Cilji in kompetence
Sistematično nadgrajujejo svoja teoretična in empirična znanja s področja analize mednarodnih trgovinskih tokov in globalnega gospodarskega okolja, mobilnosti produkcijskih faktorjev.
Vsebina
1. Pregled klasičnih teorij mednarodne menjave
2. Specifični faktorji in distribucija dohodka
3. Standardni model trgovine
4. Mobilnost proizvodnih dejavnikov med državami
5. Nova trgovinska teorija: nepopolna konkurenca in nehomogeni proizvodi v mednarodni menjavi
6. Mednarodna podjetja in trgovina
7. Gospodarska rast in mednarodna menjava
8. Devizni tečaj, cene, pariteta kupnih moči: teorija in empirični pregled
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- razprava o vsebini predstavljenih seminarskih nalog;
- individualne konzultacije s predavateljem;
- samostojni študij gradiva.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu (CILOs):
1. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanj s področja mednarodne makroekonomije, še posebej pa s področja analize in preučevanja veljavnosti cenovnih paritetnih pogojev v mednarodni menjavi. (PILO 1a)
2. Sistematično nadgrajujejo svoja teoretična in empirična znanja s področja analize mednarodnih monetarnih tokov. (PILO 2a)
3. Se usposobijo za uporabo empiričnega instrumentarija pri preverjanju veljavnosti paritete kupne moči na izbranih primerih držav. (PILO 1a, PILO 2a)
4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih naprednih empiričnih modelih in presojah mednarodnih gospodarskih tokov. (PILO 1a, PILO 2a)
5. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja mednarodnih tokov blaga/storitev/kapitala v teoretični in empirični literaturi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir. (PILO 3a, PILO 3b)
6. So sposobni izbrati ustrezno empirično metodo za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti ocenjenih rezultatov teoretičnih modelov mednarodne ekonomije. (PILO 1a, PILO 2a)
7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju uporabne mednarodne ekonomije. (PILO 4a)
8. Pri delu so sposobni uporabiti izbrano metodologijo analize časovnih serij, zlasti za preverjanje veljavnosti paritete kupne moči in zagovarjati empirične rezultate, ki izhajajo iz uporabe te metodologije. (PILO 2a, PILO 2b)
9. Znajo sintetizirati spoznanja iz svojega raziskovalnega problema in opredeliti uporabno vrednost pridobljenih znanj, zlasti pri razumevanju cenovnih paritetnih pogojev v mednarodni makroekonomiji. (PILO 3a, PILO 3b)
10. Znajo analizirati kompleksnejše in nasprotujoče si ugotovitve, zlasti s področja analize paritete kupnih moči ter znajo razumljivo pojasniti rezultate svojih aplikativnih raziskav. (PILO 4a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu (CILOs):
1. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanj s področja mednarodne makroekonomije, še posebej pa s področja analize in preučevanja veljavnosti cenovnih paritetnih pogojev v mednarodni menjavi. (PILO 1a)
2. Sistematično nadgrajujejo svoja teoretična in empirična znanja s področja analize mednarodnih monetarnih tokov. (PILO 2a)
3. Se usposobijo za uporabo empiričnega instrumentarija pri preverjanju veljavnosti paritete kupne moči na izbranih primerih držav. (PILO 1a, PILO 2a)
4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih naprednih empiričnih modelih in presojah mednarodnih gospodarskih tokov. (PILO 1a, PILO 2a)
5. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja mednarodnih tokov blaga/storitev/kapitala v teoretični in empirični literaturi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir. (PILO 3a, PILO 3b)
6. So sposobni izbrati ustrezno empirično metodo za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti ocenjenih rezultatov teoretičnih modelov mednarodne ekonomije. (PILO 1a, PILO 2a)
7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju uporabne mednarodne ekonomije. (PILO 4a)
8. Pri delu so sposobni uporabiti izbrano metodologijo analize časovnih serij, zlasti za preverjanje veljavnosti paritete kupne moči in zagovarjati empirične rezultate, ki izhajajo iz uporabe te metodologije. (PILO 2a, PILO 2b)
9. Znajo sintetizirati spoznanja iz svojega raziskovalnega problema in opredeliti uporabno vrednost pridobljenih znanj, zlasti pri razumevanju cenovnih paritetnih pogojev v mednarodni makroekonomiji. (PILO 3a, PILO 3b)
10. Znajo analizirati kompleksnejše in nasprotujoče si ugotovitve, zlasti s področja analize paritete kupnih moči ter znajo razumljivo pojasniti rezultate svojih aplikativnih raziskav. (PILO 4a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Borkakoti, Jitendralal. 1998. International Trade: Causes and Consequences. An Empirical and Theoretical Text. London: Macmillan Press.
Krugman, R. Paul, Obstfeld Maurice in Melitz Marc. 2018. International Economics: Theory and Policy. London: Pearson. Eleventh Edition.
Feenstra, Robert C. in Taylor, Alan M. 2017. International Trade. New York: Macmillan Learning. Fourth Edition.
Marrewijk Van Charles. 2012. International Economics. Theory, Application, and Policy. Oxford: Oxford University Press.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - seminarska naloga;
- pisni izpit.
Seminarska naloga - samostojno napisana seminarska naloga z ustnim zagovorom
Pisni izpit - pisni izpit z vsaj enim vprašanjem iz vsakega temeljnega poglavja