SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je usposobiti študente za izvajanje etičnega hekanja in zaščito podatkov z razumevanjem sodobnih kibernetskih groženj, tehnik napadov in obrambnih ukrepov. Študenti bodo pridobili praktične veščine pri testiranju varnosti sistemov, uporabi orodij in pisanju varnostnih poročil, ob tem pa razvili tudi zavest o etičnem in zakonitem ravnanju v kibernetskem prostoru.

Vsebina

• Osnovni koncepti etičnega hekanja in njegova vloga v organizacijah • Faze in procesi vdornega testiranja • Varovanje IKT sistemov pred vdori • Upravljanje avtentikacije, avtorizacije in varnosti podatkov • Zlonamerna programska oprema in obratno inženirstvo

Metode poučevanja in učenja

• Predavanje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: • razumeti temeljne pojme informacijske varnosti in etičnega hekanja • prepoznati, analizirati in razložiti pogoste ranljivosti informacijskih sistemov • izvesti osnovni varnostni pregled (penetracijski test) ciljne infrastrukture • uporaba programskih orodij za penetracijsko testiranje Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi: • delovati v skladu z etičnimi in pravnimi načeli pri ravnanju z občutljivimi podatki • organiziranje procesa načrtovanja in vrednotenja, kakor tudi opredelitev vlog in porazdelitev dela v skupini • sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalno-razvojnih ekipah

Temeljni literatura in viri

• Gregg, M. (2014). Certified ethical hacker (CEH) cert guide: [learn, prepare, and practice for exam success] (2nd print., p. XXVI, 676). Pearson. • Davis, C., Cowen, D., & Philipp, A. (2005). Hacking exposed: computer forensics secrets & solutions (p. XXX, 444). McGraw-Hill/Osborne. • Turkanović, M. (2021). Izbrana poglavja vdiranja v računalniške sisteme: interno učno gradivo. Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=79246

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

  • izr. prof. dr. MUHAMED TURKANOVIĆ, univ. dipl. inž. rač. in inf.

  • Sodelovanje pri pedagoškem procesu: 80
  • Ustni izpit: 20

  • : 5
  • : 85

  • slovensko
  • slovensko