Cilji in kompetence
Cilji predmeta so seznanitev študentov s sodobnimi paradigmami na področju informacijskih sistemov za upravljanje znanja in usposobitev študentov za pravilno ravnanje na posameznih področjih informatizacije upravljanja znanja in za uporabo posameznih tehnologij pri upravljanju znanja. Predmet je v delu, ki je namenjen tem paradigmam usmerjen v različne modele informacijskih sistemov za upravljanje znanja. V delu, ki je namenjen usposabljanju za pravilno ravnanje v posameznih situacijah, pa je predmet usmerjen v poglobljeno analizo primerov na različnih področjih informatizacije upravljanja znanja in v poučevanje posamezni posameznih programski orodij.
Vsebina
Predmet tvorijo naslednje teme: digitalno upravljanje podatkov in modeli informacijskih sistemov za upravljanje podatkov, management znanja v poslovnih obveščevalnih sistemih, management znanja v e-poslovanju, intranet in management znanja, internet in management znanja, portali za management znanja, informacijski viri in baze znanja, e-učenje z vidika upravljanja znanja, multimedija, informacijska podpora sodelovanja z vidika upravljanja znanja, »workflow management« kot management znanja, tehnološka infrastruktura informacijskih sistemov za upravljanje znanja.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, analiza primerov, diskusija
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
1. Študent poseduje poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju informacijskih rešitev poslovnega poročanja in njihovem uvajanju. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij in modelov informacijskih rešitev poslovnega poročanja in raziskav na tem področju. (PILO 1a)
2. Se zaveda etičnih dilem in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 4a)
3. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za raziskovanje, razvijanje in uvajanje informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 3a)
4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate kritične analize informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 1a)
5. Zna kritično sintetizirati informacije, na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja ali procesov z vidika informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 2a)
6. Obvlada znanje koncipiranja in uvajanja informacijskih rešitev poslovnega poročanja, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov. (PILO 4a)
7. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah na področju informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 2a)
8. Obvlada delo s skupino kot vodja ali kot član. Zna pojasniti naloga in ustrezno uporabiti zmožnosti članov skupine. Obvlada pogajanje in konflikte z ustrezno mero samozavesti. (PILO 3c)
9. Zna uporabljati programske orodja za poslovno obveščanje in tehnike za pripravo, analizo in vizualizacijo podatkov. (PILO 2a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
1. Študent poseduje poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju informacijskih rešitev poslovnega poročanja in njihovem uvajanju. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij in modelov informacijskih rešitev poslovnega poročanja in raziskav na tem področju. (PILO 1a)
2. Se zaveda etičnih dilem in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 4a)
3. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za raziskovanje, razvijanje in uvajanje informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 3a)
4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate kritične analize informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 1a)
5. Zna kritično sintetizirati informacije, na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja ali procesov z vidika informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 2a)
6. Obvlada znanje koncipiranja in uvajanja informacijskih rešitev poslovnega poročanja, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov. (PILO 4a)
7. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah na področju informacijskih rešitev poslovnega poročanja. (PILO 2a)
8. Obvlada delo s skupino kot vodja ali kot član. Zna pojasniti naloga in ustrezno uporabiti zmožnosti članov skupine. Obvlada pogajanje in konflikte z ustrezno mero samozavesti. (PILO 3c)
9. Zna uporabljati programske orodja za poslovno obveščanje in tehnike za pripravo, analizo in vizualizacijo podatkov. (PILO 2a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Perko, Igor, Poslovni obveščevalni sistemi, GV, 2011
PERKO, Igor. Informacijska podpora managementa : zapiski predavanj in učna e-gradiva. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2019. 88 str., graf. prikazi, tabele. [COBISS.SI-ID 13436444]
Laursen, G. H., & Thorlund, J. (2016). Business analytics for managers: Taking business intelligence beyond reporting. John Wiley & Sons.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja
Seminarsko delo
Laboratorijske vaje
Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja - pisni izpit, ki pokriva vsa glavna tematska področja. Študent mora doseči 56 %.
Seminarsko delo - priprava skupinske projektne ali seminarske naloge
Laboratorijske vaje - računalniški izpit, ki pokriva vsa glavna tematska področja. Študent mora doseči 56 %.