Cilji in kompetence
Študenti spoznajo in osvojijo pojme matematične analize, se naučijo natančnosti izražanja, pisanja in razmišljanja.
Cilj: kritično razmišljanje in uporaba teoretičnega znanja v konkretnih primerih in iskanju rešitev problemov ter njihove realizacije na področju logistike.
Vsebina
- Diferencialni račun: odvod funkcije, geometrijski pomen odvoda, pravila za odvajanje, odvodi elementarnih funkcij, diferencial, višji odvodi, Taylorjeva formula, uporaba odvoda (ekstremi, prevoji, optimizacijske naloge).
- Nedoločeni integral: definicija, pravila za integriranje, vpeljava nove spremenljivke, delno integriranje, integriranje racionalnih funkcij, primeri.
- Določeni integral: definicija določenega integrala, geometrijski pomen in lastnosti, računanje, uporaba in primeri.
- Dvojni, trojni integral
- Diferencialne enačbe: osnovni pojmi, diferencialne enačbe prvega reda, diferencialne enačbe drugega reda, primeri.
- Funkcije več spremenljivk: primeri, parcialni odvodi, Taylorjeva formula, primeri uporabe,
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: pri predavanjih študent spozna teoretične vsebine predmeta. Del predavanj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-predavanj (e-predavanja se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Vaje: pri vajah študent utrdi teoretično znanje in spozna aplikativne možnosti. Del vaj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-vaj (e-vaje se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Sposobnost obvladanja standardnih metod in postopkov matematične analize.
Sposobnost uporabe pridobljenega teoretičnega znanja v praksi.
Avtonomnost v svojem strokovnem delu.
Pridobljeno teoretično in aplikativno znanje imajo študenti možnost uporabiti pri znanstveno raziskovalnem delu, pri nadgradnji naravoslovnih vsebin na 2. stopnji oziroma pri zaposlitvi.
Temeljni literatura in viri
E-gradivo predmeta.
FOŠNER, Maja. Matematične metode : elektronski učbenik. Celje: Fakulteta za logistiko, 2009. 1 optični disk (CD-ROM). ISBN 978-961-6562-29-4.
FOŠNER, Maja, MARCEN, Benjamin. Zbirka nalog iz matematičnih metod 2. Celje; Krško: Univerza v Mariboru, Fakulteta za logistiko, 2012. 133 str., ilustr. ISBN 978-961-6562-52-2.
http://fl.uni-mb.si/attachments/zbirka_nalog_MM2_Fosner_Marcen.pdf.
Dodatna literatura:
Jamnik J.: Matematika, Ljubljana, Društvo matematikov, fizikov in astronomov, Ljubljana, 1990, ISBN. 961-212-034-X, COBISS.SI-ID 43443968.
Vidav, I.: Višja matematika I, Ljubljana: Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije, 1994 ISBN: 961-212-031-5 COBISS.SI-ID:40515072.
Vidav, I.: Višja matematika II, Ljubljana: Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije, 1994, COBISS.SI-ID: 146945.
Usenik, J.: Matematicne metode v prometu, UL FPP, 1998, ISBN 961-6044-31-1 COBISS.SI-ID: 75814400.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev
Opombe
Opravljene obveznosti e-predavanj in e-vaj so pogoj za pristop k izpitu.
Pisni izpit (računski del) 80%
Pisni del (teorija) 20%