mag. slov. jez. in knjiž. in …
magister slovenskega jezika in književnosti in …
magistrica slovenskega jezika in književnosti in …
M.A.
Master of Arts
02 - Umetnost in humanistika
0232 - Književnost in jezikoslovje
6.2 - Jeziki in književnost
Besedilo o sprejetju
Svet Nacionalne agencije RS za kakovost v visokem šolstvu je na podlagi 51. h in drugega odstavka 23. clena Zakona o visokem šolstvu ZViS-G (Uradni list RS, št. 119/06 – uradno precišceno besedilo, 59/07 – ZŠtip, 15/08 - Odl.US: U-I-370/06-20, 64/2008 in 86/09, 2. clena Pravil o delu Senata za akreditacijo in 2. clena Meril za akreditacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov (Ur. l. RS, št. 101/04) na svoji 4. seji dne 17. 6. 2010 podelil akreditacijo dvopredmetnemu študijskemu programu druge stopnje Slovenski jezik in književnost Filozofske fakultete Univerze v Mariboru, Slomškov trg 15, 2000 Maribor.
Pogoji za napredovanje po študijskem programu
Študentka oz. študent mora za napredovanje v 2. letnik zbrati najmanj 24 ECTS in število ECTS, ki ga predvideva druga izbrana smer.
Pogoji za dokončanje posameznih delov študijskega programa
Študijski program ne vsebuje posameznih delov.
Možnosti za nadaljevanje študija
Diplomant magistrskega študijskega programa 2. stopnje lahko nadaljuje študij na študijskih programih 3. stopnje.
Možnosti za zaposlitev
Podatki o zaposljivosti in zaposlenosti magistrantk in magistrantov, ki so zakljucili dvopredmetni nepedagoški študijski program Slovenski jezik in književnost (vir: MAG DNPED Slovenski jezik in književnost.pdf (um.si)), kažejo, da se delež magistrantk in magistrantov, ki so se zaposlili pred dokoncanjem študija, povecuje (leta 2018 je ta delež znašal 33,33 %, v letu 2019 pa se je povecal povecal na 50 %).
Magistrantke in magistranti, ki so zakljucili dvopredmetni nepedagoški študijski program Slovenski jezik in književnost, so v enakih deležih (tj. 33 %) zaposleni na podrocju založništva, znanstvene in raziskovalne dejavnosti ter zdravstva. V založniški dejavnosti ter na podrocju znanosti in raziskovanja opravljajo delo novinarja/novinarke, jezikoslovca/jezikoslovke, pisatelja/pisateljice, umetniškega poustvarjalca/poustvarjalke, sicer pa tudi dela splošnih in specializiranih poslovnih sekretarjev/sekretark.
V nadaljevanju predstavljamo podatke o zaposljivosti za poklice novinar/novinarka, bibliotekar/bibliotekarka, lektor/lektorica, dokumentalist/dokumentalistka, urednik/urednica bloga, urednik/urednica spletnega casopisa, urednik/urednica spletnega portala radijske, TV-postaje, spletnega casopisa, napovedovalec/napovedovalka, urednik novinar / urednica novinarka, in sicer za zadnja tri leta (2019, 2020, 2021). Podatki so pridobljeni s strani Zavoda za zaposlovanje.
Pridobljena izobrazba predstavlja izjemen potencial za zaposlitev na številnih podrocjih. Temeljno podrocje, za katero se izobražujejo študentke in študenti dvopredmetne nepedagoške smeri, je raziskovalna in razvojna dejavnost v družboslovju in humanistiki. Magistrantke in magistranti so zaposljivi tudi kot lektorji/lektorice, napovedovalci/napovedovalke, novinarji/novinarke (zlasti za kulturo), bibliotekarji/bibliotekarke, dokumentalisti/dokumentalistke ali umetniški (po)ustvarjalci/(po)ustvarjalke, kakor tudi kreativni direktorji/direktorice, menedžerji/menedžerke za oglaševanje in odnose z javnostmi, organizatorji/organizatorke dela v poslovnem procesu (zaradi sociolingvisticnih znanj) ter strokovni sodelavci/sodelavke v galeriji, muzeju in knjižnici. Usposobljeni so tudi za prevzemanje zahtevnih in vodilnih nalog v (literarnem, casopisnem, reviojalnem) založništvu ter procesih literarnega in kulturnega posredništva.
Druge obveznosti
Predmetnik dvopredmetnega nepedagoške smeri sestavljajo obvezne in izbirne ucne enote s podrocja slovenskega jezika in književnosti ter strokovna praksa. Ucne vsebine študentkam in študentom omogocajo poglobljeno znanje na specificnih podrocjih jezikoslovja in literarne vede, kakor tudi metodologije znanstvenega raziskovanja ter jih usposabljajo za raziskovanje novih jezikovnih ter literarnih fenomenov v sodobni družbi. Študijska smer vkljucuje aktualne idejne poudarke in vsebine, ki izhajajo iz novih okolišcin in družbenih sprememb. Predmetnik omogoca premišljeno kombinacijo obveznih in izbirnih predmetnih vsebin, ki študentke in študente vodijo k uspešnemu zakljucku študija.
V prvem letniku je skupno šest obveznih ucnih enot iz slovenske književnosti (Književna esejistika, Sodobni slovenski roman, Ekokritika in ekofeminizem) in slovenskega jezika (Uvod v kriticno diskurzivno analizo, Družbeno jezikoslovje, Slovenšcina kot drugi in tuji jezik v Evropski zvezi). Obvezni literarnovedni predmeti študentke in študente natancneje seznanjajo s problemskimi sklopi sodobne slovenske književnosti (Književna esejistika in Sodobni slovenski roman), tudi z vpeljevanjem novih teoretskih in metodoloških pristopov (Ekokritika in ekofeminizem), predmetnik pa nabor literarnovednih vsebin komplementarno razširja z izbirnimi vsebinami, ki študentke in študente nadalje usposabljajo za samostojno refleksijo slovenske in evropske književnosti glede na izbrani problemski sklop, kakor tudi za medbesedilno in medmedialno analizo. Tako na primer predmet Evropski literarni kanon z razširjanjem védenja o literarnih postopkih in vrednotenjem njihovega pomena za razvoj književnosti vzpostavlja horizontalne in vertikalne povezave z vsemi literarnovednimi predmeti študijske smeri. Obvezni jezikoslovni predmeti prvega letnika se medsebojno horizontalno povezujejo z vidika preucevanja realnosti jezikovne rabe. V tem smislu se povezujejo tudi z izbirnim predmetom Teorije jezika, ki navedene jezikoslovne predmete nadgrajuje z razumevanjem diskurza kot multimodalnega pojava in v preucevanje poleg jezikovnega vkljucuje tudi druge semiotske sisteme.
V drugem letniku so trije obvezni jezikoslovni predmeti, in sicer Oblikovanje strokovnih in znanstvenih besedil, Prakticna stilistika ter Slovenšcina in južnoslovanski jeziki. Predmeti študentke in študente komplementarno vpeljujejo v osnove tvorjenja strokovnih in znanstvenih besedil, tudi z uporabo jezikovnih tehnologij, in postavljajo slovenski jezik v razmerje do drugih južnoslovanskih jezikov. Vertikalna povezava z jezikoslovnimi predmeti prvega letnika je izkazana v smislu nadgradnje, tj. ubesediljenja strokovnih in širše družbenih spoznanj, pridobljenih v prvem letniku. Izbirni predmeti s podrocja slovenske književnosti se smiselno navezujejo na literarnovedne predmete prvega letnika, in sicer z vidika obravnave vsebin sodobne slovenske književnosti (Sodobne slovenske književnice, Kratka pripovedna proza v drugi polovici 20. stoletja) oziroma v smislu obravnave literarnih medkulturnih vezi (Slovenska in dunajska moderna). Vertikalne povezave dajejo možnost subspecializacije vsebin iz prvega letnika, zato je priporocljivo, da študentke in študenti izbor izbirnih predmetov smiselno vertikalno povežejo s predvideno temo zakljucnega dela. V drugem letniku je predvideno tudi prakticno usposabljanje, in sicer v okviru ucne enote Strokovni praktikum. Študentke in študenti pri prakticnem usposabljanju, ki poteka v izbrani instituciji, prakticno uporabijo in nagradijo znanja, ki so jih pridobili pri obveznih in izbirnih ucnih enotah študijske smeri. Povezave z drugim predmetnim podrocjem omogocajo usvajanje meddisciplinarno povezanega znanja. Študentke in študenti pridobljene kompetence povežejo in osmislijo pri predmetu Magistrsko delo.
Načini ocenjevanja
Merila in načini za preverjanje in ocenjevanje študentovih izidov so javno objavljenih ter se izvajajo skladno s sprejetim učnim programom, učnimi načrti predmetov ter informacijami o predmetu. Sistem ocenjevanja je urejen skladno s Statutom UM in Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja na UM, ki sta javno objavljena: https://www.um.si/o-univerzi/dokumentno-sredisce.
Učni izidi so definirani z učnimi načrti. Le-ti so javno objavljeni ter dostopni vsakomur. Dosegljivi so v zbirniku študijskih programov na UM, ki je namenjen kandidatom za vpis (prikazuje se akreditacija za generacijo študentov, ki se bo vpisala v prihodnjem letu) ter na spletnih straneh Filozofske fakultete (Študijski programi | Filozofska fakulteta UM). V vsakem učnem načrtu je definiran način ocenjevanja in preverjanja obveznosti študentov. Tako lahko študent na podlagi javno objavljenih vsebin učnih načrtov primerja oziroma preveri vsebine in stopnje znanj določenih veščin. Visokošolski učitelji in sodelavci spodbujajo k sprotnemu delu, sprotnemu preverjanju znanja, s tem pa se študentom omogoča sproten nadzor nad lastnim napredkom pri študiju.
Študentje so ob začetku izvajanja predmeta tudi ustno seznanjeni z merili in načini ocenjevanja. Glede na analize pedagoškega dela in evalvacijo študijskega programa se učni načrti ustrezno dopolnjujejo.
Uspešnost študentov pri izpolnjevanju obveznosti iz študijskega programa se ugotavlja s preverjanjem in ocenjevanjem znanja, ki je podlaga za pridobitev ocene in kreditnih točk pri posameznih učnih enotah študijskega programa ter za napredovanje študentov in njihovo usmeritev v nadaljnji študij, hkrati pa študentom daje povratno informacijo o ravni njihovega usvojenega znanja.
Rezultati izpitov se vnesejo v uradno elektronsko evidenco Akademskega informacijskega podsistema (AIPS). Rezultate vnaša izvajalec izpita, ki ima dostop do prijavljenih študentov. Po zaključku vnosa ocen učnih enot posameznega izpita, izvajalec izpita v Službo za študentske zadeve odda podpisan zapisnik o izpitu, ki se trajno hrani in predstavlja uradno evidenco zavoda. Študenti so z oceno izpita seznanjeni takoj po vnosu ob potrditvi le-te s strani izvajalca izpita, na njihovem osebnem AIPS računu, do katerega dostopajo z uporabniškim imenom in geslom.
Znanje študenta na izpitu, kolokviju in pri drugih oblikah preverjanja in ocenjevanja znanja se ocenjuje s pozitivnimi in negativnimi ocenami. Pozitivne ocene so odlično (10), prav dobro (9 in 8), dobro (7), zadostno (6). Negativne ocene so od 1 do 5.
Izpitni roki so objavljeni v javno objavljenem študijskem koledarju za posamezno študijsko leto (http://ff.um.si/studenti/urniki).
Sezname rednih izpitnih rokov za posamezne učne enote v študijskem letu pripravijo Oddelki, objavi pa jih Služba za študentske zadeve, in sicer najkasneje do 15. novembra za tekoče študijsko leto v informacijskem sistemu AIPS.
Temeljni cilji študijskega programa
Dvopredmetna nepedagoška študijska smer študijskega programa Slovenski jezik in književnost poglablja znanja s podrocja literarne vede in jezikoslovja ter znanstvenoraziskovalne metodologije. Študentke in študente natancneje seznanja s sodobnimi teoretskimi in metodološkimi pristopi, kot je na podrocju literarne vede ekokritika, na podrocju jezikoslovja pa poststrukturalisticni pristopi, kot so sodobni sociolingvisticni pristopi in kriticna diskurzivna analiza. Uri jih v znanstvenem in strokovnem pisanju ter jih vpeljuje v esejisticne oblike pisanja. Poleg tega jih usposablja za ucinkovito strokovno in medstrokovno komunikacijo. Izbirne jezikovne vsebine študentke in študente usposabljajo za analizo veckodnih diskurzov, vkljucevanje jezikovne infrastrukture v jezikovne raziskave ter strokovno tematiziranje sodobnih pravopisnih in pravorecnih vprašanj s poudarkom na razvijanju zavedanja o heterogenosti knjižnega jezika. Izbirni predmeti s podrocja književnosti študentke in študente urijo v samostojni interpretaciji literarnih del in povezovanju razlicnih interpretacij literarnih del z bralkinim oz. bralcevim horizontom ter jih seznanjajo z mehanizmi kanonizacije literarnih del, tudi z vidika novega pisanja kanona, ki enakovredno vrednoti žensko avtorstvo. Poleg tega jih vpeljujejo v raziskovanje vezi med literaturo in drugimi (tudi interaktivnimi) umetnostmi.
Dvopredmetna nepedagoška študijska smer izobražuje predvsem za delo v razlicnih, zlasti kulturnih institucijah, za katero sta potrebni literarno-jezikoslovna razgledanost in široko kulturno obzorje. Magistrantke in magistranti so usposobljeni za dejavno sooblikovanje jezikovne politike in jezikovnega nacrtovanja, svetovanje pri govorni interpretaciji zvrstno razlicnih tipov besedil, kakor tudi za sooblikovanje literarnega in širše kulturnega dogajanja. Prav tako so usposobljeni za znanstvenoraziskovalno dejavnost na podrocju jezikoslovja oz. literarne vede ter za prevzemanje zahtevnih in vodilnih nalog v založništvu, procesih literarnega posredništva, tiskanih in elektronskih medijih ter razlicnih kulturnih institucijah.
Splošne kompetence diplomanta pridobljene na študijskem programu
Magistrantke in magistranti dvopredmetne nepedagoške študijske smeri pridobijo naslednje splošne kompetence:
- zmožnost kreativnega in avtonomnega delovanja v razlicnih profesionalnih okoljih;
- sposobnost koherentnega in strokovno argumentiranega predstavljanja spoznanj in stališc v razlicnih strokovnih in javnih kontekstih;
- usposobljenost za samostojno zbiranje, interpretiranje in uporabo novih virov znanja;
- zmožnost kriticnega branja virov;
- usposobljenost za kvantitativne, kvalitativne, opisne in inferencne pristope v raziskovanju;
- zmožnost razvijanja medkulturne komunikacijske kompetence;
- sposobnost interdisciplinarnega povezovanja pridobljenega znanja in kompetenc;
- sposobnost uporabe sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije;
- vešcine profesionalne socializacije;
- zmožnost nacrtovanja, spremljanja in vrednotenja lastnega profesionalnega razvoja;
- sposobnost aktivne udeležbe v raziskovalni skupnosti;
- usposobljenost za samostojno raziskovanje, objavljanje in predstavljanje raziskovalnih rezultatov ter usposobljenost za skupinsko raziskovalno in razvojno delo;
- sposobnost za delo v timu;
- sposobnost eticne (samo)refleksije.
Predmetno specifične kompetence diplomanta pridobljene na študijskem programu
Magistrantke in magistranti dvopredmetne nepedagoške študijske smeri pridobijo naslednje predmetnospecificne kompetence:
– sposobnost funkcionalne uporabe sodobnih jezikoslovnih in literarnovednih znanstvenoraziskovalnih metod;
– zmožnost strokovno argumentiranega predstavljanja spoznanj in stališc o jezikovnih in literarnih pojavih ter razvojnih procesih;
– zmožnost preucevanja dinamicnega razmerja med jezikom in družbenimi procesi;
– zmožnost prepoznavanja, opisovanja in pojasnjevanja sprememb in variacij jezikovnih vzorcev v specificnih družbenih kontekstih in okolišcinah;
– zmožnost presojati družbeno-politicno dinamiko v okviru kriticnega pristopa k diskurzu;
– usposobljenost za kriticno pismenost;
– zmožnost uporabe nacel prakticne stilistike;
– usposobljenost za tvorjenje strokovnih in znanstvenih besedil razlicnih žanrov;
– usposobljenost za strokovno presojo jezikovnopoliticnega dogajanja ter zmožnost za strokovno argumentirano sooblikovanje jezikovne politike;
– usposobljenost za nacrtovanje jezikovne zmožnosti slovenšcine kot drugega in tujega jezika;
– usposobljenost za svetovanje v zvezi s kompleksnejšimi jezikovnimi (normativnimi, slogovnimi, jezikovnozvrstnimi, jezikovnopoliticnimi) vprašanji;
– zmožnost jezikovne primerjave južnoslovanskih jezikov;
– usposobljenost za funkcionalno uporabo jezikovnih tehnologij in virov za slovenski jezik pri strokovnem delu;
– poznavanje mehanizmov kanonizacije literarnih del in razumevanje procesov revidiranja literarnih kanonov;
– zmožnost samostojne interpretacije literarnih del in dolocanja medbesedilnih povezav med njimi;
– usposobljenost za ekokritiško analizo književnega dela;
– poznavanje razvojnih procesov in premikov v slovenski esejistiki ter zmožnost refleksije o sodobni esejisticni produkciji;
– sposobnost nacrtovati, organizirati in voditi javne (literarne, kulturne, strokovne in druge) dogodke;
– usposobljenost za strokovno delo v ustanovah in organizacijah, ki sooblikujejo literarno in kulturno dogajanje, oziroma institucijah, ki se ukvarjajo z zbiranjem, urejanjem in posredovanjem publikacij in informacij;
– usposobljenost za kulturno in literarno posredovanje.
Pogoji za vpis v program
Študijski program 2.stopnje Slovenski jezik in književnost – smer: Slovenski jezik in književnost (dvopredmetna nepedagoška smer)
V študijski program 2. stopnje Slovenski jezik in književnost – smer: Slovenski jezik in književnost (dvopredmetna nepedagoška smer) se lahko vpiše, kdor je zaključil:
1. Študijski program prve stopnje z ustreznih strokovnih področij: 0232 Književnost in jezikoslovje (Književnost, Materni oz. prvi jezik).
2. Študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij:
0221 Religija in teologija (Teologija),
0222 Zgodovina in arheologija (Kulturna zgodovina, Folkloristika, Zgodovina),
0223 Filozofija in etika (Filozofija),
0231 Usvajanje jezikov (drugih, tujih, znakovnih, prevajalstvo) (Prevajalstvo, Tolmačenje, Tuji oz. drugi jeziki),
0232 Književnost in jezikoslovje (Jezikoslovje),
0314 Sociologija in študiji kultur (Etnologija, Kulturologija, Sociologija),
če je pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 12 ECTS, in ustrezno število ECTS na drugi polovički dvopredmetnega študija. Opraviti mora naslednje obveznosti: Izbrana poglavja iz slovenske književnosti prve polovice 20. stoletja (3 ECTS), Izbrana poglavja iz slovenske književnosti po letu 1950 (3 ECTS), Slovenski knjižni jezik 1 (3 ECTS) in Slovenski knjižni jezik 2 (3 ECTS). Obveznosti lahko opravi med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje oz. z opravljanjem diferencialnih izpitov pred vpisom na študijsko smer.
3. Univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznih strokovnih področij: 0232 Književnost in jezikoslovje (Književnost, Materni oz. prvi jezik). Taki kandidatki oz. kandidatu se znotraj študijskega programa prizna praviloma 30 ECTS ter ustrezno število ECTS na drugi polovički dvopredmetnega študija, le-ta pa se vpiše v drugi letnik študija, če s priznanimi obveznostmi izpolnjuje pogoje za prehode med študijskimi programi, določene z akreditiranim študijskim programom.
4. Univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij:
0221 Religija in teologija (Teologija),
0222 Zgodovina in arheologija (Kulturna zgodovina, Folkloristika, Zgodovina),
0223 Filozofija in etika (Filozofija),
0231 Usvajanje jezikov (drugih, tujih, znakovnih, prevajalstvo) (Prevajalstvo, Tolmačenje, Tuji oz. drugi jeziki),
0232 Književnost in jezikoslovje (Jezikoslovje),
0314 Sociologija in študiji kultur (Etnologija, Kulturologija, Sociologija).
Taki kandidatki oz. kandidatu se znotraj študijskega programa prizna praviloma 20 ECTS ter ustrezno število ECTS na drugi polovički dvopredmetnega študija, ta pa se skladno s tem vpiše v ustrezni letnik študija.
Velja za vpis od študijskega leta 2025/26:
V študijski program 2. stopnje Slovenski jezik in književnost – smer: Slovenski jezik in književnost (dvopredmetna nepedagoška smer) se lahko vpiše, kdor je zaključil:
1. Študijski program prve stopnje z ustreznih strokovnih področij: 0232 Književnost in jezikoslovje (Književnost, Materni oz. prvi jezik).
2. Študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij:
0221 Religija in teologija (Teologija),
0222 Zgodovina in arheologija (Kulturna zgodovina, Folkloristika, Zgodovina),
0223 Filozofija in etika (Filozofija),
0231 Usvajanje jezikov (drugih, tujih, znakovnih, prevajalstvo) (Prevajalstvo, Tolmačenje, Tuji oz. drugi jeziki),
0232 Književnost in jezikoslovje (Jezikoslovje),
0314 Sociologija in študiji kultur (Etnologija, Kulturologija, Sociologija),
če je pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 12 ECTS, in ustrezno število ECTS na drugi polovički dvopredmetnega študija. Opraviti mora naslednje obveznosti: Slovenska moderna, ekspresionizem in socialni realizem (3 ECTS), Slovenska književnost po letu 1950 (3 ECTS), Fonetika in fonologija (3 ECTS) in Oblikoslovje (3 ECTS).Obveznosti lahko opravi med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje oz. z opravljanjem diferencialnih izpitov pred vpisom na študijsko smer.
3. Univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznih strokovnih področij: 0232 Književnost in jezikoslovje (Književnost, Materni oz. prvi jezik). Taki kandidatki oz. kandidatu se znotraj študijskega programa prizna praviloma 30 ECTS ter ustrezno število ECTS na drugi polovički dvopredmetnega študija, le-ta pa se vpiše v drugi letnik študija, če s priznanimi obveznostmi izpolnjuje pogoje za prehode med študijskimi programi, določene z akreditiranim študijskim programom.
4. Univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij:
0221 Religija in teologija (Teologija),
0222 Zgodovina in arheologija (Kulturna zgodovina, Folkloristika, Zgodovina),
0223 Filozofija in etika (Filozofija),
0231 Usvajanje jezikov (drugih, tujih, znakovnih, prevajalstvo) (Prevajalstvo, Tolmačenje, Tuji oz. drugi jeziki),
0232 Književnost in jezikoslovje (Jezikoslovje),
0314 Sociologija in študiji kultur (Etnologija, Kulturologija, Sociologija).
Taki kandidatki oz. kandidatu se znotraj študijskega programa prizna praviloma 20 ECTS ter ustrezno število ECTS na drugi polovički dvopredmetnega študija, ta pa se skladno s tem vpiše v ustrezni letnik študija.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Merila za izbiro kandidatk in kandidatov v primeru omejitve vpisa:
– povprecna ocena: 70 % in
– ocena diplomskega dela: 30 % (ce ga je predhodni študij predvideval)
oziroma
– povprecna ocena: 100 % (ce predhodni študij diplomskega dela ni predvideval).
Merila za izbiro so enotna za vse tri študijske smeri študijskega programa.
Merila za prehode med študijskimi programi
Prehodi so možni med študijskimi programi skladno z 2. in 3. členom Meril za prehode med študijskimi programi (Uradni list RS, št. 14/19). Kandidatom, ki izpolnjujejo pogoje za vpis v predlagani študijski program ter pogoje za prehajanje med študijskimi programi, se določijo letnik vpisa in manjkajoče študijske obveznosti, ki jih morajo opraviti, če želijo študij zaključiti po novem programu.
Prehodi so mogoči med študijskimi programi:
• ki ob zaključku študija zagotavljajo pridobitev primerljivih kompetenc in
• med katerimi se lahko po kriterijih za priznavanje znanja in spretnosti, pridobljenih pred vpisom v program, prizna vsaj polovica obveznosti po Evropskem prenosnem kreditnem sistemu (ECTS), iz prvega študijskega programa, ki se nanašajo na obvezne predmete drugega študijskega programa.
Merila za priznavanje znanj in spretnosti pridobljenih pred vpisom v študijski program
Na podlagi Pravilnika o priznavanju znanj in spretnosti v študijski programih Univerze v Mariboru (https://www.um.si/wp-content/uploads/2021/11/Pravilnik-o-priznavanju-znanj-in-spretnosti-v-studijskih-programih-UM-st.-012-2019-2.pdf) se urejajo postopki za ugotavljanje, preverjanje in priznavanje znanj ter merila za priznavanje znanj in spretnosti, ki jih kandidati pridobijo s formalnim in neformalnim učenjem pred vpisom in med študijem na Univerzi v Mariboru. Postopki za ugotavljanje, preverjanje in priznavanje znanj ter merila za priznavanje znanj in spretnosti se uporabljajo za kandidate, ki se vpisujejo na UM, in za že vpisane študente, ki želijo, da se jim znanja upoštevajo kot del opravljene študijske obveznosti v obstoječem programu.
Pogoji za dokončanje študija
Študentka oz. študentka zaključi študijski program 2. stopnje Slovenski jezik in književnost, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti dvopredmetne nepedagoške smeri in hkrati opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti druge dvopredmetne smeri ali drugega dvopredmetnega študijskega programa in tako skupno zbere najmanj 120 ECTS (60 ECTS na študijskem programu 2. stopnje Slovenski jezik in književnost (dvopredmetna nepedagoška smer) in 60 ECTS na drugi dvopredmetni smeri ali drugem dvopredmetnem programu) ter izdela in uspešno zagovarja magistrsko delo. Na dvopredmetnih študijskih smereh/programih se lahko pripravi tudi skupno magistrsko delo.