Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu sistematično nadgradijo teoretično in metodološko znanje o raziskovalni metodologiji ter se usposobijo uporabljati to znanje pri proučevanju kompleksnih družbenih in podjetniških problemov. Poleg tega kritično uporabljajo kvalitativni in kvantitativni pristop pri analizi teh kompleksnih problemov ter izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
- Pozitivistični in fenomenološki pristop v raziskovanju
- Oblikovanje problema raziskave
- Oblikovanje načrta raziskave
- Oblikovanje instrumenta za zbiranje podatkov
- Izbira vzorca
- Oblikovanje predloga raziskave
- Zbiranje podatkov
- Pregled in prikaz metod za obdelavo podatkov (deskriptivna statistika, univariatna statistika – statistični testi razlik med skupinami, multivariatna statistika – korelacijska in regresijska analiza, faktorska analiza)
- Priprava osnutka načrta raziskave
- Obdelava podatkov
- Interpretacija dobljenih rezultatov in pisanje poročila o raziskavi
- Uporaba rezultatov raziskovanja v poslovnem odločanju
* V izvedbo bo vključen vabljeni gost/predavatelj iz tujine.
Metode poučevanja in učenja
" Interaktivna predavanja,
" obravnava študijskih primerov,
" laboratorijeske vaje,
" aktivno skupinsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Ob zaključku predmeta študenti:
1. Pojasnijo in razlagajo poglobljeno ter sistematično znanje raziskovalne metodologije na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO1a, PILO2a)
2. Uporabijo in presojajo znanje raziskovalne metodologije, kritično ocenijo raziskave, znanja in metodološke pristope ter utemeljijo ustreznost izbire med različnimi pristopi. (PILO1a)
3. Prepoznajo in analizirajo etične dileme, dileme družbene odgovornosti in trajnosti ter izkažejo proaktivni pristop pri iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO4a, PILO4c)
4. Izberejo in uporabijo širok nabor kvalitativnih in kvantitativnih metod pri izvedbi raziskovalnega procesa. (PILO1a)
5. Uporabijo ustrezne računalniške programe za obdelavo podatkov. (PILO3a)
6. Kritično sintetizirajo informacije ter ovrednotijo uporabno vrednost znanja raziskovalne metodologije na področju ekonomskih in poslovnih ved v globalnem poslovnem okolju. (PILO2b)
7. Rešujejo probleme na samostojen in izviren način ter načrtujejo in izvajajo naloge na strokovni ravni. (PILO3b)
8. Uporabljajo strokovno znanje ter pri svojem delu delujejo tekoče, natančno in učinkovito. (PILO3b)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ob zaključku predmeta študenti:
1. Pojasnijo in razlagajo poglobljeno ter sistematično znanje raziskovalne metodologije na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO1a, PILO2a)
2. Uporabijo in presojajo znanje raziskovalne metodologije, kritično ocenijo raziskave, znanja in metodološke pristope ter utemeljijo ustreznost izbire med različnimi pristopi. (PILO1a)
3. Prepoznajo in analizirajo etične dileme, dileme družbene odgovornosti in trajnosti ter izkažejo proaktivni pristop pri iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO4a, PILO4c)
4. Izberejo in uporabijo širok nabor kvalitativnih in kvantitativnih metod pri izvedbi raziskovalnega procesa. (PILO1a)
5. Uporabijo ustrezne računalniške programe za obdelavo podatkov. (PILO3a)
6. Kritično sintetizirajo informacije ter ovrednotijo uporabno vrednost znanja raziskovalne metodologije na področju ekonomskih in poslovnih ved v globalnem poslovnem okolju. (PILO2b)
7. Rešujejo probleme na samostojen in izviren način ter načrtujejo in izvajajo naloge na strokovni ravni. (PILO3b)
8. Uporabljajo strokovno znanje ter pri svojem delu delujejo tekoče, natančno in učinkovito. (PILO3b)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura
1. Kumar R., 2018. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. SAGE, London.
2. Tominc,P., Čančer V., Rožman, M. (2018), Metode raziskovanja: Zbirka nalog, EPF Maribor.
Dodatna literatura
1. STERNAD ZABUKOVŠEK, Simona, BOBEK, Samo, ZABUKOVŠEK, Uroš, KALINIĆ, Zoran, TOMINC, Polona. Enhancing PLS-SEM-Enabled research with ANN and IPMA : research study of enterprise resource planning (ERP) systems’ acceptance based on the technology acceptance model (TAM). Mathematics. 2022, vol. 10, issue 9, 28 str. ISSN 2227-7390.
https://mdpi-res.com/d_attachment/mathematics/mathematics-10-01379/article_deploy/mathematics-10-01379-v2.pdf?version=1650529003, Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM, DOI: 10.3390/math10091379. [COBISS.SI-ID 105683203] [JCR, SNIP, WoS, Scopus]
2. Hart C., 1998. Doing a literature review. SAGE, London.
3. Sounders, M., Lewis, P., Thomhill, A. (2016), Research methods for business students, Harlow (Essex): Pearson.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Opravljene sprotne naloge na vajah so pogoj za pristop h kolokvijema.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Opomba: Pisni izpit lahko študent nadomesti z dvema kolokvijema, ki pokrivata vsa glavna tematska področja. Študent mora doseči 56 % maksimalnih točk na obeh kolokvijih skupaj.