Cilji in kompetence
Nadgraditi znanje s področja osnov financ in finančnega poslovanja ter ga povezati s praktičnim razumevanjem finančnega upravljanja. Študent je usposobljen za uspešno prevzemanje nalog poslovnega finančnika v praksi ter pridobi zmožnost razumevanja sodobnih teoretičnih konceptov poslovnih financ in sposobnost ocene njihove uporabnosti v praksi. Je sposoben samostojne uporabe teoretičnega znanja in dobrih praks v podjetju.
Vsebina
Dolgoročno finančno načrtovanje
Dolgoročno investiranje
Odločitve o strukturi virov financiranja
Stroški virov financiranja
Načrtovanje denarnega toka
Gospodarjenje z gibljivimi sredstvi
Kratkoročno financiranje
Obvladovanje tveganja
Vrednotenje obveznic in delnic
ESG dinamika in pomen v poslovnih financah
Etični in družbeno odgovorni vidiki financ
Metode poučevanja in učenja
- Interaktivna predavanja in skupinske razprave.
- Praktične vaje, ki temeljijo na študijah primerov.
- Samostojno raziskovalno delo in kritično proučevanje gradiv.
- Vadba veščin komuniciranja skozi predstavitve.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Študent oblikuje in uporablja širok nabor finančnih metod in tehnik, ki so ključne za razumevanje poslovnih financ v podjetju (PILO 1a, 2b).
2. Študent razume, analizira in uporablja ključne pojme, koncepte, teorije in modele s področja poslovnih financ, ki vplivajo na odločitve v podjetjih ter je sposoben uporabiti te teorije in modele pri analizi finančnih odločitev (PILO 2a).
3. Študent prepoznava etične dileme v finančni industriji ter obvlada proaktivni pristop pri iskanju rešitev le teh, zlasti v okviru korporativnega upravljanja, odgovornega investiranja in finančnega poročanja, ter razume pomen etičnih kodeksov in profesionalnih standardov (PILO 4c).
4. Študent kritično ocenjuje in analizira kompleksna in včasih nasprotujoča si področja financ, vključno s finančno analizo, oceno tveganj in vrednotenjem podjetij ter zna razumljivo pojasniti rezultate svoje analize (PILO 3a, 3b).
5. Študent kritično sintetizira finančne informacije in razvija inovativne pristope k finančnemu odločanju, pri čemer upošteva tako teoretično kot praktično vrednost svojih ugotovitev za podjetje in širšo družbeno skupnost (PILO 1a).
6. Študent samostojno in na izviren način sodeluje pri analizi in eševanju finančnih problemov, vključno z načrtovanjem in izvajanjem finančnih strategij ter sprejemanjem odločitev v negotovih in kompleksnih situacijah, upoštevajoč relevantne finančne, etične in zakonske okvire (PILO 4a).
7. Študent obvladuje delovanje v kompleksnih in nepredvidljivih finančnih okoliščinah, pri čemer sledi najboljšim praksam in standardom v finančnem upravljanju, oceni tveganj in korporativnem upravljanju, da zagotovi trajnostno in etično rast podjetja (PILO 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Študent oblikuje in uporablja širok nabor finančnih metod in tehnik, ki so ključne za razumevanje poslovnih financ v podjetju (PILO 1a, 2b).
2. Študent razume, analizira in uporablja ključne pojme, koncepte, teorije in modele s področja poslovnih financ, ki vplivajo na odločitve v podjetjih ter je sposoben uporabiti te teorije in modele pri analizi finančnih odločitev (PILO 2a).
3. Študent prepoznava etične dileme v finančni industriji ter obvlada proaktivni pristop pri iskanju rešitev le teh, zlasti v okviru korporativnega upravljanja, odgovornega investiranja in finančnega poročanja, ter razume pomen etičnih kodeksov in profesionalnih standardov (PILO 4c).
4. Študent kritično ocenjuje in analizira kompleksna in včasih nasprotujoča si področja financ, vključno s finančno analizo, oceno tveganj in vrednotenjem podjetij ter zna razumljivo pojasniti rezultate svoje analize (PILO 3a, 3b).
5. Študent kritično sintetizira finančne informacije in razvija inovativne pristope k finančnemu odločanju, pri čemer upošteva tako teoretično kot praktično vrednost svojih ugotovitev za podjetje in širšo družbeno skupnost (PILO 1a).
6. Študent samostojno in na izviren način sodeluje pri analizi in eševanju finančnih problemov, vključno z načrtovanjem in izvajanjem finančnih strategij ter sprejemanjem odločitev v negotovih in kompleksnih situacijah, upoštevajoč relevantne finančne, etične in zakonske okvire (PILO 4a).
7. Študent obvladuje delovanje v kompleksnih in nepredvidljivih finančnih okoliščinah, pri čemer sledi najboljšim praksam in standardom v finančnem upravljanju, oceni tveganj in korporativnem upravljanju, da zagotovi trajnostno in etično rast podjetja (PILO 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
1. Ross, S.A., Westerfield, R.W., Jaffe, J.(2015) Corporate finance, 11th ed., McGraw-Hill Education
2. Stubelj, I., Dolenc, P., Laporsek, S. (2016); Poslovne finance s primeri in z rešitvami, FinKin, Ljubljana
3. MIKLUŠ, Matjaž, OPLOTNIK, Žan. Capital market response to the change in the dividend policy : the case of Slovenian stock market. Research in applied economics. 2016, vol. 8, no. 1, str. 42-57, tabele. ISSN 1948-5433. http://www.macrothink.org/journal/index.php/rae/article/view/8839, DOI: 10.5296/rae.v8i1.8839. [COBISS.SI-ID 525415961]
Dopolnilni viri (Additional textbooks):
4. Brigham, E.F., Daves, P.R. (2021); Intermediate Financial Management, 14th edition, Boston, Cengage
5. Oplotnik, Z.J., Mlinarič, F. (2007); Zbornik predavanj FUVII (na voljo v e-učilnici)
6. Kodeks poklicne etike poslovnega finančnika. 2001. Ljubljana: Zveza RFRS,
7. Kodeks poslovnofinančnih načel. 1997. Ljubljana: Zveza RFRS.
8. Zakon ZFPPIPP. Uradni list RS, št. 13/2014.
9. Damodaran, Aswath. 2024. Damodaran Online. Https://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/ (12.03.20244)
10. Bodie, Z., Kane, A., Marcus, A. J. (2021). Investments. United States: McGraw-Hill Education
11. Baze podatkov bonitetnih agencij in javnih evidenc (E-Bonitete, AJPES, ipd)
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit - individualni pisni izpit
Seminarska naloga - pisanje in predstavitev seminarske naloge
sodelovanje pri pedagoškem procesu - kratke naloge na osnovi študijskih primerov