Cilji in kompetence
Cilj učne enote je pridobitev dodatnega znanja, in sicer na področju:
• ključnih dejavnikov učenja,
• strategij sprotnega študija,
• aktivnih učnih strategij za sprotni študij,
• konceptov na študenta osredinjenega poučevanja,
• poznavanja pedagoških pristopov osredotočenih na študenta (obrnjeno učenje, problemsko učenje, projektno učenje).
Tutor študent bo pridobil naslednje kompetence:
• kritično razmišljanje in analitične sposobnosti,
• pedagoške kompetence,
• komunikacijske veščine,
• retorične in predstavitvene veščine,
• prenos teorije v prakso,
• prilagodljivost in fleksibilnost,
• odgovornost do dela,
• sposobnost samorefleksije,
• kritično osmišljanje študijske izkušnje,
• prenos znanja in spretnosti na druge.
Vsebina
• Izbrani pojmi s področja didaktike (didaktična načela, dejavniki učenja, uveljavljene in sodobne metode poučevanja).
• Pomen sprotnega študija.
• Kompetenci reševanja problemov in učenje učenja za tutorje.
• Kompetence tutorja.
Metode poučevanja in učenja
• Tematske lekcije in praktične vaje v učnem e-okolju,
• diskusijska srečanja,
• praktično tutorsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentka, študent:
• presoja uporabo različnih učnih strategij,
• pojasni principe izbranih pedagoških pristopov, osredotočenih na študenta,
• navede učne metode za uspešen sprotni študij,
• pozna tehnike uspešnega upravljanja s skupinsko dinamiko (vodenje skupine študentov),
• didaktično načrtuje metodologijo za izvedbo tutorskega srečanja,
• poveže teoretična znanja s področja didaktike s hipotetičnimi praktičnimi situacijami,
• razloži osnovne koncepte pedagoške komunikacije,
• preizkusi strategije za izboljšanje pedagoške komunikacije,
• pojasni, kako se retorični principi uporabljajo,
• uporabi retorične tehnike pri oblikovanju prepričljive predstavitve za uporabo v tutorski praksi.
Temeljni literatura in viri
1. Blažič, M. (1991). Izbrana poglavja iz didaktike. Novo mesto: Pedagoška obzorja. ISBN 86-81379-06-2. [COBISS.SI-ID 21659136] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/21659136
2. Ivanuš Grmek, M., & Javornik Krečič, M. (2011). Osnove didaktike. Maribor: Pedagoška fakulteta. [COBISS.SI-ID 67509761] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/67509761
3. Bokal, D., Klemenčič, E., Repnik, R. (2022). Priročnik primerov pedagoške prakse poučevanja in učenja na univerzitetnem nivoju z osredotočenostjo na naravoslovno-matematična področja [elektronski vir]. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. [COBISS.SI-ID 106528259] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/106528259
4. Vršnik Perše, T., Valenčič Zuljan, M. (ur.). (2021). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu [elektronski vir]: spoznanja in izzivi. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. [COBISS.SI-ID 64145667] https://plus.cobiss.net/cobiss/si/sl/bib/pefmb/64145667
Dodatna literatura / Additional readings:
1. Valenčič Zuljan, M., Kalin, J. (2024). Učne metode in razvoj učiteljeve metodične kompetence (2. izd.). Ljubljana: Pedagoška fakulteta. [COBISS.SI-ID 201354243]
2. Dembo, M. H., Seli, H. (2016). Motivation and learning strategies for college success: A focus on self-regulated learning (5th ed.). New York: Routledge. [COBISS.SI-ID 513674882]
3. Zakon o visokem šolstvu/Higher Education Act. https://zakonodaja.com/zakon/zvis
4. Statut Univerze v Mariboru/Statute of the University of Maribor. https://www.um.si/dokument/predpisi-univerze-v-mariboru/
5. Navodila o izvajanju tutorskega sistema na Univerzi v Mariboru/Guidelines for the Implementation of the Tutoring System at the University of Maribor. https://www.pf.um.si/studij/tutorstvo/navodila-o-izvajanju-tutorskega-sistema-na-univerzi-v-mariboru/
6. Predpisi s področja izobraževanja in študija / Regulations in the Field of Education and Study. https://www.um.si/dokument/predpisi-univerze-v-mariboru/
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Posebnih pogojev za vključitev v delo ni.
KOOD je namenjen študentkam, študentom, ki izvajajo tutorsko dejavnost.