Cilji in kompetence
Študenti bodo razumeli razsežnosti managementa informatike v podjetjih in bodo razvili poglobljeno poznavanje pristopov, metod in tehnik načrtovanja, organiziranja in nadzora različnih področij informacijskih resursov.
Znali bodo analizirati managementske koncepte in modele organiziranja informatike ter sklepati o vlogah in odgovornostih posameznikov.
Sposobni bodo raziskovati različne vidike managementskih konceptov in pri tem sodelovati v skupinah, uporabljati informacijske vire in infrastrukturo ter biti pri tem samostojni
Študenti bodo znali pripraviti in izvesti raziskavo managementskih konceptov na področju informatike kot terensko raziskavo ali kot raziskavo primera.
Vsebina
• Vidiki managementa informatike
• Strateško načrtovanje informacijske podpore poslovanja
• Strateško načrtovanje tehnološke infrastrukture
• Modeli orgnaniziranja informatike
• Koncepti managementa organizacijskih enot za zagotavljanje informacijskih storitev
• Modeli nadzora informatike
• Vloge in odgovornosti pri managementu informatike
• Vidiki in razsežnosti metod in tehnik managementa informacijskih projektov
• Vidiki in razsežnosti management kakovosti informacijskih storitev
• Vidiki in razsežnosti managementa zagotavljanja varnosti informatike
Metode poučevanja in učenja
• predavanja
• usmerjanje samostojnega raziskovanja kandidata
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti bodo:
? osvojili poglobljeno in sistematično razumevanje managementa informatike
? znali analizirati in obvladovati etične vidike managementa informatike ter bodo znali proaktivno sodelovati z drugimi pri oblikovanju rešitev
? pridobili celovito razumevanje tehnik in metod za izvedbo terenskih raziskav in raziskav primerov na področju managementa infomatike
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti bodo:
? znali kritično analizirati, obvladovati kompleksnost in nepopolnost podatkov oz. nasprotij na področju managementskih konceptov na področju informatike
? oblikovali nove pristope k proučevanju obstoječih konceptov (npr. COBIT, ITIL) )na način, ki lahko doprinese k razvoju managementa informatike
? pridobili konceptualno razumevanje na višjih ravneh in zmožnosti kritičnega razmišljanja, na osnovi katerega bodo v stanju samostojno ocenjevati raziskovanje paradigm in modelov managementa informatike in bodo v stanju razpravljati o alternativnih pristopih na tem področju
? znali delovati samostojno in oblikovati originalne rešitve na področju managementskih konceptov s področja managementa informatike
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti bodo:
? znali voditi skupine in sodelovati v njih pri pripravi managemenstkih raziskav na področju informatike
? v stanju uporabljati širok nabor učnih virov
? pridobili zmožnost samorefleksije in izboljševanja delovanja pri managementu informacijskih virov
? se bodo naučili samostojno in kompetentno inovativno raziskovati paradigme in managementske koncepte
? neodvisni in samokritični ter bodo vodili in podpirali učenje drugih v smisli kontinuiranega strokovnega razvoja
? v stanju celovito in kontinuirano komunicirati z drugimi strokovnjaki poslovne informatike in drugih poslovnih področij ter bodo pridobili zmožnosti uspešnih svetovalcev na področju managementa informaatike
? lahko nadaljevali svoje izobraževanje samostojno v okviru poslovne informatike na področjih drugih poslovnih funkcij
Praktične veščine
Študenti bodo:
? v stanju delovati v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ter bodo pregled o dobrih praksah področja
? postali strokovnjaki na področju managementa informatike
? obvladali tehnike tekoče in natančno ter učinkovito oz. se bodo v stanju prilagajati novim situacijam
Temeljni literatura in viri
Andersen I., Borum F., Kristensen P.H., Karnoe P: On the Art of Doing Field Studies, Handelskolens Forlag, 1995
Yin R.K.: Case Study Research – Design and Methods; SAGE Publications, 2003
Van Grembergen W., De Haes S.: Enterprise Governance of Information Technology, Springer, 2009
Brand K., Boonen H.: IT Governance based on COBIT 4.1, Van Haren Publishing, 2007
Baan P. (ed.): Enterprise Information Management, Springer 2013
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • pisni izpit 50
• seminarska naloga 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.