Center za vseživljenjsko učenje

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Center za vseživljenjsko učenje Univerze v Mariboru je bil ustanovljen konec leta 2022 v okviru projekta Agilni razvoj izobraževanj in mikrodokazil, Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) 2022-2025. Center aktivno prispeva k agilnemu razvoju izobraževanj in mikrodokazil na univerzi ter oblikuje usmeritve za razvoj vseživljenjskega učenja na Univerzi v Mariboru.


Center za vseživljenjsko učenje sledi ključnemu strateškemu cilju Resolucije o nacionalnem programu visokega šolstva do 2030 (ReNPVŠ30), ki vključuje povečanje odzivnosti in prožnosti izobraževanja, prispevek k razvoju družbe ter izboljšanje dostopnosti in možnosti za vseživljenjsko učenje v visokem šolstvu.

Evropska unija je postavila ambiciozne cilje za izvajanje Evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025, vključno s kakovostjo v izobraževanju in usposabljanju za razvoj ključnih kompetenc in vseživljenjsko učenje. Ključne kompetence z​​a vseživljenjsk​o učenje upoštevajo pomembne družbene spremembe, kot je digitalizacija, s poudarkom na pripravi državljanov na spreminjajoče se delovne trge in družbo. »Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje« je prvo načelo Evropskega stebra socialnih pravic, po katerem ima vsakdo pravico do kakovostnega in vključujočega izobraževanja, usposabljanja in vseživljenjskega učenja za vzdrževanje in pridobivanje veščin, kar je tudi povezano z Evropskim načrtom za veščine.​Oris ženske glave s knjižnico


Vseživljenjsko učenje je k​​oncept, ki se nanaša na neprekinjeno pridobivanje znanja, spretnosti, izkušenj in kompetenc skozi celotno življenje. Gre za proces, ki se odvija v različnih okoljih in oblikah, vključno z izobraževalnimi institucijami, delovnimi mesti, skupnostmi, domačim okoljem ter digitalnimi in virtualnimi platformami. Pomembno je razumeti, da vseživljenjsko učenje presega tradicionalno predstavo o formalni izobrazbi in se osredotoča na kontinuirano pridobivanje znanja in razvoj spretnosti skozi vse življenje. 

 

Vseživljenjsko učenje je ključnega pomena v sodobni družbi, ki se hitro spreminja in zahteva stalno prilagajanje. Uspešna kultura vseživljenjskega učenja je ključna za to, da bo imel vsak posameznik znanja, spretnosti in kompetence, potrebne za uspeh v družbi, na trgu dela in v osebnem življenju. Priložnosti za vseživljenjsko učenje bi morale biti del dolgoročne strategije ustanov za izobraževanje in usposabljanje, da bi te izboljšale svojo odzivnost na hitro spreminjajoče se potrebe delodajalcev in učečih se. Vseživljenjsko učenje poveča odpornost učečega na spremembe trga dela, kar je ključno za zagotavljanje konkurenčnega trajnostnega razvoja družbe. 


S poudarkom na odzivnosti, prožnosti in kakovosti izobraževanja Center za vseživljenjsko učenje Univerze v Mariboru aktivno prispeva k razvoju visokošolskega sistema ter promociji vseživljenjskega učenja in mikrodokazil v družbi.


"Vseživljenjsko učenje ni le cilj, temveč tudi potovanje. Vsaka nova informacija, spretnost ali spoznanje vodi do naše osebne rasti. Zato se nikoli ne nehajmo učiti, saj je vsak dan priložnost za naš razvoj."​

​​​

​Naloge in dejavnosti​ CVU UM

Naloge in dejavnosti Centra za vseživljenjsko učenje Univerze v Mariboru vključujejo usmeritve pri načrtovanju, oblikovanju in razvoju mikrodokazil Univerze v Mariboru, vodenje postopkov akreditacije in izdaje mikrodokazil, ​skrb za informacijsko podporo agilnega razvoja izobraževanj, strokovno podporo pripravljavcem krajših izobraževanj, vzpostavitev sodelovanja z deležniki, vodenje postopkov evalvacije učinkovitosti krajših izobraževanj ter promocijo vseh oblik vseživljenjskega učenja Univerze v Mariboru.
​​
Platnica knjige z napisanimi nalogami Centra za vseživljenjsko učenje UM 

Logotip CVU UM

            Center za vseživljenjsko učenje​ ​Univerze  v Mariboru
             Pisarna 113
             Slomškov trg 15​
             2000 Maribor​
             📧​ cvu@um.si​ ​                  

             Zaposleni v Centru za vseživljenjsko učenje:​
​             Vodja Centra za vseživljenjsko učenje
             Anita Ješovnik, mag. ekon. in posl. ved
            📧 anita.jesovnik@um.si
            📞​ 02 23 55 258

             Samostojna strokovna sodelavka
             Nadja Siračevski, mag. ekon. in posl. ved
            📧 nadja.siracevski@um.si
​            📞 02 23 55 291

             Samostojna strokovna sodelavka
             Saša Hočurščak, prof. biol. in kem.
            📧 sasa.hocurscak@um.si​
​            📞 02 23 55 277

​​​​ Samostojna strokovna sodelavka​
​​​ Lea Cibrić, mag. prev., mag. antr.​
 📧 lea.cibric@um.si​
​ 📞 02 23 55 369

​​

Projekt Agilni razvoj izobraževanj in mikrodokazil


Pomena vseživljenjskega učenja, razvoja prožnih oblik izobraževanja in pomembnosti povezovanja z gospodarstvom se zaveda tudi Univerza v Mariboru. V okviru Načrta za okrevanje in odpornost v obdobju 2022 – 2025, smo pričeli z izvajanjem pilotnega projekta Agilni razvoj izobraževanj in mikrodokazil. S tem pilotnim projektom naslavljamo ključni strateški cilj vseživljenjskega učenja iz Resolucije o nacionalnem programu visokega šolstva 2030 (odpiranje v novem zavihku) (NPVŠ), saj vlagamo v trajnostno in zeleno infrastrukturo, usposabljanje, orodja in vire za okrepitev odpornosti in pripravljenosti izobraževanja in usposabljanja za digitalni in zeleni prehod.


Zaradi obsega kompetenc, ki so del visokošolskega izobraževalnega procesa, razvoja znanosti in stalno spreminjajočega družbenega konteksta je nemogoče razviti vnaprej pripravljen in skozi čas stabilen nabor potrebnih kompetenc, ki naj bi jih poučevalo visoko šolstvo, zato potrebujemo heterogeno podporno okolje, ki temelji na neprekinjenem razvoju in sodelovanju vseh deležnikov. V hitro spreminjajočih razmerah na trgu dela je namreč izjemno pomembno, da podpremo prepoznavo in razvoj kompetenc za pripravo družbe za prihodnost in čim boljše izkoriščanje priložnosti in uspešno spopadanje z izzivi hitro spreminjajočega se, globaliziranega in medsebojno povezanega sveta.  

 

V okviru projekta se osredotočamo na razvoj sistemske podpore, ki bi pedagoškim sodelavcem olajšala posodabljanje obstoječih učnih enot in razvoj krajših izobraževanj za podelitev mikrodokazil, in sicer na podlagi informacij s strani delodajalcev ter predvidevanj bodočih potreb družbe.

Pilotno podporno okolje bo temeljilo na zbirki razpoložljivih taksonomij in kompetenčnih okvirjev z vidika priprave kataloga znanj, spretnosti in kompetenc oz.  klasifikacije kompetenc UM (KKUM), identifikaciji priložnosti za kurikularno prenovo, pridobivanju informacij s trga dela, oblikovanju hierarhično strukturiranih mikrodokazil in digitalizaciji razvoja izobraževanj za agilnejši odziv na potrebe družbe.


V okviru dela projekta smo pripravili tudi Smernice za razvoj mikrodokazil na Univerzi v Mariboru, ki članice Univerze usmerjajo pri enotni pripravi krajših izobraževanj za podelitev mikrodokazil. 


Vodja projekta: doc. dr. Boštjan Vlaovič​

NOO logotip in 50 let UM.png



​​​


Zadnja sprememba: 25. 04. 2025 10:52