SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilji predmeta: - ozavestiti pomen gostoljubja v globaliziranem svetu in pojasniti kompleksnost medkulturnih interakcij s posebnim poudarkom na gostoljubju v slovenski družbi (gostiteljski vidik), - spodbujati k razumevanju kulturnih razlik, tudi k prepoznavi lastnih kulturnih predpostavk in pristranskosti v medkulturnih interakcijah, - predstaviti specifike slovenskih kulturnih vzorcev in ponuditi praktični vpogled v vsakdanje življenje v Sloveniji iz perspektive gostov, ki vstopajo v slovensko kuturno okolje kot ne-člani skupnosti (vidik gosta). Kompetence, ki jih študenti osvojijo: - razvijanje kulturne občutljivosti in s tem tolerantnosti, spoštljivosti in prilagodljivosti posameznika, - krepitev medkulturne komunikacijske kompetence v vsakdanjem delovanju.

Vsebina

Učna enota ponuja dvojni vpogled v gostoljubje: 1) obravnava ga kot kulturni in družbeni fenomen v slovenski družbi (gostiteljski vidik) in 2) izhaja iz perspektive gosta, ki vstopa v slovensko kulturno okolje kot drugi oz. ne-član skupnosti (vidik gosta). Izpostavlja predvsem praktične oz. življenjske vidike medkulturnih interakcij, obravnava izkazovanja gostoljubja in njegovo potrošnjo v slovenskem prostoru. Slovenska kultura, zgodovina in turizem • način življenja, družbena razmerja in kulturne prakse v Sloveniji (tudi revitalizacija tradicij), • zgodovinski in politični okvir Slovenije, sodobni procesi evropske integracije in identitete, slovenske vrednote v primerjalnem kontekstu, • primeri slovenske popularne kulture, • predstavitev turističnih regij (izkustveno-produktnih clustrov oz. makro destinacij) Slovenije. Medkulturne interakcije in slovensko gostoljubje • družbena domena gostoljubja v odnosu do zasebne in komercialne domene gostoljubja v Sloveniji, • kulturni vzorci in elementi kulturnih vzorcev • kulturno-specifični režim gostoljubja v Sloveniji (običaji in tradicije, principi gostoljubja, kulturne predpostavke in pravila interakcije, družbene vloge), • ovire v medkulturni komunikaciji (stereotipi, etnocentrizem, neverbalna komunikacija – kulture visokega ali nizkega konteksta, predpostavka o podobnosti). Gost v slovenski družbi: • pogled od zunaj: izkušnje posameznikov kot gostov v zanje tujem/slovenskem kulturnem okolju: humor, tabu teme, bonton, potrošnja gostoljubja ..., • praktični nasveti in priporočila za krepitev posameznikove medkulturne komunikacijske veščine.

Metode poučevanja in učenja

Študije primerov. Video predstavitve in filmi. Terensko delo. Učenje prek opazovanja in opazovanja z udeležbo. Samostojne analize in refleksije študentov. Aktivno skupinsko delo/diskusijske skupine.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti naj bi ob koncu učne enote: - Poznali osnovne značilnosti slovenske kulture, zgodovine in razvoja turizma v Sloveniji. - Razumeli sodobna družbena razmerja in kulturne prakse v slovenskem prostoru. - Prek študij primerov bodo razumeli vlogo kulturnih vzorcev v usmerjanju družbenega vedenja. - Razlikovali med kulturami visokega in nizkega konteksta. - Razumeli principe in domene gostoljubja. - Pojasnili pojem kulturno-pogojenega režima gostoljubja. - Identificirali in analizirali izkazovanja oz. prakse gostoljubja v slovenskem kulturnem prostoru glede na principe in pravila interakcije. - Na konkretnih primerih prepoznali in kritično ovrednotili ključne izzive v medkulturni komunikaciji. - Znali analizirati in reflektirati lastne medkulturne izkušnje. - Znali uporabiti usvojeno znanje v vsakdanjem bivanju v tujem kulturnem okolju.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura / Essential reading materials: Lashley, Conrad & Morrison, Alison (2000): In Search of Hospitality. Theoretical Perspectives and Debates. New York: Routledge. Bogataj, Janez (2011). Slovenija praznuje: sodobne šege in navade na Slovenskem. Ljubljana: Mladinska Knjiga. Prunk, Janko (1996). A brief history of Slovenia: historical background of the Republic of Slovenia Ljubljana: Založba Grad Jason, Blake (2011). Slovenia – Culture Smart! The Essential Guide to Customs & Culture. Kuperard. Dodatna sˇtudijska gradiva bodo razdeljena sˇtudentom ob zacˇetku učne enote. /Additional study materials will be distributed when the course begins.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Za vključitev v delo pri predmetu ni pogojev.

Opombe

Portfelj individualnih nalog – dnevnik opazovanj, izkušenj in refleksij o gostoljubju in medkulturnih interakcijah.

  • doc. dr. ANDREJA TRDINA, univ. dipl. komun.

  • Portfolio: 100

  • : 25
  • : 5
  • : 60

  • slovensko
  • slovensko