Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
• utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju obravnave podjetništva ter pridobijo poglobljeno vedenje o različnih teoretičnih podlagah proučevanja podjetniškega fenomena;
• se naučijo ločevati med vsebinskimi poudarki v različnih teoretičnih konstruktih, na katerih temelji proučevanje podjetništva;
• se usposobijo za kritično interpretacijo in vrednotenje podjetniških teorij;
• pridobijo poglobljeno teoretično poznavanje spoznanj najvidnejših avtorjev s področja podjetništva in podjetniške rasti.
Vsebina
1. Pregled podjetniških teorij
2. Produktivno, neproduktivno in destruktivno podjetništvo
3. Zakaj obstajaj podjetniki in kdo so podjetniki
4. Podjetniške priložnosti
5. Podjetniško vedenje in nastajanje novih podjemov
6. Zaznavanje potencialnih virov
7. Pridobivanje dostopa do virov
8. Družbeni kontekst podjetništva in podjetniška družba
9. Globalni kontekst podjetništva
10. Podjetništvo in rast podjetja
11. Teorije rasti podjetja
12. Merjenje rasti: metodologija in empirični rezultati
13. Motivacija in aspiracije po rasti
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
• obvladajo specifično znanje s področja razumevanja podjetniških teorij in so opremljeni z znanjem, ki jim omogoča, da umestijo svojo raziskovalno tematiko v ustrezen teoretični okvir;
• so usposobljeni za rokovanje z vrhunskim teoretičnim znanjem s področja podjetništva na ravni kakovosti publikacij z znanstveno recenzijo;
• razumejo, znajo analizirati in obvladovati implikacije etičnih dilem v izbiranju tem podjetniškega raziskovanja ter znajo proaktivno sodelovati z drugimi pri oblikovanju možnih rešitev;
• imajo celovito razumevanje podjetniških teorij, ki so uporabne za izbrano raziskovalno tematiko s področja podjetništva.
• se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na obvladovanje težav, povezanih z rastjo podjetja.
• se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju načrtovanja rasti podjetja.
Kognitivne / intelektualne veščine:
Študenti:
• lahko s kritičnim dojemanjem izvajajo analize, ter obvladujejo kompleksnost, nepopolnost podatkov in kontradiktornosti na področju podjetniških raziskav;
• lahko sintetizirajo nove pristope tako, da lahko prispevajo z razvoju razumevanja različnih področij in tipov podjetništva;
• imajo raven konceptualnega razumevanja in kritične zmogljivosti, ki omogočajo neodvisno vrednotenje podjetniškega raziskovanja. Lahko utemeljujejo alternativne pristope pri raziskovanju podjetniških fenomenov;
• pri reševanju problemov lahko delujejo neodvisno in izvirno in so sposobni voditi načrtovanje in izvajanje nalog na strokovni ravni.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
• lahko učinkovito sodelujejo v skupini ali jo vodijo, jasno opredelijo naloge in se usklajujejo znotraj skupine;
• so sposobni uporabljati širok nabor učnih pripomočkov;
• so odzivni na svoje delovanje in delovanje drugih, da bi izboljšali prakso;
• se lahko kompetentno in neodvisno lotijo inovativnih raziskovalnih nalog;
• so neodvisni in samokritični učenci ter podpirajo učenje drugih ter lahko upravljajo s svojim nadaljnjim strokovnim izpopolnjevanjem;
• zmorejo komunicirati specialistom kompleksne in sporne informacije jasno in uspešno ter razumejo manko razumevanja pri drugih;
• lahko sami nadaljujejo lastno izobraževanje in znajo pri raziskovanju podjetništva strokovno vplesti tudi druge.
Praktične veščine
Študenti:
• lahko delujejo v kompleksnem in specializiranem podjetniškem kontekstu, ki zna biti vodilno v znanju;
• imajo pregled nad problemi, ki obvladujejo podjetništvo na nacionalni in globalni ravni;
• v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah lahko delujejo kot strokovnjaki zase in/ali za druge odgovorno in avtonomno;
• lahko prilagodijo veščine in oblikujejo ali razvijejo nove veščine/postopke za nove situacije.
Temeljni literatura in viri
1. Valliere, D. (2019). Entrepreneurial Thinking; Think Different! Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA, Edward Elgar. (ali Second edition, 2023)
2. Nielsen, S., Klyver, K., Evald, M., & Bager, T. (2017). Entrepreneurship in Theory and Practice. 2nd ed., Edward Elgar (izbrana poglavja/selected chapters).
3. Shane, S. (2003). A General Theory of Entrepreneurship. Edward Elgar.
4. Audretsch, D., Hayter, S. & Link, A. (2017). Concise Guide to Entrepreneurship, Technology and Innovation. Edward Elgar (izbrana poglavja/selected chapters)
5. Davidsson, P. & Wiklund, J. (2013). New Perspectives on Firm Growth. Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA: Edgar Elgar.
6. Davidsson, P., Delmar, F. & Wiklund, J. (2006). Entrepreneurship and the Growth of Firms. Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA: Edgar Elgar.
7. Širec, K. (2011). Izzivi in predlog multidimenzionalnega modela proučevanja rasti malih in srednje velikih podjetij = Challenges and suggestions of multidimensional model in studying MSEs' growth. Naše gospod., 57(5/6), str. 20-29.
8. Global Entrepreneurship Monitor – letno poročilo in raziskave (dostopno na http://ipmmp.um.si/ in www.gemconsortium.org) / GEM studies and yearly reports (available at http://ipmmp.um.si/ and www.gemconsortium.org).
Izbrani članki iz podjetniških revij (kot npr. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice)/ Selected papers from entrepreneurship journals (e.g. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice).