SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj učne enote je pridobitev dodatnega znanja, in sicer na področju: • ključnih dejavnikov učenja, • strategij sprotnega študija, • aktivnih učnih strategij za sprotni študij, • konceptov na študenta osredinjenega poučevanja, • poznavanja pedagoških pristopov osredotočenih na študenta (obrnjeno učenje, problemsko učenje, projektno učenje). Tutor študent bo pridobil naslednje kompetence: • kritično razmišljanje in analitične sposobnosti, • pedagoške kompetence, • komunikacijske veščine, • retorične in predstavitvene veščine, • prenos teorije v prakso, • prilagodljivost in fleksibilnost, • odgovornost do dela, • sposobnost samorefleksije, • kritično osmišljanje študijske izkušnje, • prenos znanja in spretnosti na druge.

Vsebina

• Izbrani pojmi s področja didaktike (didaktična načela, dejavniki učenja, uveljavljene in sodobne metode poučevanja). • Pomen sprotnega študija. • Kompetenci reševanja problemov in učenje učenja za tutorje. • Kompetence tutorja.

Metode poučevanja in učenja

• Tematske lekcije in praktične vaje v učnem e-okolju, • diskusijska srečanja, • praktično tutorsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentka, študent: • presoja uporabo različnih učnih strategij, • pojasni principe izbranih pedagoških pristopov, osredotočenih na študenta, • navede učne metode za uspešen sprotni študij, • pozna tehnike uspešnega upravljanja s skupinsko dinamiko (vodenje skupine študentov), • didaktično načrtuje metodologijo za izvedbo tutorskega srečanja, • poveže teoretična znanja s področja didaktike s hipotetičnimi praktičnimi situacijami, • razloži osnovne koncepte pedagoške komunikacije, • preizkusi strategije za izboljšanje pedagoške komunikacije, • pojasni, kako se retorični principi uporabljajo, • uporabi retorične tehnike pri oblikovanju prepričljive predstavitve za uporabo v tutorski praksi.

Temeljni literatura in viri

Splošno: • Zakon o visokem šolstvu • Statut Univerze v Mariboru • Navodila o izvajanju tutorskega sistema na Univerzi v Mariboru • Predpisi s področja izobraževanja in študija Strokovna literatura: • Blažič, M., Ivanuš Grmek, M., Kramar, M., Strmčnik, F. (2003). Didaktika. Visokošolski učbenik. Novo mesto: Visokošolsko središče, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo. • Ivanuš Grmek, M., Javornik Krečič, M. (2011). Osnove didaktike. Maribor: Pedagoška fakulteta UM. • Urbančič, M. in Štefanc, D. (ur). (2021). Priročnik visokošolske didaktike: Priročnik za inovativno načrtovanje in izvajanje visokošolskega pouka. Univerza v Ljubljani. • Valenčič Zuljan, M. In Kalin. J. (2020). Učne metode in razvoj učiteljeve metodične kompetence. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. • Vršnik Perše, T. (ur.) (2021). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: Spoznanja in izzivi. Univerza v Mariboru. • Weinstein, C. E., Acee, T. W., & Jung, J. (2011). Self-regulation and learning strategies. New directions for teaching and learning, 2011(126), 45–53.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Posebnih pogojev za vključitev v delo ni. KOOD je namenjen študentkam, študentom, ki izvajajo tutorsko dejavnost.

  • red. prof. dr. ROBERT REPNIK

  • Poročilo: 100

  • : 2
  • : 10
  • : 78

  • slovensko
  • slovensko