SLO | EN

Cilji in kompetence

- Študent prepozna različne oblike konfliktov in dejavnikov, ki so do konflikta pripeljali - Študent prepozna lastne najpogosteje uporabljene strategije reševanja konflikta - Študent zna izbrati ustrezno strategijo reševanja konfliktne situacije - Študent prepozna obliko in intenziteto napada ali ogrožanja in pri tem uporabi ustrezno taktiko in samoobrambno tehniko - Študent zna izbrati ustrezno obliko telesne sile glede na način in obliko napada ter telesnih značilnosti napadalca - Študent zna izbrati ustrezno obliko telesne sile glede na lastne telesne značilnosti in psihofizične pripravljenosti

Vsebina

• Definicija in prepoznavanje konfliktov • Pomen komunikacije v kontekstu konfliktov • Strategije reševanja konfliktov • Pravočasno prepoznavanje nevarnih – ogrožajočih situacij • Pomen varnostne razdalje, pozicije telesnih segmentov in okolice/prostora v konfliktnih in ogrožajočih situacijah • Naravne in instinktivne samoobrambne reakcije • Pomen načela »prve reakcije« pri odvračanju neoboroženega ali oboroženega napadalca • Tehnike borilnih veščin (blokade, udarci, brce, meti, podiranja, davljenja…) • Vitalne točke na človeškem telesu • Pomen izbire ustrezne oblike telesne sile glede na način in oblike napada ter telesnih značilnosti napadalca • Pomen izbire ustrezne oblike telesne sile glede na lastne telesne značilnosti in psihofizično pripravljenost • Samoobrambne taktike in tehnike pred napadom z raznimi oblikami telesne sile (potiskanja, prijem za roko ali obleko, objem telesa, udarci, brcami, davljenji…) • Samoobrambne tehnike in taktike pred napadom z nevarnimi predmeti (nož, izvijač, palica…) in grožnjami z orožjem • Uporaba priročnih sredstev (dežnik, palica, torbica, plinski razpršilec...)pri uporabi samoobrambnih tehnik • Nudenje prve pomoči pri morebitnih poškodbah nesorazmerne uporabe telesne sile pri hujših oblikah napadov

Metode poučevanja in učenja

V programu bodo uporabljene naslednje metode in oblike poučevanja: - metoda razlage in razgovora (predavanja) - frontalna učna oblika - metoda demonstracije - skupinska učna oblika, delo v parih - študije praktičnih primerov napadov in pri tem uporabljene ustrezne in neustrezne samoobrambne tehnike in taktike (posamezni primeri iz sodne prakse)

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

- Razumevanje in prepoznavanje dejavnikov, ki vplivajo na nastanek, ohranjanje in razreševanje konfliktnih situacij - Prepoznavanje ustreznih strategij za razreševanje konfliktov - Prepoznavanje in razumevanje soodvisnosti telesne priprave in dejavnikov tveganja pri uporabi samoobrambnih tehnik z upoštevanjem načela sorazmernosti

Temeljni literatura in viri

Ribeiro, S., Howell, K. (2008). Jiu – Jitsu University. Simon & Shuster. Cole, K. (2006). Just Ju – Jitsu. The Growood Press Ltd. Jakhel, R. (1994). Moderni športni karate, Ljubljana, FŠ. Škraba, J. (1980). Prvi koraki, Ljubljana, Težkoatletski klub Olimpija. Deutsch, M., Coleman, P. T., in Marcus, E. C. (Eds.). (2011). The handbook of conflict resolution: Theory and practice. John Wiley & Sons. Shapiro, D., Pilsitz, L., in Shapiro, S. (2004). Conflict and communication: a guide through the labyrinth of conflict management. IDEA.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogojev ni.

Opombe

Ustni izpit

  • doc. dr. TINKARA PAVŠIČ MREVLJE
  • viš. pred. spec. BOJAN ZOREC

  • Ustni izpit: 100

  • : 30
  • : 30
  • : 30

  • slovensko
  • slovensko