Cilji in kompetence
Študenti sistematično in poglobljeno nadgradijo teoretično znanje o razvoju in razvojnem usmerjanju podjetja za ustanovitveno in razvojno uresničevanje podjetniških zamisli. Usposobijo se za povezovanje predhodno pridobljenih znanj o strateškem managementu in upravljanju podjetij z (vsebinsko in metodološko) novimi znanji o ustanavljanju, združevanju ter razvoju in ukinjanju podjetij. Študenti znajo uporabljati teoretično znanje s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter samostojnost in izvirnost analize in sinteze pri reševanju konkretnih problemov na področju ustanovitvenega in razvojnega managementa.
Vsebina
- Ustanovitvene in razvojne (z)možnosti podjetja in drugih inštitucij
- Strateške in razvojne situacije
- Razvojne teorije in modeli razvoja in rasti (sem sodijo tudi razvojne zakonitosti; zunanji in notranji razvoj; kooperacijski in integracijski razvoj)
- Ustanovitvene in razvojne sinergije
- Politika podjetja in stratepki management za trajnostni razvoj podjetij, gospodarstva in družbe
- Procesne, inštrumentalne in inštitucionalne razsežnosti ustanovitvenega in razvojnega managementa (posebej še MER-ovega modela integralnega managementa na področju planiranja ustanovitvenih in razvojnih vizij, politike, strategij in uresničitvenih resursih)
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja
- Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve)
- Samostojno raziskovalno delo
- Individualne konzultacije s profesorjem
- Individualna in skupinska obravnava študijskih primerov
- Brainstorming
- Svetovna kavarna
- Aktivno individualno in skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent:
1.Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju ustanovitvenega in razvojnega managementa. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. teorij razvojnega/strateškega planiranja) in raziskav na tem področju. (PILO 2a)
2.Se zaveda etičnih dilem ustanovitvenega in razvojnega managementa in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 3c, 4c)
3.Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. analiza panoge, SWOT analiza, tehnika scenarija), kar mu omogoča obvladovanje okoljskih sprememb (notranjih in zunanjih). (PILO 1a, 2a)
4.Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si znanja s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize okoljski in notranjih značilnosti podjetja.(PILO 2c, 3b)
5.Obvlada znanje s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnosti (PILO 2a, 4c).
6.Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ob upoštevanju etike in trajnosti (PILO 4a, 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študent:
1.Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju ustanovitvenega in razvojnega managementa. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. teorij razvojnega/strateškega planiranja) in raziskav na tem področju. (PILO 2a)
2.Se zaveda etičnih dilem ustanovitvenega in razvojnega managementa in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 3c, 4c)
3.Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. analiza panoge, SWOT analiza, tehnika scenarija), kar mu omogoča obvladovanje okoljskih sprememb (notranjih in zunanjih). (PILO 1a, 2a)
4.Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si znanja s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize okoljski in notranjih značilnosti podjetja.(PILO 2c, 3b)
5.Obvlada znanje s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnosti (PILO 2a, 4c).
6.Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja ustanovitvenega in razvojnega managementa. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ob upoštevanju etike in trajnosti (PILO 4a, 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• Duh, M. (2011). Ustanovitveni in razvojni management. Zapiski predavanj. Maribor: EPF. Strani: 4-15; 16-17;21-31; 32-39.
• Duh, M. (2015). Upravljanje podjetja in strateški management. Ljubljana: GV Založba. Strani: 112-134, 178-244.
• Duh, M. (2022). Strateški management za trajnostni razvoj podjetij = Strategic management for sustainable development of companies. V: Duh, M. (ur.), et al. Izzivi trajnostnega razvoja organizacij. Harlow (England) [etc.]: Pearson Education. str. 58-81, ilustr. ISBN 978-1-80006-681-6.
Za izpopolnitev potrebnih izhodiščnih znanj:
• Belak J, soavtorice in soavtorji (2003). Integralni management in razvoj podjetja. Maribor: Založba MER v Mariboru.
• Belak, J. (2010). Integralni management. MER model. Maribor: Založba MER v Mariboru.
Dopolnilna literatura za razširitev znanja z izbranimi tematskimi področji bo določena individualno glede na izbrano seminarsko raziskavo
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Aktivno delo na raziskavi
- Seminarska naloga
- ALI Predstavitveno poročilo in seminarska naloga
- Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja
Aktivno delo na raziskavi - Individualna priprava raziskave, poročanje o planirani raziskavi in o napredku raziskave; študent mora doseči vsaj 56% točk.
Seminarska naloga - Individualno in
samostojno napisana seminarska naloga
s predstavitvijo in ustnim zagovorom;
študent mora doseči vsaj 56% točk.
Predstavitveno poročilo in seminarska
Naloga - Individualna priprava
predstavitvenega poročila o planirani
raziskavi in samostojno napisana
seminarska naloga s pisnim zagovorom;
študent mora doseči vsaj 56% točk.
Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja
- Pisni izpit ali dva kolokvija z
vprašanji za preverjanje teoretičnega
znanja s področja; študent mora doseči
vsaj 56% točk.
Aktivno delo na študijah primerov –
Študent lahko z aktivnmi sodelovanjem v
razpravi in oddajo pisnega izdelka doseže
dodatne točke, ki se prištetejo k
doseženim točkam iz predhodno
opredeljenih obveznosti.