SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj učne enote je pridobitev dodatnega znanja, in sicer na področju: • ključnih dejavnikov učenja, • strategij sprotnega študija, • aktivnih učnih strategij za sprotni študij, • konceptov na študenta osredinjenega poučevanja, • poznavanja pedagoških pristopov osredotočenih na študenta (obrnjeno učenje, problemsko učenje, projektno učenje). Tutor študent bo pridobil naslednje kompetence: • kritično razmišljanje in analitične sposobnosti, • pedagoške kompetence, • komunikacijske veščine, • retorične in predstavitvene veščine, • prenos teorije v prakso, • prilagodljivost in fleksibilnost, • odgovornost do dela, • sposobnost samorefleksije, • kritično osmišljanje študijske izkušnje, • prenos znanja in spretnosti na druge.

Vsebina

• Izbrani pojmi s področja didaktike (didaktična načela, dejavniki učenja, uveljavljene in sodobne metode poučevanja). • Pomen sprotnega študija. • Kompetenci reševanja problemov in učenje učenja za tutorje. • Kompetence tutorja.

Metode poučevanja in učenja

• Tematske lekcije in praktične vaje v učnem e-okolju, • diskusijska srečanja, • praktično tutorsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentka, študent: • presoja uporabo različnih učnih strategij, • pojasni principe izbranih pedagoških pristopov, osredotočenih na študenta, • navede učne metode za uspešen sprotni študij, • pozna tehnike uspešnega upravljanja s skupinsko dinamiko (vodenje skupine študentov), • didaktično načrtuje metodologijo za izvedbo tutorskega srečanja, • poveže teoretična znanja s področja didaktike s hipotetičnimi praktičnimi situacijami, • razloži osnovne koncepte pedagoške komunikacije, • preizkusi strategije za izboljšanje pedagoške komunikacije, • pojasni, kako se retorični principi uporabljajo, • uporabi retorične tehnike pri oblikovanju prepričljive predstavitve za uporabo v tutorski praksi.

Temeljni literatura in viri

1. Blažič, M. (1991). Izbrana poglavja iz didaktike. Novo mesto: Pedagoška obzorja. ISBN 86-81379-06-2. [COBISS.SI-ID 21659136] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/21659136 2. Ivanuš Grmek, M., & Javornik Krečič, M. (2011). Osnove didaktike. Maribor: Pedagoška fakulteta. [COBISS.SI-ID 67509761] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/67509761 3. Bokal, D., Klemenčič, E., Repnik, R. (2022). Priročnik primerov pedagoške prakse poučevanja in učenja na univerzitetnem nivoju z osredotočenostjo na naravoslovno-matematična področja [elektronski vir]. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. [COBISS.SI-ID 106528259] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/106528259 4. Vršnik Perše, T., Valenčič Zuljan, M. (ur.). (2021). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu [elektronski vir]: spoznanja in izzivi. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. [COBISS.SI-ID 64145667] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/64145667 Dodatna literatura / Additional readings: 1. Valenčič Zuljan, M., Kalin, J. (2024). Učne metode in razvoj učiteljeve metodične kompetence (2. izd.). Ljubljana: Pedagoška fakulteta. [COBISS.SI-ID 201354243] 2. Dembo, M. H., Seli, H. (2016). Motivation and learning strategies for college success: A focus on self-regulated learning (5th ed.). New York: Routledge. [COBISS.SI-ID 513674882] 3. Zakon o visokem šolstvu/Higher Education Act. https://zakonodaja.com/zakon/zvis 4. Statut Univerze v Mariboru/Statute of the University of Maribor. https://www.um.si/dokument/predpisi-univerze-v-mariboru/ 5. Navodila o izvajanju tutorskega sistema na Univerzi v Mariboru/Guidelines for the Implementation of the Tutoring System at the University of Maribor. https://www.pf.um.si/studij/tutorstvo/navodila-o-izvajanju-tutorskega-sistema-na-univerzi-v-mariboru/ 6. Predpisi s področja izobraževanja in študija / Regulations in the Field of Education and Study. https://www.um.si/dokument/predpisi-univerze-v-mariboru/

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Posebnih pogojev za vključitev v delo ni. KOOD je namenjen študentkam, študentom, ki izvajajo tutorsko dejavnost.

  • red. prof. dr. ROBERT REPNIK

  • Poročilo: 100

  • : 2
  • : 10
  • : 78

  • slovensko
  • slovensko