Cilji in kompetence
Cilj predmeta je poglobiti razumevanje delovanja bank in pridobiti specifična znanja o poslovnih modelih bank, vplivu bančne regulative nanje, vplivu digitalizacije in zelenega prehoda nanje. Študenti razvijejo kompetence za samostojen izbor mer uspešnosti poslovanja bank ter njihove konkurenčnosti, kompetence za kritično analizo poslovnih modelov bank na različnih bančnih trgih
Vsebina
1. Primerjava bančnih trgov in strukturni trendi različnih bančnih sistemov
2. Bančni trgi v posameznih regijah sveta
3. Bančna regulativa in nadzor
4. Mikrobonitetni nadzor v EU in bančna unija: enotni mehanizem nadzora in enotni mehanizem za reševanje
5. Makrobonitetni nadzor in makrobonitetni instrumenti
6. Jamstvo za vloge v bankah
7. Merjenje uspešnosti poslovanja bank
8. Konkurenčnost na bančnem trgu
9. Transformacija bančništva (med drugim fintehi, digitalizacija, pojav nebančnih ponudnikov, vzdržno bančništvo in zeleno financiranje)
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja,
- predavanja strokovnjakov iz prakse,
- AV predstavitve
- obravnava primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo znanje bančništva na kompleksnih poslovnih modelih bank (PILO 2a).
2. Razlikujejo in primerjajo strukturne značilnosti različnih bančnih trgov regij po svetu (PILO 2b).
3. Razvijejo sposobnost ocenjevanja dejavnikov uspešnosti poslovanja bank in bančnih trgov (PILO 2a, PILO 2b)
4. Primerjajo regulatorne pristope in metodologije pri bančnem nadzoru skozi čas in na različnih bančnih trgih (PILO 2a, PILO 2b).
5. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti v delovanju na področju bank (PILO 4a).
6. Kritično analizirajo kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter razumljivo pojasnijo rezultate kritične analize (PILO 2b, PILO 2c)
7. Samostojno argumentirajo svoja spoznanja pri analitičnem delu na področju izbranega bančnega vprašanja ali primera (PILO 3b, PILO 4B).
8. Kritično ocenjujejo trajnostni in družbeni vpliv bančnih trgov in storitev bančnega sektorja (PILO 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo znanje bančništva na kompleksnih poslovnih modelih bank (PILO 2a).
2. Razlikujejo in primerjajo strukturne značilnosti različnih bančnih trgov regij po svetu (PILO 2b).
3. Razvijejo sposobnost ocenjevanja dejavnikov uspešnosti poslovanja bank in bančnih trgov (PILO 2a, PILO 2b)
4. Primerjajo regulatorne pristope in metodologije pri bančnem nadzoru skozi čas in na različnih bančnih trgih (PILO 2a, PILO 2b).
5. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti v delovanju na področju bank (PILO 4a).
6. Kritično analizirajo kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter razumljivo pojasnijo rezultate kritične analize (PILO 2b, PILO 2c)
7. Samostojno argumentirajo svoja spoznanja pri analitičnem delu na področju izbranega bančnega vprašanja ali primera (PILO 3b, PILO 4B).
8. Kritično ocenjujejo trajnostni in družbeni vpliv bančnih trgov in storitev bančnega sektorja (PILO 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Casu, Barbara, Claudia Girardone, Philip Molyneux. 2022. Introduction to banking. 3rd Edition. Pearson Education Limited (izbrana poglavja)
Aktualni članki in analize s področja bančništva (ECB, BIS ipd.)
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja
Seminarsko delo
Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja - pisni izpit ali dva vmesna testa, ki pokrivata vsa glavna tematska področja. Študent mora na obeh testih skupaj doseči vsaj 56% točk, pri vsakem posameznem pa vsaj 45% točk tistega testa
Seminarsko delo - pisanje individualne seminarske naloge in ustna predstavitev.