Cilji in kompetence
Usposobiti študenta za:
? poglobljeno poznavanje in razumevanje različnih teoretičnih razvojnih smeri projektnega managementa ter specifičnosti, presekov in nasprotij med njimi,
? analitično obravnavo in povezovanje posameznih pojavov projektnega poslovanja in projektnega managementa ter razumevanje teh pojavov skozi perspektive sorodnih in dotičnih drugih področij,
? znanstveno-raziskovalno delo na področju projektnega poslovanja in projektnega managementa s poznavanjem metodoloških pristopov na tem področju, s kritičnim pristopom do obstoječih raziskovalnih spoznanj, zmožnostjo kritične analize kompleksnih področij raziskovanja in sinteze novih spoznanj na tem področju,
? samostojno znanstveno-raziskovalno delo ter za sodelovanje in vodenje interdisciplinarnih raziskovalnih skupin in projektov, za oblikovanje jasnega raziskovalnega načrt in uporabo različnih virov znanja in informacij ter posredovanje novih znanj.
Vsebina
- Teorije in znanstveni razvoj projektnega managementa
- Modeli in šole proučevanja projektnega managementa
- Interdisciplinarnost projektnega managementa in projektnega delovanja
- Vloga projektnega managementa v zagotavljanju razvoja in rasti podjetij in drugih organizacij
- Strateški projektni management
- Vsestranski projektni management
- Projektno poslovanje in multiprojektnost
- Vloga projektnega managementa v globalnem okolju
- Celovita projektna družba znanja
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
? Raven znanja:ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja s področja projektnega managementa. Pri delu je sposoben uporabljati teorije in raziskovalna spoznanja na ravni, ki se zahteva za objave znanstveno-raziskovalnih spoznanj.
? Etični vidik: lahko analizira in obvladuje etične dileme ter deluje proaktivno v sodelovanju z drugimi pri iskanju rešitev.
? Metodološko znanje s področja discipline: razumevanje metodoloških pristopov na področju strateškega managementa.
Kognitivne/Intelektualne veščine
? Analiza: zna kritično analizirati kompleksna področja raziskovanja, obvladuje pomanjkljivost razpoložljive podatkovne osnove ali nasprotujoča znanstveno-raziskovalna spoznanja na področju projektnega managementa.
? Sinteza: zna sintetizirati nova spoznanja ali pristope tako, da prispevajo k razvoju metodologij in razumevanja na znanstvenem in aplikativnem področju projektnega managementa.
? Vrednotenje: raven znanja in razumevanja mu omogoča samostojno vrednotenje raziskav in metodologij. Lahko utemeljuje alternativne pristope.
? Uporaba: deluje neodvisno in izvirno v procesu reševanja problema ter profesionalno vodi proces planiranja in uresničevanja nalog.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
? Delo v skupini: lahko uspešno dela ali vodi skupino in zna opredeliti potrebne naloge, voditi člane skupine, utemeljevati svoja stališča in obvladovati konflikte.
? Učni pripomočki in viri: sposoben uporabe različnih pripomočkov in virov.
? Samovrednotenje: sposoben ovrednotiti svoje delovanje in delovanje drugih s ciljem izboljšanja delovanja.
? Management informacij: sposoben neodvisno izvajati inovativne raziskovalne naloge.
? Avtonomnost: je neodvisen in samokritičen učenec; lahko usmerja svoj nadaljnji razvoj.
? Komuniciranje: sposoben poročanja kompleksnih informacij na jasen in učinkovit način specialistom in nespecialistom ter razume pomanjkljivosti pri razumevanju drugih.
? Reševanje problemov: lahko nadaljuje študij samostojno ter pri tem sodelovati z drugimi v ali zven discipline projektnega managementa.
Praktične veščine
? Uporaba veščin: obvlada delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in/ali posebnih okoliščinah ter ima pregled nad dobrimi praksami.
? Samostojnost v uporabi veščin: deluje profesionalno odgovorno in samostojno, z iniciativo v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah.
? Specifične tehnike: lahko prilagaja ali razvija nove veščine / postopke za nove okoliščine.
Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura:
- Cleland, D.I., Ireland, L.R. (2006). Project management: Strategic Design and Implementation (5th Edition). New York: McGraw-Hill Companies, Inc.
- Crawford, L.H., Hobbs, J.B., Turner, J.R. (2005). Project categorization systems: Aligning capability with strategy for better results. Newtown Square: Project Management Institute.
Priporočljiva literatura:
- Davies, A., Hobday, M. (2005). The Business of projects: managing innovation in complex products and systems. Cambridge: Cambridge University Press.
- Gardiner, P.D. (2005). Project management: a strategic planning approach. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
- Hauc, A. (2007). Projektni management. Ljubljana: GV Založba.
- Hauc, A., Kovač, J., Semolič, B. (1993). Projektno organiziran strateški management. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
- Kerzner, H. (2009). Project management: A systems approach to planning, scheduling and controlling (9th Edition). Hoboken: John Wiley & Sons, Inc.
- Morris, P.W.G., Jamieson, A. (2004). Translating corporate strategy into project strategy: realizing corporate strategy through project management. Pennsylvania: Project Management Institute.
- Shenhar, A.J., Dvir, D. (2005). Project Management Research - Challenges and Opportunities. Hoboken: Stevens Institute of Technology.
- Bredillet, C.N. (2007). Exploring Research in Project Management: Nine Schools of Project Management Research. Project Management Journal, 38/številke 2-4 in 39/številke 1-3.
- Hauc, A., Kovač, J. (2000). Project management in strategy implementation – experiences in Slovenia. International Journal of Project Management, 18/1, 61-67.
- Turner, J.R. (2006). Editorial: Towards a theory of project management: The nature of project governance and project management. International Journal of Project Management, 24/2, 93–95.
- Članki v revijah: International Journal of Project Management, Project Management Journal, The European Management Review in drugi.