SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti sistematično in poglobljeno nadgradijo teoretično znanje o konceptu življenjskega cikla v ekonomiji, razvoju in rasti podjetja ter upravljalno-vodstvenem obvladovanju razvojnih sprememb. Se usposobijo za povezovanje predhodno pridobljenih znanj o upravljanju in vodenju podjetij z novimi znanji o dinamičnem podjetju in drugih organizacijah ter o načinih njihovega vzpostavljanja.Študenti znajo uporabljati teoretično znanje s področja razvoja dinamičnega podjetja, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter samostojnost in izvirnost v analizi in sintezi pri reševanju konkretnih problemov na področju razvoja dinamičnega podjetja.

Vsebina

- Poglobljena obravnava življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti podjetja - Značilnosti podjetij v posameznih življenjskih fazah (pionirsko podjetje, podjetje v rasti, v zrelosti in v preobratu) - Posebnosti management podjetja v pionirski fazi, fazi rasti, v fazi zrelosti in v preobratu. - Management in trajnostni razvoj v življenjskem ciklu podjetja - Krize in krizni management - Značilnosti dinamičnega podjetja - Procesna in institucionalna razsežnost upravljanja in vodenja s poudarkom na njuni hierarhičnosti za doseganje potrebne dinamičnosti . - Uresničitve dinamičnega podjetja (vključno z diagnosticiranjem njegove življenjske faze in upravljalno-vodstvenimi ukrepi)

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja - Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve) - Samostojno raziskovalno delo - Individualne konzultacije s profesorjem - Individualna in skupinska obravnava študijskih primerov - Brainstorming - Svetovna kavarna - Aktivno individualno in skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Ob zaključku predmeta študenti: 1. Pojasnijo in razlagajo sistematično znanje o posebnostih podjetja in drugih organizacij v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti ter iz tega izhajajočih upravljalno-vodstvenih posebnostih ter o dinamičnem podjetju in drugih organizacijah ter o načinih njihovega vzpostavljanja. Pri delu uporabljajo specifičnie teorije (npr. teorijo življenjskega cikla, upravljalno-vodstvene teorije) in raziskave na tem področju. (PILO 2a) 2. Prepoznajo in analizirajo etične dileme razvoja in dinamizacije podjetja ter izkažejo proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 3c, 4c) 3Izberejo in uporabijo širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. metodologije za določanje posameznih faz življenjskega/razvojnega cikla), kar jim omogoča presojo stopnje doseganja ciljnega stanja dinamičnosti in potrebnih ukrepov za vzpostavljanje dinamičnega podjetja. (PILO 1a, 2a) 4. Kritično analizirajo kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja znanja ter pojasnijo rezultate analize življenjskega cikla podjetja in dinamičnosti. (PILO 2c, 3b) 5. Uporabljajo znanje o podjetjih in drugih organizacijah v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti ter iz tega izhajajočih upravljalno-vodstvenih posebnostih, kakor tudi o značilnostih dinamičnega podjetja in načinih njegovega vzpostavljanja za kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljijo različne (alternativne) pristope ob upoštevanju etike in trajnosti. (PILO 2a, 4c). 6. Rešujejo probleme na področju dinamičnosti podjetij ob upoštevanju etike in trajnosti na samostojen in izviren način. (PILO 4a, 4b). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ob zaključku predmeta študenti: 1. Pojasnijo in razlagajo sistematično znanje o posebnostih podjetja in drugih organizacij v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti ter iz tega izhajajočih upravljalno-vodstvenih posebnostih ter o dinamičnem podjetju in drugih organizacijah ter o načinih njihovega vzpostavljanja. Pri delu uporabljajo specifičnie teorije (npr. teorijo življenjskega cikla, upravljalno-vodstvene teorije) in raziskave na tem področju. (PILO 2a) 2. Prepoznajo in analizirajo etične dileme razvoja in dinamizacije podjetja ter izkažejo proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 3c, 4c) 3Izberejo in uporabijo širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. metodologije za določanje posameznih faz življenjskega/razvojnega cikla), kar jim omogoča presojo stopnje doseganja ciljnega stanja dinamičnosti in potrebnih ukrepov za vzpostavljanje dinamičnega podjetja. (PILO 1a, 2a) 4. Kritično analizirajo kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja znanja ter pojasnijo rezultate analize življenjskega cikla podjetja in dinamičnosti. (PILO 2c, 3b) 5. Uporabljajo znanje o podjetjih in drugih organizacijah v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti ter iz tega izhajajočih upravljalno-vodstvenih posebnostih, kakor tudi o značilnostih dinamičnega podjetja in načinih njegovega vzpostavljanja za kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljijo različne (alternativne) pristope ob upoštevanju etike in trajnosti. (PILO 2a, 4c). 6. Rešujejo probleme na področju dinamičnosti podjetij ob upoštevanju etike in trajnosti na samostojen in izviren način. (PILO 4a, 4b). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Duh, M. (2025). Razvoj dinamičnega podjetja. Zapiski predavanj. Maribor: EPF. • Pümpin C., Prange J. (1995). Usmerjanje razvoja podjetja (ali izvirnik: Management der Unternehmensentwicklung, 1991). Gospodarski vestnik, Ljubljana. Strani: 229-241. • MER Revija za management in razvoj, 2000, 2 (4-5) • Kropfberger, D. (2003). Od reaktivnega kriznega managementa k proaktivnemu managementu priložnosti. V Belak J, soavtorice in soavtorji, Integralni management in razvoj podjetja. Maribor: Založba MER v Mariboru, str. 137-152. Za izpopolnitev potrebnih izhodiščnih znanj za študij predmet: • Duh, M. (2015). Upravljanje podjetja in strateški management. Ljubljana: GV Založba. • Duh, M. & Primec, A, (2024). Investigating the effectiveness of endogenous and exogenous drivers of the sustainability (re)orientation of family SMEs in Slovenia: qualitative content analysis approach. Sustainability, 16(17), 1-27. • Belak J, soavtorice in soavtorji (2003). Integralni management in razvoj podjetja. Maribor: Založba MER v Mariboru. • Belak, J. (2010). Integralni management. Maribor: Založba MER v Mariboru. Dopolnilna literatura za razširitev znanja z izbranimi tematskimi področji bo določena individualno glede na izbrano seminarsko raziskavo.

  • red. prof. dr. MOJCA DUH, univ. dipl. ekon.

  • Seminar paper: 70
  • Written examination: 30

  • : 30
  • : 15
  • : 195

  • Slovenian
  • Slovenian

  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION) - 1st
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (STRATEGIC AND PROJECT MANAGEMENT) - 1st