Cilji in kompetence
Cilji predmeta:
- ozavestiti pomen gostoljubja v globaliziranem svetu in pojasniti kompleksnost medkulturnih interakcij s posebnim poudarkom na gostoljubju v slovenski družbi (gostiteljski vidik),
- spodbujati k razumevanju kulturnih razlik, tudi k prepoznavi lastnih kulturnih predpostavk in pristranskosti v medkulturnih interakcijah,
- predstaviti specifike slovenskih kulturnih vzorcev in ponuditi praktični vpogled v vsakdanje življenje v Sloveniji iz perspektive gostov, ki vstopajo v slovensko kuturno okolje kot ne-člani skupnosti (vidik gosta).
Kompetence, ki jih študenti osvojijo:
- razvijanje kulturne občutljivosti in s tem tolerantnosti, spoštljivosti in prilagodljivosti posameznika,
- krepitev medkulturne komunikacijske kompetence v vsakdanjem delovanju.
Vsebina
Učna enota ponuja dvojni vpogled v gostoljubje: 1) obravnava ga kot kulturni in družbeni fenomen v slovenski družbi (gostiteljski vidik) in 2) izhaja iz perspektive gosta, ki vstopa v slovensko kulturno okolje kot drugi oz. ne-član skupnosti (vidik gosta). Izpostavlja predvsem praktične oz. življenjske vidike medkulturnih interakcij, obravnava izkazovanja gostoljubja in njegovo potrošnjo v slovenskem prostoru.
Slovenska kultura, zgodovina in turizem
• način življenja, družbena razmerja in kulturne prakse v Sloveniji (tudi revitalizacija tradicij),
• zgodovinski in politični okvir Slovenije, sodobni procesi evropske integracije in identitete, slovenske vrednote v primerjalnem kontekstu,
• primeri slovenske popularne kulture,
• predstavitev turističnih regij (izkustveno-produktnih clustrov oz. makro destinacij) Slovenije.
Medkulturne interakcije in slovensko gostoljubje
• družbena domena gostoljubja v odnosu do zasebne in komercialne domene gostoljubja v Sloveniji,
• kulturni vzorci in elementi kulturnih vzorcev
• kulturno-specifični režim gostoljubja v Sloveniji (običaji in tradicije, principi gostoljubja, kulturne predpostavke in pravila interakcije, družbene vloge),
• ovire v medkulturni komunikaciji (stereotipi, etnocentrizem, neverbalna komunikacija – kulture visokega ali nizkega konteksta, predpostavka o podobnosti).
Gost v slovenski družbi:
• pogled od zunaj: izkušnje posameznikov kot gostov v zanje tujem/slovenskem kulturnem okolju: humor, tabu teme, bonton, potrošnja gostoljubja ...,
• praktični nasveti in priporočila za krepitev posameznikove medkulturne komunikacijske veščine.
Metode poučevanja in učenja
Študije primerov.
Video predstavitve in filmi.
Terensko delo.
Učenje prek opazovanja in opazovanja z udeležbo.
Samostojne analize in refleksije študentov.
Aktivno skupinsko delo/diskusijske skupine.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti naj bi ob koncu učne enote:
- Poznali osnovne značilnosti slovenske kulture, zgodovine in razvoja turizma v Sloveniji.
- Razumeli sodobna družbena razmerja in kulturne prakse v slovenskem prostoru.
- Prek študij primerov bodo razumeli vlogo kulturnih vzorcev v usmerjanju družbenega vedenja.
- Razlikovali med kulturami visokega in nizkega konteksta.
- Razumeli principe in domene gostoljubja.
- Pojasnili pojem kulturno-pogojenega režima gostoljubja.
- Identificirali in analizirali izkazovanja oz. prakse gostoljubja v slovenskem kulturnem prostoru glede na principe in pravila interakcije.
- Na konkretnih primerih prepoznali in kritično ovrednotili ključne izzive v medkulturni komunikaciji.
- Znali analizirati in reflektirati lastne medkulturne izkušnje.
- Znali uporabiti usvojeno znanje v vsakdanjem bivanju v tujem kulturnem okolju.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura / Essential reading materials:
Lashley, Conrad & Morrison, Alison (2000): In Search of Hospitality. Theoretical Perspectives and Debates. New York: Routledge.
Bogataj, Janez (2011). Slovenija praznuje: sodobne šege in navade na Slovenskem. Ljubljana: Mladinska Knjiga.
Prunk, Janko (1996). A brief history of Slovenia: historical background of the Republic of Slovenia Ljubljana: Založba Grad
Jason, Blake (2011). Slovenia – Culture Smart! The Essential Guide to Customs & Culture. Kuperard.
Dodatna sˇtudijska gradiva bodo razdeljena sˇtudentom ob zacˇetku učne enote. /Additional study materials will be distributed when the course begins.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Za vključitev v delo pri predmetu ni pogojev.
Opombe
Portfelj individualnih nalog – dnevnik opazovanj, izkušenj in refleksij o gostoljubju in medkulturnih interakcijah.