SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj tega predmeta je študentom predstaviti uporabo sodobnih tehnologij v realnem kontekstu pametnega kmetijstva, kjer lahko pridobljeno tehnično in agronomsko znanje uporabijo za zasnovo, razvoj, integracijo in preizkus senzorskih in robotskih sistemov, namenjenih optimizaciji kmetijskih procesov.

Vsebina

Predmet AGRO-ROBOT študente usposablja za uporabo sodobnih tehnologij in interdisciplinarnih pristopov pri reševanju aktualnih izzivov v kmetijstvu. V okviru predmeta se bodo seznanili z osnovami agronomije, vlogo senzorike in robotike pri spremljanju ter optimizaciji kmetijskih procesov, ter pridobili vpogled v napredne tehnološke rešitve, kot so mehatronika, ROS (Robotic Operating System), računalniški vid in umetna inteligenca. V sklopu praktičnega dela bodo študenti v skupinah razvijali delujoče prototipe – od zasnove ideje do funkcionalne demonstracije – z uporabo realnih podatkov, senzorjev in robotskih platform.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja Laboratorijske vaje Projektno delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • načrtovati in integrirati senzorsko-robotski sistem za naloge v pametnem kmetijstvu, ob upoštevanju agronomskih, okoljskih in tehnoloških dejavnikov, • učinkovito sodelovati v interdisciplinarni razvojni skupini s strokovnjaki s področij kmetijstva, računalništva, strojništva in elektrotehnike, • uporabljati programska orodja, kot je ROS, za načrtovanje, simulacijo in upravljanje mobilnih robotskih platform ter senzorjev, • zasnovati potek obdelave podatkov iz različnih tipov senzorjev ter uporabiti metode fuzije podatkov in umetne inteligence za podporo odločanju, • uporabiti osnovna agronomska znanja za prilagajanje tehničnih rešitev potrebam konkretnega kmetijskega okolja, • analizirati vplive uvedbe novih tehnologij na trajnostno kmetijstvo z vidika produktivnosti, okoljskega varovanja in družbenega konteksta, • voditi ali sodelovati pri projektih razvoja prototipa – od začetne ideje do funkcionalne demonstracije – z uporabo strukturiranega projektnega pristopa, • pripraviti in predstaviti rezultate dela v tehnični in poljudni obliki, namenjeni strokovni in širši javnosti. Prenosljive in ključne spretnosti: • sodelovanje v interdisciplinarni skupini, s timsko naravnanim principom dela, • uporaba informacijskih tehnologij za načrtovanje, simulacijo in dokumentiranje rešitev, • samostojno projektno delo z usmerjenostjo v razvoj in testiranje prototipov, • interdisciplinarno razumevanje osnov kmetijstva, računalništva, strojništva in elektrotehnike, • analitično mišljenje in reševanje kompleksnih problemov s tehnično-agronomsko komponento, • kritično vrednotenje vplivov tehnoloških rešitev na okolje, družbo in produktivnost, • priprava in predstavitev tehničnih in poljudnih vsebin za različne ciljne javnosti, • uporaba digitalnih kanalov za promocijo projekta in komuniciranje z zainteresiranimi deležniki.

Temeljni literatura in viri

Field Robot Event – pravila, ki jih vsako leto oblikujejo organizatorji tekmovanja. Desegljvo na https://fieldrobot.com / Field Robot Event – rules set by the organizers for a current year. Available at https://fieldrobot.com Stafford, J. V. (Ed.). (2025). Precision agriculture '25 (2 vols.). Brill. https://doi.org/10.1163/9789004725232 RAKUN, Jurij, STAJNKO, Denis, RIHTER, Erik. Use of robotics in agriculture. V: Practical guide for the use of ICT in AET. [S. l.]: VIRAL, [2020]. ilustr. [COBISS.SI-ID 50824963] VINDIŠ, Peter, LAKOTA, Miran, RAKUN, Jurij. Osnove preciznega kmetijstva : Skripta. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede, februar 2025. 1 spletni vir (1 datoteka PDF (87 str.)), ilustr. Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM. [COBISS.SI-ID 227280643]

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Priporočeno osnovno znanje matematike, računalništva in elektrotehnike ter poznavanje angleškega jezika. Pogoj za izbiro je, da se študent posvetuje s koordinatorjem projekta, pri čemer se definira njegov doprinos k projektu.

  • doc. dr. JURIJ RAKUN, univ. dipl. inž. rač. in inf.
  • doc. dr. MITJA TRUNTIČ, univ. dipl. inž. el.
  • izr. prof. dr. SIMON KLANČNIK, univ. dipl. inž. str.

  • Projekt: 80
  • Ustni izpit: 20

  • : 20
  • : 20
  • : 50

  • slovensko
  • slovensko