SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu osvojijo razumevanje komuniciranja, motivacije in konfliktov ter njihove interaktivne povezanosti v vsakodnevnem in poslovnem okolju. Kot rezultat pridobijo kompetence za učinkovito in etično komuniciranje, motiviranje in reševanje konfliktov v vsakodnevnem in poslovnem okolju.

Vsebina

1 Komuniciranje 1.1 Osnove komuniciranja 1.2 Interpersonalno in intrapersonalno komuniciranje 1.3 Besedno in nebesedno komuniciranje 1.4 Komuniciranje v organizacijah 2 Motiviranje 2.1 Osnovni model motivacije 2.2 Motivacija v vsakdanjem in v delovnem okolju 3 Konflikti 3.1 Vrste in ravni konfliktov 3.2 Nastajanje konfliktov 3.3 Pristopi k reševanju konfliktov 3.4 Konflikti v delovnem okolju

Metode poučevanja in učenja

? Interaktivna predavanja, ? Seminarske vaje, ? Aktivno skupinsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

1. Po opravljenih obveznostih bo imel študent poglobljeno razumevanje komuniciranja, motivacije in konfliktov (PILO 2a) 2. Študent bo razumel medsebojno povezanost in soodvisnost med komunikacijo, motivacijo in konflikti (PILO 2a). 3. Študent bo sposoben v poslovnem okolju samostojno ali v skupini načrtovati procese komuniciranja in motiviranja skladno s poslovno etiko (PILO 2a, PILO 4c). 4. Študent bo znal poiskati ustrezne rešitve pri težavah na področju komuniciranja in motiviranja ter reševanja konfliktov (PILO 2a, PILO 3c). 5. Študent bo razumel zvezo med komuniciranjem, motiviranjem in konflikti skladno z uveljavljenimi teorijami (PILO 2a, PILO 4c).. 6. Student bo znal etično presoditi trenutno situacijo in najti ustrezne alternativne rešitve ter izbrati najustreznejšo v danih okoliščinah (PILO 3c, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

1. Po opravljenih obveznostih bo imel študent poglobljeno razumevanje komuniciranja, motivacije in konfliktov (PILO 2a) 2. Študent bo razumel medsebojno povezanost in soodvisnost med komunikacijo, motivacijo in konflikti (PILO 2a). 3. Študent bo sposoben v poslovnem okolju samostojno ali v skupini načrtovati procese komuniciranja in motiviranja skladno s poslovno etiko (PILO 2a, PILO 4c). 4. Študent bo znal poiskati ustrezne rešitve pri težavah na področju komuniciranja in motiviranja ter reševanja konfliktov (PILO 2a, PILO 3c). 5. Študent bo razumel zvezo med komuniciranjem, motiviranjem in konflikti skladno z uveljavljenimi teorijami (PILO 2a, PILO 4c).. 6. Student bo znal etično presoditi trenutno situacijo in najti ustrezne alternativne rešitve ter izbrati najustreznejšo v danih okoliščinah (PILO 3c, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura 1. Mullins, L.J. (2023). Management and Organizational Behaviour. Pearson Eduction limited. Dodatna literatura 2. Arnold J., Randall R. (2010). Work Psychology. Pearson Education Limited. 3. Berlogar, J. (1999). Organizacijsko komuniciranje – od konfliktov do skupnega pomena. Gospodarski vestnik, Ljubljana. 4. Blundell, R., Ippolito K. (2008). Effective organisational Communication. Pearson Education Limited. 5. Bovee, C.L., Thill, J.V., Schatzman, B.E. (2002). Business Communication Today. Prentice Hall International. 6. Buchanan D.A., Huczynski A.A. (2010). Organizational Behaviour. Pearson Education Limited, Essex 7. Chaney L.H., Martin J.S. (2011). Intercultural Business Communication. Pearson Education, New Jersey 8. Dreu, C.D., Vliert E.V. (1997). Using Conflict in Organizations. Sage, London. 9. Greenberg, J. (2011). Behavior in Organizations. Pearson Education Limited. 10. Grubiša, N. (2001). Motivacija: kako organizirati poslovanje in motivirati zaposlene. Marbona: Ljubljana. 11. Mumel, D. (2012). Komuniciranje v poslovnem okolju. Maribor: De Vesta. 12. Shapiro, D. 1996. Konflikt in komunikacije. Ljubljana: Zavod za odprto družbo.

  • red. prof. dr. DAMIJAN MUMEL, univ. dipl. psih.

  • Pisni izpit ali kolokvij: 60
  • Seminarska naloga: 40

  • : 15
  • : 15
  • : 210

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.