Cilji in kompetence
• Oblikovanje pozitivnih stališč do športa ter navajanje na zdrav način življenja.
• Odpravljanje in preprečevanje posledic pomanjkanja gibanja oziroma skrb za izboljšanje psihofizičnih sposobnosti, krepitev zdravja.
• Izboljšanje telesnih in motoričnih sposobnosti.
• Dojemanje pomena vsakodnevnega gibanja.
• Praktična izvedba in demonstracija veslanja na različnih plovilih.
• Napredovanje v tehnični izvedbi, pridobivanju potrebne samozavesti in občutku varnosti pri veslanju.
• Oblikovati trajne gibalne navade v vsakdanjem življenju.
• Uporaba pridobljenih znanj v vsakdanjem življenju in za kompenzacijo negativnih učinkov enostranskih obremenitev v času študija.
Vsebina
Teoretične vsebine se nanašajo na:
• zdrav življenjski slog,
• pomen pravilne prehrane,
• specifiko športne panoge (razvoj veslanja pri nas, različne oblike in načini aktivnosti na vodi, vrste plovil, poznavanje pravil in dejavnikov varnosti, …).
Praktične vsebine se nanašajo na:
• pravilno koriščenje različnih oblik aktivnosti na vodi ( kajak, kanu, sub,..)
• pravilno koriščenje plovila za ozaveščeno in varno veslanje,
• kontrolo dinamike in ustreznega ritma veslanja,
• širjenje spektra različnih načinov veslanja in gibanja na vodi.
Metode poučevanja in učenja
V programu bodo uporabljene naslednje metode in oblike poučevanja:
• metoda razlage in razgovora (predavanja),
• metoda demonstracije.
Oblike:
• frontalna učna oblika,
• individualna učna oblika,
• skupinska učna oblika.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
• Študent opiše teorije aktivnega počitka in metode za regeneracijo.
• Študent opiše in oceni vpliv športne vadbe za ohranjanje zdravja in dobrega počutja.
• Teoretično opiše in praktično prikaže različne oblike in načine gibanja plovil na vodi.
• Navede in uporabi osnovna načela in pravila varnosti in reševanja na vodi.
• Demonstrira kontrolo dinamike in ritma veslanja.
Temeljni literatura in viri
• Pori, M., Pori, P., Pistotnik, B., Dolenec, A., Tomažin., Štirn, I. in Majerič, M. (2013). Športna rekreacija. Športna unija Slovenije, Fundacija za šport, Ljubljana.
• Pori, P., Pori, M., Jakovljević, M. in ščepanović, D. (2014). Zdrava vadba. Fakulteta za šport, Univerza v Ljubljani.
• Jelenc, A. (2007). Veslajmo modro: priročnik za učitelje kajaka in kanuja. Ljubljana: Kajakaška zveza Slovenije.
• https://www.rekreiraj.se/sportna-aktivnost/splosno/veslanje-129
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za pristop k predmetu je obvezno znanje plavanja.