Cilji in kompetence
Cilji predmeta so
- seznaniti se s teoretičnimi izhodišči informacijske pismenosti,
- raziskati obvladovanje informacijske pismenosti pri študiju,
- seznaniti študente s knjižnično zbirko ter z načini iskanja gradiva, ki se nahajajo tako v klasični kot tudi elektronski obliki,
- študenti bodo znali uporabljati iskalnike in različne iskalne strategije,
- pridobiti kritičnost pri izbiri virov,
- razlikovati med ključnimi besedami in predmetnimi oznakami ter spoznati klasifikacijske sisteme,
- seznaniti se z in uporabljati različne podatkovne zbirke,
Vsebina
- opredelitev informacijske pismenosti
- informacijska družba
- informacijski in bibliografski sistemi
- knjižnica kot informacijsko središče
- informacijski viri
• oblike in vrste informacijskih virov
• iskanje po elektronskih virih, iskalne strategije
• iskanje po internetu
• podatkovne zbirke
• specializirane podatkovne zbirke
• odprta znanost
• faktor vpliva, alternativna metrika
- vrednotenje informacij in informacijskih virov
- citiranje in upravljanje referenc
• različni načini citiranja
• orodja za upravljanje referenc
- znanstveno pisanje
• sistematični pregled literature in z dokazi podprte znanosti
• zgradba strokovnega/znanstvenega dela
- etična in pravična uporaba informacij
• plagiatorstvo
• intelektualna lastnina (patenti, avtorske pravice…)
• licence
- Etična uporaba orodij umetne inteligence
Metode poučevanja in učenja
- Predavanje, razgovor in diskusija, demonstracija, metoda pisnih in grafičnih del, uporaba IKT, reševanje problemskih nalog in preiskovanje,
- Seminar
- vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku izbirnega predmeta naj bi študent/-ka bil/-a sposoben/-na:
• prepoznati in definirati svojo informacijsko potrebo
• uporabiti ter izvesti ustrezne iskalne strategije za dosego ustreznih virov in literature
• uporabljati IKT v smislu specializiranih podatkovnih zbirk, elektronskih virov
• med različnimi podatkovnimi zbirkami izbrati in vrednotiti prave za svoje strokovno področje
• med rezultati iskanja prepoznati, analizirati in kritično ovrednotiti ustrezne in uporabne vire in literaturo in jih med seboj primerjati
• uporabiti orodja za citiranje
• pripraviti terminološke sezname • samostojno izvesti sistematični pregled literature z metaanalizo
• v izogib plagiatorstvu vrednotiti in etično uporabiti ter pravilno citirati vire in literaturo
• poznati in uporabljati pravice in dolžnosti intelektualne lastnine
• spoznati in razumeti termine kot so odprta znanost, faktor vpliva, alternativna metrika
• pridobljeno znanje uporabiti v pisnih izdelkih
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
- uporaba znanj in konceptov informacijske pismenosti na drugih področjih študija in življenja
Temeljni literatura in viri
- Lanning S. (2012). Concise Guide to Information Literacy, Libraries Unlimited.
- Levitin D. J. (2016). A Field Guide to Lies: Critical Thinking in the Information Age, Dutton.
- Bailey, S., (2014). Academic writing: a handbook for international students, Routledge, London.
- Bottomley, J., (2015). Academic writing for international students of science, Routledge, Abingdon.
- Richter, U. A. in Fügert, N. (2016). Wissenschaftlich arbeiten und schreiben : wissenschaftliche Standards und Arbeitstechniken, wissenschaftlich formulieren, Textsorten. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart.
-Raziskovalni vodiči UKM za posamezna področja http://libguides.ukm.um.si/?b=g&d=a
- Dodatno gradivo
- Bothma T., Cosijn E., Fourie I., Penzhorn C., (2011). Navigating Information Literacy. Pearson Education.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Vsaka izmed naštetih obveznosti v načinih ocenjevanja mora biti opravljena s pozitivno oceno.
Pozitivni oceni pri porfoliu in vajah so pogoj za pristop k pisnemu izpitu.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju