SLO | EN

Cilji in kompetence

Predmet se osredotoča na razumevanje in analizo poslovne etike ter organizacijske kulture, raziskuje njun vpliv na delovanje organizacij in oblikuje temelje za etično vedenje znotraj poslovnega okolja skozi diskusijo o pomenu etike in kulture, različnih teoretičnih pristopov ter vpliva na organizacijsko delovanje. S pridobivanjem znanj na tem področju študenti razvijajo ključne spretnosti, kot so komunikacija, praktična uporaba teoretičnega znanja, kreativno raziskovanje in sistemsko razmišljanje, kar jim omogoča nadaljnje samostojno izobraževanje in profesionalni razvoj v kontekstu poslovne etike.

Vsebina

Temeljna področja obravnave predmeta so naslednja: 1 Organizacijska kultura 1. 1 Teoretična izhodišča za obravnavo kulture 1.2 Teoretična izhodišča za obravnavo organizacijske kultura 1.3 Integrativna obravnava organizacijske kulture 1.4 Orodja in tehnike managementa organizacijske kulture 2 Konceptualizacija organizacijske kulture 2.1 Vpliv organizacijske kulture na delovanje in rezultate organizacij 2.2 Vpliv organizacijske kulture na vedenje organizacij 2.3 Deležniki organizacije in organizacijska kultura 2.4 Prihodnji razvoj organizacijske kulture 3 Razumevanje poslovne etike 3.1 Izhodišča za obravnavo poslovne etike 3.2 Oblikovanje poslovne etike 3.3 Normativne teorije poslovne etike 3.4 Deskriptivne teorije poslovne etike 3.5 Orodja in tehnike managementa poslovne etike 4 Konceptualizacija poslovne etike 4.1 Deležniki organizacije in poslovna etika 4.2 Zaposleni in poslovna etika 4.2 Odjemalci in poslovna etika 4.3 Dobavitelji, konkurenti in poslovna etika 4.4 Regulativa okolja in poslovna etika 4.5 Prihodnji razvoj poslovne etike 5 Obravnava primerov dobrih praks kulture in etike organizacij 5.1 Obravnava primerov dobrih praks organizacijske kulture 5.2 Obravnava primerov dobrih praks poslovne etike organizacij

Metode poučevanja in učenja

Predmet vključuje različne metode poučevanja in učenja, kot so: predavanja, diskusijske skupine, predstavite del, video predstavitve in filmi, primeri iz prakse, predstavitve študentov in samostojni študij študentov.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentje pri tem predmetu: 1. Pridobijo splošno vsebinska in metodološka znanje o Poslovni etiki in Organizacijski kulturi (PILO 1a), 2. Pridobijo splošna in specifično znanje o uporabi Poslovne etike in Organizacijske kulture v različnih organizacijah (PILO 2a), 3. Pridobijo splošna in specifična znanja o obravnavi posameznih specifičnih področij Poslovne etike in Organizacijske kulture organizacij (PILO 2a), 4. Nadgradijo obstoječe znanje s področja Poslovne etike in Organizacijske kulture s specifičnimi znanji o trajnostnem in etičnem vedenju podjetij in neprofitnih organizacij (PILO 3a), 5. Sistematično nadgradijo vsebinska in metodološka znanje o uporabi novejših etičnih in kulturoloških konceptov za reševanje etičnih problem in etično odločanje (PILO 3a), 6. Razvijejo sposobnosti za samostojno in inovativno reševanju praktičnih etičnih in kulturoloških problemov delovanja in vedenja podjetij in neprofitnih organizacija (PILO 3a, PILO 4a), 7. Razvijejo znanja in sposobnosti za kompleksno analizo in kritično presojo posameznih etičnih rešitev, njihovo uporabo v praksi in celovito predstavitev njihovih rezultatov (PILO 2c, PILO 4b), 8. Razvijejo znanja in sposobnosti za organiziranje odgovornega in etičnega samostojnega delo in dela v skupini (v vlogi vodje ali člana) ter razvijejo ustrezne komunikacijske sposobnosti za učinkovito predstavitev rezultatov etičnosti dela (PILO 3c), 9. Razvijejo znanja in sposobnosti za razumevanje uporabe digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in umetne inteligence v obravnavi etičnih in kulturoloških vprašanja ter kritične presoje rezultatov njihove etične uporabe v praksi (PILO 3a) in 10. Razvijajo sposobnost za celovito etično, družbeno odgovorno in trajnostno reševanje kompleksnih praktičnih problemov v sodobnih organizacijah (PILO 4b, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študentje pri tem predmetu: 1. Pridobijo splošno vsebinska in metodološka znanje o Poslovni etiki in Organizacijski kulturi (PILO 1a), 2. Pridobijo splošna in specifično znanje o uporabi Poslovne etike in Organizacijske kulture v različnih organizacijah (PILO 2a), 3. Pridobijo splošna in specifična znanja o obravnavi posameznih specifičnih področij Poslovne etike in Organizacijske kulture organizacij (PILO 2a), 4. Nadgradijo obstoječe znanje s področja Poslovne etike in Organizacijske kulture s specifičnimi znanji o trajnostnem in etičnem vedenju podjetij in neprofitnih organizacij (PILO 3a), 5. Sistematično nadgradijo vsebinska in metodološka znanje o uporabi novejših etičnih in kulturoloških konceptov za reševanje etičnih problem in etično odločanje (PILO 3a), 6. Razvijejo sposobnosti za samostojno in inovativno reševanju praktičnih etičnih in kulturoloških problemov delovanja in vedenja podjetij in neprofitnih organizacija (PILO 3a, PILO 4a), 7. Razvijejo znanja in sposobnosti za kompleksno analizo in kritično presojo posameznih etičnih rešitev, njihovo uporabo v praksi in celovito predstavitev njihovih rezultatov (PILO 2c, PILO 4b), 8. Razvijejo znanja in sposobnosti za organiziranje odgovornega in etičnega samostojnega delo in dela v skupini (v vlogi vodje ali člana) ter razvijejo ustrezne komunikacijske sposobnosti za učinkovito predstavitev rezultatov etičnosti dela (PILO 3c), 9. Razvijejo znanja in sposobnosti za razumevanje uporabe digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in umetne inteligence v obravnavi etičnih in kulturoloških vprašanja ter kritične presoje rezultatov njihove etične uporabe v praksi (PILO 3a) in 10. Razvijajo sposobnost za celovito etično, družbeno odgovorno in trajnostno reševanje kompleksnih praktičnih problemov v sodobnih organizacijah (PILO 4b, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Osnovna literatura / Essential sources: Crane, A., Matten, D., Glozer, S., Spence, L. (2019). Business Ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization. Oxford University Press, Oxford. Mullins, L., McLean, J. (2019): Organizational Behavior in the Work Place. Pearson, Harlow. Dodatna literature / Additional sources: Mullins, L., Rees, G. (2023). Management and Organisational Behavior. Pearson, Harlow, England. Huczynski, A., Buchanan, D. (2020): Organizational Behavior. Prentice Hall, Harlow, England. Scott, W. (2020). The Culture Fix: Bring Your Culture Alive, Make It Thrive, and Use It to Drive Performance. Culture Czars Inc., Chicago. Seznam dodatnih študijskih materialov in revij bo razdeljen študentom ob začetku predavanj. A list of additional study materials (published studies, journals, etc.) will be distributed when the module begins

  • red. prof. dr. VOJKO POTOČAN, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • Zadolžitve v razredu: 10

  • : 30
  • : 15
  • : 195

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.