Cilji in kompetence
Predmet Management programov in projektov študentom omogoča celovito razumevanje dinamičnih sprememb v poslovnem okolju in njihovega vpliva na multiprojektno poslovanje ter razvoj projektizacije v sodobnih organizacijah. Študenti razvijejo veščine za obvladovanje okolja projektov in programov projektov, uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij in integracijo projektov v poslovne strategije, s poudarkom na praktičnih primerih za razvoj analitičnih sposobnosti.
Vsebina
- Spreminjanje poslovnega okolja kot generator multiprojektnega poslovanja;
- Projektizacija in njen vpliv na organizacijo poslovanja;
- Portfolio projektov in programa projektov;
- Management projektov in programa projektov;
- Priprava zagona projektov in optimizacija zagonskih rešitev;
- Procesi zagona projektov, zagona izvajanja ter vodenja in izvajanja;
- Vrste in funkcionalnosti projektnih pisarn / pisarn projektnega managementa;
- Integracija zagona projektov in programa projektov v letne poslovne načrte;
- IK tehnologija kot podpora managementu projektov in programov projektov;
- Primeri projektov in programa projektov iz prakse: R&R, regionalni razvoj, gradbeništvo, inženiring, storitvene dejavnosti, strojegradnje, zdravstvo, šolstvo, socialne dejavnosti, izvajanje nacionalnih razvojnih programov, ipd.
Metode poučevanja in učenja
- Interaktivna predavanja z digitalnimi orodji.
- AV predstavitve z gostujočimi strokovnjaki iz industrije.
- Razprava o študijskih primerih in primerih iz prakse.
- Praktično delo z uporabo programske opreme za obvladovanje multiprojektnega okolja.
- Skupinski projekti z raziskovalnimi nalogami.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Razumejo načela upravljanja z več projekti in projektizacijo znotraj modernih organizacij, ob tem pa prepoznajo vpliv dinamičnega poslovnega okolja. (PILO 2a, 2c)
2. Izkazujejo zmožnost uporabe teorij, modelov in orodij upravljanja projektov v realnih situacijah, z integracijo projektov v poslovne strategije. (PILO 2a)
3. Razvijejo veščine uporabe sodobnih digitalnih in AI tehnologij za podporo upravljanju in optimizaciji projektov ter programov. (PILO 3a)
4. Izkazujejo sposobnost kritične evalvacije in optimizacije procesov zagona in izvajanja projektov z uporabo naprednih raziskovalnih metodologij. (PILO 1a)
5. Razvijejo etično razmišljanje in načela trajnostnega razvoja pri odločitvah upravljanja projektov in programov, ob upoštevanju družbene odgovornosti. (PILO 4b, 4c)
6. Učinkovito komunicirajo načrte projektov, rezultate in rešitve ter jih po potrebi zagovarjajo v strokovnem kontekstu. (PILO 3b)
7. Razvijejo veščine timskega dela pri upravljanju projektov za sodelovalno reševanje problemov. (PILO 3c)
8. Kritično ocenjujejo vlogo IKT tehnologije pri izboljšanju izidov upravljanja projektov in programov. (PILO 2a, 3a)
9. Integrirajo in uporabljajo znanje iz različnih sektorjev (npr. gradbeništvo, inženiring, zdravstvo, izobraževanje) za učinkovito upravljanje projektov in programov. (PILO 2b)
10. Razvijejo sposobnost integracije procesov upravljanja projektov in programov v letne poslovne načrte, v skladu s strateškimi cilji. (PILO 3a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Razumejo načela upravljanja z več projekti in projektizacijo znotraj modernih organizacij, ob tem pa prepoznajo vpliv dinamičnega poslovnega okolja. (PILO 2a, 2c)
2. Izkazujejo zmožnost uporabe teorij, modelov in orodij upravljanja projektov v realnih situacijah, z integracijo projektov v poslovne strategije. (PILO 2a)
3. Razvijejo veščine uporabe sodobnih digitalnih in AI tehnologij za podporo upravljanju in optimizaciji projektov ter programov. (PILO 3a)
4. Izkazujejo sposobnost kritične evalvacije in optimizacije procesov zagona in izvajanja projektov z uporabo naprednih raziskovalnih metodologij. (PILO 1a)
5. Razvijejo etično razmišljanje in načela trajnostnega razvoja pri odločitvah upravljanja projektov in programov, ob upoštevanju družbene odgovornosti. (PILO 4b, 4c)
6. Učinkovito komunicirajo načrte projektov, rezultate in rešitve ter jih po potrebi zagovarjajo v strokovnem kontekstu. (PILO 3b)
7. Razvijejo veščine timskega dela pri upravljanju projektov za sodelovalno reševanje problemov. (PILO 3c)
8. Kritično ocenjujejo vlogo IKT tehnologije pri izboljšanju izidov upravljanja projektov in programov. (PILO 2a, 3a)
9. Integrirajo in uporabljajo znanje iz različnih sektorjev (npr. gradbeništvo, inženiring, zdravstvo, izobraževanje) za učinkovito upravljanje projektov in programov. (PILO 2b)
10. Razvijejo sposobnost integracije procesov upravljanja projektov in programov v letne poslovne načrte, v skladu s strateškimi cilji. (PILO 3a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
1. Hauc, Anton: Projektni management, Ljubljana, GV Založba, 2007.
2. Izbrani članki iz revij International Journal of Project Management, International Journal of Managing Projects in Business ter International Journal of Project Organization and Management
Dodatna študijska literature (Additonal textbooks):
• Lowell Dye (2019). Managing Multiple Projects: Planning, Scheduling, and Allocating Resources for Competitive Advantage, 1st edition, CRC Press, Center for Busines Practices.
• Panos Chatzipanos, Te Wu (2018). Implementing Project Portfolio Management, None Edition, Project Management Institute.
• Kong Vo (2023). Mastering Program Management: Essential Strategies for Successful Program Delivery, Resource Management, and Project Portfolio Excellence.
• Eugen Spivak (2019). PMO Governance: Practical Strategies to Govern Portfolio, Program, and Project.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja s kolokviji
- seminarska naloga
- študija primera
Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja s kolokviji - pisni izpit ali dva kolokvija, ki pokrivata vsa glavna tematska področja. Študent mora na posameznem kolokviju doseči minimalno 40 % vseh možnih točk in na obeh kolokvijih skupaj minimalno 56 % vseh skupnih možnih točk.
Seminarska naloga - pisanje timske seminarske naloge na opredeljeno tematiko, povezano z določeno temo snovi predmeta.
Študija primera - timska priprava študije primera vzpostavljene organizacijske rešitve za obvladovanje multiprojektnega okolja.