Cilji in kompetence
Študent bo:
- razumel biopsihosocialni model zdravja in bolezni s posebnim poudarkom na razumevanju vloge psiholoških, vedenjskih in socialnih dejavnikov pri ohranjanju zdravja in preprečevanju bolezni;
- pridobil veščine in znanje, ki jih lahko prenese in uporabi v namene promocije zdravja in preventive;
- sposoben kritično analizirati, sintetizirati in predvidevati rešitve ter posledice na področju psihologije zdravja;
- znal kritično vrednotiti implikacije socialne slojevitosti, spolne, rasne in etnične neenakosti za zdravje;
- znal uporabiti znanja v praksi in izvirno, kreativno reševati probleme v novih ali neobičajnih kontekstih.
Vsebina
Psihološki, vedenjski in socialni faktorji, ki vplivajo na zdravje; biopsihosocialni model zdravja in bolezni.
Preventiva (preventivni pristopi k posameznim problemskim področjem) in promocija zdravja.
Bolezen in osebnost; bolečina; življenje s kronično boleznijo; odvisnosti.
Strategije spopadanja s psihosocialnimi obremenitvami in stresom ter izboljšanje emocionalnega dobrega počutja.
Socialna psihologija stališč, povezanih z zdravjem, modeli spreminjanja vedenja, komunikacija, socialna opora.
Pomen okolja; zdravstvene intervencije.
Javno zdravje, neenakosti v zdravju in socialne determinante zdravja.
Metode poučevanja in učenja
Interaktivna predavanja
Skupinsko delo
Metode dela:
Razlaga
Diskusija
Multimedijske prezentacije
Delo z besedilom
Obravnava primerov
Praktične vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
- poznati, razumeti in uporabljati sodobna dognanja na področju psihologije zdravja;
- razumeti in povezovati ključne procese in modele spreminjanja vedenja, povezanega z zdravjem;
- reflektirati pristope k neenakosti v zdravju in odpravi le-teh;
- povezovati koncepte psihologije zdravja z drugimi znanstvenimi disciplinami v kontekstu soočanja z aktualnimi družbenimi vprašanji;
- kritične presoje in uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj ter pristopov sodobne psihologije zdravja;
- povezave znanstvenih in strokovnih spoznanj sodobne psihologije zdravja z drugimi sorodnimi znanstvenimi disciplinami;
- usmerjanja v interdisciplinarne raziskovanje; pripravljenost za trajno strokovno izpopolnjevanje.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura/Basic literature:
Marks, D. F., Murray, M. & Estacio, E. V., 2018. Health psychology: theory, research and practice. London: SAGE Publishing.
Dodatna literatura/Additional literature:
Suls, J. & Wallston, K. A., 2009. Social psychological foundations of health and illness. New Jersey: Wiley-Blackwell.
Anisman, H., 2016. Health psychology. London: SAGE Publishing.
Ogden, J., 2019. Health Psychology. New York: McGraw-Hill Education.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Opravljene seminarske vaje so pogoj za pristop k izpitu.