Cilji in kompetence
Cilj učne enote je pridobitev dodatnega znanja, in sicer na področju:
• ključnih dejavnikov učenja,
• strategij sprotnega študija,
• aktivnih učnih strategij za sprotni študij,
• konceptov na študenta osredinjenega poučevanja,
• poznavanja pedagoških pristopov osredotočenih na študenta (obrnjeno učenje, problemsko učenje, projektno učenje).
Tutor študent bo pridobil naslednje kompetence:
• kritično razmišljanje in analitične sposobnosti,
• pedagoške kompetence,
• komunikacijske veščine,
• retorične in predstavitvene veščine,
• prenos teorije v prakso,
• prilagodljivost in fleksibilnost,
• odgovornost do dela,
• sposobnost samorefleksije,
• kritično osmišljanje študijske izkušnje,
• prenos znanja in spretnosti na druge.
Vsebina
• Izbrani pojmi s področja didaktike (didaktična načela, dejavniki učenja, uveljavljene in sodobne metode poučevanja).
• Pomen sprotnega študija.
• Kompetenci reševanja problemov in učenje učenja za tutorje.
• Kompetence tutorja.
Metode poučevanja in učenja
• Tematske lekcije in praktične vaje v učnem e-okolju,
• diskusijska srečanja,
• praktično tutorsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentka, študent:
• presoja uporabo različnih učnih strategij,
• pojasni principe izbranih pedagoških pristopov, osredotočenih na študenta,
• navede učne metode za uspešen sprotni študij,
• pozna tehnike uspešnega upravljanja s skupinsko dinamiko (vodenje skupine študentov),
• didaktično načrtuje metodologijo za izvedbo tutorskega srečanja,
• poveže teoretična znanja s področja didaktike s hipotetičnimi praktičnimi situacijami,
• razloži osnovne koncepte pedagoške komunikacije,
• preizkusi strategije za izboljšanje pedagoške komunikacije,
• pojasni, kako se retorični principi uporabljajo,
• uporabi retorične tehnike pri oblikovanju prepričljive predstavitve za uporabo v tutorski praksi.
Temeljni literatura in viri
Splošno:
• Zakon o visokem šolstvu
• Statut Univerze v Mariboru
• Navodila o izvajanju tutorskega sistema na Univerzi v Mariboru
• Predpisi s področja izobraževanja in študija
Strokovna literatura:
• Blažič, M., Ivanuš Grmek, M., Kramar, M., Strmčnik, F. (2003). Didaktika. Visokošolski učbenik. Novo mesto: Visokošolsko središče, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo.
• Ivanuš Grmek, M., Javornik Krečič, M. (2011). Osnove didaktike. Maribor: Pedagoška fakulteta UM.
• Urbančič, M. in Štefanc, D. (ur). (2021). Priročnik visokošolske didaktike: Priročnik za inovativno načrtovanje in izvajanje visokošolskega pouka. Univerza v Ljubljani.
• Valenčič Zuljan, M. In Kalin. J. (2020). Učne metode in razvoj učiteljeve metodične kompetence. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
• Vršnik Perše, T. (ur.) (2021). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: Spoznanja in izzivi. Univerza v Mariboru.
• Weinstein, C. E., Acee, T. W., & Jung, J. (2011). Self-regulation and learning strategies. New directions for teaching and learning, 2011(126), 45–53.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Posebnih pogojev za vključitev v delo ni.
KOOD je namenjen študentkam, študentom, ki izvajajo tutorsko dejavnost.