SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti: Dobijo vpogled v dejavnike in modele gospodarske rasti ter spoznajo politike vzpodbujanja gospodarske rasti. Spoznajo določena matematična orodja in matematične modele gospodarske rasti, ki služijo boljšemu razumevanju gospodarske rasti.

Vsebina

1. Stare in nove teorije gospodarske rasti: viri outputa gospodarstva, možne determinante stopnje rasti 2. Costs-benefits analiza gospodarske rasti, trajnostna rast 3. Od statičnih konceptov k dinamični (evolucijski) analizi rasti 4. Uvod v diferenčne enačbe 5. Modeli so najboljše orodje za študij gospodarske rasti: Harrod-Domarjev model rasti, model Samuelsona, Hicksa, neoklasični model (Solow – Swan) 6. Sofistificirani modeli (endogena rast) 7. Medgeneracijski modeli

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, reševanje nalog, pisanje seminarskih del, predstavitev seminarskih del

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Razložijo širok nabor determinant gospodarske rasti in primerjajo različne modele gospodarske rasti. (PILO 2a, PILO 2b) 2. Opredelijo in pojasnijo metode ter tehnike za analizo gospodarske rasti. (PILO 2c) 3. Uporabijo specifična matematična orodja in modele pri analizi gospodarske rasti. (PILO 2a, PILO 3a) 4. Rešijo linearne diferenčne enačbe in navadne diferencialne enačbe v kontekstu modelov gospodarske rasti. (PILO 2a) 5. Primerjajo in kritično ovrednotijo stare in nove teorije gospodarske rasti ter matematične modele in utemeljijo alternativne metodološke pristope k razumevanju koncepta gospodarske rasti. (PILO 2c) 6. Sintetizirajo informacije o determinantah gospodarske rasti in izberejo ter uporabijo ustrezne modele v praksi. (PILO 2a) 7. Analizirajo sodobne omejitve gospodarske rasti ter pojasnijo koncept trajnostne in vključujoče rasti. (PILO 4b, PILO 4c) 8. Prepoznajo etične dileme, povezane z gospodarsko rastjo in neenakomernostjo razvoja, ter jih kritično ovrednotijo. (PILO 4a) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Razložijo širok nabor determinant gospodarske rasti in primerjajo različne modele gospodarske rasti. (PILO 2a, PILO 2b) 2. Opredelijo in pojasnijo metode ter tehnike za analizo gospodarske rasti. (PILO 2c) 3. Uporabijo specifična matematična orodja in modele pri analizi gospodarske rasti. (PILO 2a, PILO 3a) 4. Rešijo linearne diferenčne enačbe in navadne diferencialne enačbe v kontekstu modelov gospodarske rasti. (PILO 2a) 5. Primerjajo in kritično ovrednotijo stare in nove teorije gospodarske rasti ter matematične modele in utemeljijo alternativne metodološke pristope k razumevanju koncepta gospodarske rasti. (PILO 2c) 6. Sintetizirajo informacije o determinantah gospodarske rasti in izberejo ter uporabijo ustrezne modele v praksi. (PILO 2a) 7. Analizirajo sodobne omejitve gospodarske rasti ter pojasnijo koncept trajnostne in vključujoče rasti. (PILO 4b, PILO 4c) 8. Prepoznajo etične dileme, povezane z gospodarsko rastjo in neenakomernostjo razvoja, ter jih kritično ovrednotijo. (PILO 4a) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

1. C. I. Jones in D. Vollrath, Introduction to Economic Growth, Norton, 2024 ali starejše izdaje (izbrana poglavja) 2. N.G. Mankiw, Macroeconomics, Worth Publishers 2019 ali 2022 (izbrana poglavja) 3. N. Weil, Economic Growth, 2016 ali starejše izdaje (izbrana poglavja) 4. S. Elaydi, An introduction to difference equations, Springer, 2005 5. S. Indihar, Matematika II za ekonomiste, EPF, 2000 6. J. Marovt, Gradivo pri predmetu Ekonomika gosp. rasti: Linearne diferenčne enačbe , naloge z rešitvami, 2010

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Samostojno napisana seminarska naloga z ustnim zagovorim je pogoj za pristop k izpitu.

  • red. prof. dr. DARJA BORŠIČ, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. JANKO MAROVT

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarska naloga: 50

  • : 30
  • : 15
  • : 195

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.