Cilji in kompetence
Cilj predmeta je študentom predstaviti pomembnejše teorije inoviranja z vidika managementa inoviranja in podjetništva, ki jim omogočijo poglobljeno razumevanje in samostojno raziskovanje tega področja. Študenti se naučijo samostojno opredeliti raziskovalna vprašanja, oblikovati raziskovalne domneve. Z izborom teoretičnih podlag oblikujejo področje raziskovanja, ki ga nato s kvalitativnimi in kvantitativnimi metodami raziskujejo, da pridobijo nova spoznanja, razvijejo modele in rešujejo probleme ustvarjalnosti, inovativnosti, prenosa in širjenja inovacij, v poslovnem okolju. Študenti bodo lahko raziskovali metode vrednotenja intelektualne lastnine in možnosti za prenos v podjetja.
Vsebina
Pregled razvoja tehnologij, sodobna področja inoviranja in družbeni razvoj
Nekatere teorije managementa in inoviranja
Uspešno inoviranje z dialektično sistemskim razmišljanjem
Vključitev družbene odgovornosti v opredelitev inovacij
Ustvarjalnost, ustvarjanje kreativnega okolja in procesi nastajanja idej
Management razvoja idej v invencije in inovacije
Raziskovanje širjenja, ustvarjanja, procesov odločanja o inovacijah in sprejemanje inovacij
Inovativnost in podjetništvo
Vključevanje inoviranja v strategijo; oblikovanje razvojne strategije in njeno uresničevanje
Procesi vrednotenja in prenosa intelektualne lastnine v podjetjih
Metode poučevanja in učenja
Klasična predavanja
Aktivno sodelovanje študentov med predavanji
Samostojno kritično proučevanje gradiv
Izdelava in predstavitev raziskovalnega poročila ali znanstvenega članka
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študent:
Pridobi poglobljeno in sistematično razumevanje obsežnega področja teorij inoviranja.
Razume različne teorije, definicije in metode in jih je sposoben kritično primerjati in spremljati sodobne teorije in metode ustvarjalnosti, inoviranja v njenem bodočem poslovnem življenju.
Pridobi razumevanje kaj vse vključuje področje intelektualne lastnina, pregled sodobnejših metod in načinov vrednotenja le te, ter načine prenosov intelektualne lastnine.
Pridobi poglobljeno razumevanje področja management intelektualne lastnine z vidika razvoja, vrednotenja, razvojnih faz inovativnega podjetja.
Pridobi sposobnost pripraviti raziskavo z izbiro pomembnejših teoretičnih podlag managementa inoviranja za samostojno raziskovanje in objavo v recenziranih uglednih publikacijah.
Etična vprašanja:
Pridobi pregled razvoja (predvsem tehnoloških) inovacij, vpliv na razvoj družbe in razumevanje možnosti bodočega razvoja inoviranja v družbi z vključitvijo etike soodvisnosti in sodelovanja.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študent:
Analiza: s kritičnim razumevanjem lahko analizira ustvarjalne procese, proces difuzije in uveljavljanja, vrednost intelektualne lastnine.
Sinteza: sklepa lahko o novih pristopih, izbira za svoje podjetje najprimernejše vrste ustvarjalnih procesov, metod, vrednotenja intelektualne lastnine.
Uporaba: v svojem podjetju oblikuje in ustrezno vodi procese inoviranja, izbere in posodablja metode vrednotenja. Sodeluje pri pripravi in izvajanju prenosa intelektualne lastnine, pri odločanju o deležih v lastniški in upravljavski strukturi.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Sposobnost sodelovanja v skupini, priprave strateških izhodišč, določanja ciljev, motiviranja, pogajanj in vodenja dela v skupini.
Sposobnost kritičnega presojanja in samostojnega raziskovanja
Sposobnost celovitega razumevanja problemov in reševanja.
Sposobnost odvračanja konfliktov zaradi razumevanja etike soodvisnosti.
Sposobnost prevzeti pobude v podjetniškem uresničevanju inoviranja.
Management informacij: lahko opravlja naloge raziskovanja inoviranja v zanesljivo in samostojno.
Samostojnost: zmore nadalje spremljati področje raziskovanja inoviranja v podjetništvu, o tem komunicirati jasno in učinkovito z drugimi specialisti in nespecialisti. Zmore opredeliti in izvajati naloge in na tem področju delovati kot svetovalec.
Praktične veščine
Uporaba veščin. Lahko deluje v kompleksnem okolju s sodobnim znanjem.
Samostojno in odgovorno spremlja področje inovacijskega managementa tudi v kompleksnih in stresnih situacijah.
Tehnična znanja: lahko primerja metode nastajanja inovacij in vrednotenja intelektualne lastnine ter zanje pridobiva ustrezne podatkovne baze, jih ovrednoti in prilagaja spremenjenim okoliščinam.
Temeljni literatura in viri
Dyer, Jeff, Gregersen, Hal, Christensen, Claytonm C. The Innovators DNA. Harvard Business Review Press. Boston, MA, USA. 2011.
Chesbrough, Henry. Open Services Innovation. Jossey Bass. San Francisco. USA. 2011.
Ettlie, John E. Managing innovation: new technology, new products, and new services in a global economy. Elsevier. Second edition, 2006.
Ženko, Zdenka, Huđek, Ivona. Innovation management : some management theories relevant for understanding of workers role. V: BEZPARTOCHNYI, M. (ur.). Organizational-economic mechanism of management innovative development of economic entities. Vol. 1. Przeworsk (Poland): Higher School of Social and Economic: = Wyższa Szkoła Społeczno-Gospodarcza. 2019, str. 34-48. [COBISS.SI-ID 13391644]
Rogers, Everett M. Diffusion of Innovations. 5th editions. Free press. A Division of Simon and Schuster, inc. 2003.
Ženko, Zdenka, Mulej, Matjaž. Diffusion of innovative behaviour with social responsibility. Kybernetes, 2011, vol. 40, no. 9/10, str. 1258-1272.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Esej
• Pisni izpit
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.