Cilji in kompetence
Študent bo:
• razumel temeljne koncepte in osnovna načela svetovanja
• poznal ključne kvalitete svetovalca
• poznal ključne komunikacijske oziroma svetovalne veščine
• poznal teoretske pristope k svetovanju
• poznal etična načela v svetovanju
Vsebina
• Koncept in osnovna načela svetovanja
• Ključne kvalitete svetovalca
• Ključne komunikacijske oziroma svetovalne veščine
• Teoretski pristopi k svetovanju
• Svetovanje in etika
Metode poučevanja in učenja
Predavanja
Seminarske vaje
Klinične vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• opredeliti temeljne koncepte in osnovna načela s področja svetovanja in različne pristope k svetovanju
• opredeliti ključne kvalitete svetovalca, kot so pristnost, brezpogojno sprejemanje in empatično razumevanje
• načrtovati ključne komunikacijske oziroma svetovalne veščine, kot so aktivno poslušanje, postavljanje vprašanj, parafraziranje, zrcaljenje, razjasnjevanje, interpretiranje, soočenje
• razlikovati različne teoretske pristope k svetovanju (humanistični, vedenjsko-kognitivni, sistemski)
• razumeti etična načela v svetovanju
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura/Basic literature:
Clara E. Hill. Helping Skills: Facilitating Exploration, Insight, and Action. Washington: American Psychlogical association, 2020.
Dodatna literatura/Additional literature:
Jean Morrissey, Patrick Callaghan. Communication Skills for Mental Health Nurses. Berkshire: McGraw-Hill Open University Press, 2011.
Barbara F. Okun in Ricki E. Kantrowitz. Effective helping. Interviewing and counseling techniques. Belmont: Thompson Brooks/Cole, 2008.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri vajah in priprava seminarske naloge