Cilji in kompetence
Študenti sistematično nadgradijo svoja znanja s področja teoretične mikroekonomske analize. Študenti se usposobijo za uporabo mikroekonomskega instrumentarija pri analizi cenovnih razmer in cenovnih neskladij, zlasti na ravni končne potrošnje.
Vsebina
1. Ekonomski modeli in metodologija mikroekonomske analize
2. Analiza povpraševanja in koncept elastičnosti
3. Proizvodna funkcija in ponudba podjetja
4. Oblikovanje cen v popolni konkurenci, pri monopolu, monopolistični konkurenci in pri oligopolu
5. Določanje cen proizvodnih dejavnikov
6. Analiza ravni cen, censkih paritet in censkih neskladij na izbranih trgih
Metode poučevanja in učenja
klasična predavanja;
- reševanje problemov z računalnikom;
- individualne konzultacije s predavateljem;
- samostojni študij gradiva.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo znanje mikroekonomije s področja analize parcialnega ravnotežja.
2. Razumejo mikroekonomske temelje oblikovanja splošnega ravnotežja in ekonomske učinkovitosti (PILO 2a).
3. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju mikroekonomike, ki se osredotoča na analizo mehanizmov formiranja cen in konkurenčnosti trgov (PILO 2a, PILO 2c).
4. So sposobni uporabiti izbrano metodologijo analize cenovnih razmerij, temelječo na konceptu pariteti kupne moči, in zagovarjati rezultate uporabe te metodologije (PILO 1a, PILO 3b).
5. Znajo analizirati kompleksnejše in nasprotujoče si ugotovitve s področja censkih (tržnih) raziskav ter znajo razumljivo pojasniti rezultate svojih aplikativnih raziskav (PILO 1a, PILO 3b).
6. Znajo sintetizirati spoznanja iz svojega raziskovalnega problema in vidijo uporabno vrednost pridobljenih znanj, zlasti pri razumevanju cenovnih mehanizmov posameznih gospodarstev (PILO 1a, PILO 3b).
7. Izkazujejo samostojnost pri načrtovanju in se zavedajo lastne etične in strokovne odgovornosti pri izvajanju svojega aplikativnega dela (PILO 4a).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo znanje mikroekonomije s področja analize parcialnega ravnotežja.
2. Razumejo mikroekonomske temelje oblikovanja splošnega ravnotežja in ekonomske učinkovitosti (PILO 2a).
3. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju mikroekonomike, ki se osredotoča na analizo mehanizmov formiranja cen in konkurenčnosti trgov (PILO 2a, PILO 2c).
4. So sposobni uporabiti izbrano metodologijo analize cenovnih razmerij, temelječo na konceptu pariteti kupne moči, in zagovarjati rezultate uporabe te metodologije (PILO 1a, PILO 3b).
5. Znajo analizirati kompleksnejše in nasprotujoče si ugotovitve s področja censkih (tržnih) raziskav ter znajo razumljivo pojasniti rezultate svojih aplikativnih raziskav (PILO 1a, PILO 3b).
6. Znajo sintetizirati spoznanja iz svojega raziskovalnega problema in vidijo uporabno vrednost pridobljenih znanj, zlasti pri razumevanju cenovnih mehanizmov posameznih gospodarstev (PILO 1a, PILO 3b).
7. Izkazujejo samostojnost pri načrtovanju in se zavedajo lastne etične in strokovne odgovornosti pri izvajanju svojega aplikativnega dela (PILO 4a).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Cohen, S. I. 2001. Microeconomic Policy. London: Routledge.
IEDP. 2010. Analiza konvergenčnih procesov na primeru cen in plač v Sloveniji, Avstriji in na Češkem. Maribor: EPF.
Pindyck S. Robert, Rubinfeld L. Daniel. 2018. Microeconomics. 9/E, London: Pearson.
Perloff M. Jeffrey. 2014. Microeconomics with Calculus. Pearson.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarska naloga;
- Ustni izpit.
Seminarska naloga - samostojno napisana seminarska naloga
Ustni izpit - študent opravi kompleten izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.