SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti sistematično in poglobljeno nadgradijo teoretično znanje o konceptu življenjskega cikla v ekonomiji ter razvoju in rasti podjetja. Se usposobijo za povezovanje predhodno pridobljenih znanj o razvoju in rasti podjetij z novimi znanji o dinamičnem podjetju in drugih organizacijah ter o načinih njihovega vzpostavljanja. Študenti znajo uporabljati teoretično znanje s področja razvoja dinamičnega podjetja, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter samostojnost in izvirnost v analizi in sintezi pri reševanju konkretnih problemov na področju razvoja dinamičnega podjetja.

Vsebina

- Poglobljena obravnava življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti podjetja - Značilnosti podjetij v posameznih življenjskih fazah (pionirsko podjetje, podjetje v rasti, v zrelosti in v preobratu) in tem fazam podjetja prilagojeni koncepti managementa - Management in trajnostni razvoj v življenjskem ciklu podjetja - Krize in krizni management - Značilnosti dinamičnega podjetja - Uresničitve dinamičnega podjetja (vključno z diagnosticiranjem njegove življenjske faze)

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja - Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve) - Samostojno raziskovalno delo - Individualne konzultacije s profesorjem - Individualna in skupinska obravnava študijskih primerov - Brainstorming - Svetovna kavarna - Aktivno individualno in skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

- Študent: - 1.Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja o posebnostih podjetja in drugih organizacij v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti ter o dinamičnem podjetju in drugih organizacijah ter o načinih njihovega vzpostavljanja. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. teorijo življenjskega cikla) in raziskav na tem področju. (PILO 2a) - 2.Se zaveda etičnih dilem razvoja in dinamizacije podjetja in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 3c, 4c) - 3.Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. metodologije za določanje posameznih faz življenjskega/razvojnega cikla), kar mu omogoča presojo stopnje doseganja ciljnega stanja dinamičnosti in potrebnih ukrepov za vzpostavljanje dinamičnega podjetja. (PILO 1a, 2a) - 4.Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize življenjskega cikla podjetja in dinamičnosti.(PILO 2c, 3b) - 5.Obvlada znanje o podjetjih in drugih organizacijah v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti, kakor tudi o značilnostih dinamičnega podjetja in načinih njegovega vzpostavljanja, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnosti. (PILO 2a, 4c). 6.Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja dinamičnosti podjetij. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijahob upoštevanuj etike in trajnosti (PILO 4a, 4b). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

- Študent: - 1.Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja o posebnostih podjetja in drugih organizacij v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti ter o dinamičnem podjetju in drugih organizacijah ter o načinih njihovega vzpostavljanja. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. teorijo življenjskega cikla) in raziskav na tem področju. (PILO 2a) - 2.Se zaveda etičnih dilem razvoja in dinamizacije podjetja in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi. (PILO 3c, 4c) - 3.Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. metodologije za določanje posameznih faz življenjskega/razvojnega cikla), kar mu omogoča presojo stopnje doseganja ciljnega stanja dinamičnosti in potrebnih ukrepov za vzpostavljanje dinamičnega podjetja. (PILO 1a, 2a) - 4.Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize življenjskega cikla podjetja in dinamičnosti.(PILO 2c, 3b) - 5.Obvlada znanje o podjetjih in drugih organizacijah v različnih fazah življenjskega cikla, razvojnega cikla in cikla rasti, kakor tudi o značilnostih dinamičnega podjetja in načinih njegovega vzpostavljanja, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnosti. (PILO 2a, 4c). 6.Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja dinamičnosti podjetij. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijahob upoštevanuj etike in trajnosti (PILO 4a, 4b). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Duh, M. (2024). Razvoj dinamičnega podjetja (brez poglavja o procesni in institucionalni razsežnosti upravljanja in vodenja za doseganje dinamičnosti). Zapiski predavanj. Maribor: EPF. • Pümpin C., Prange J. (1995). Usmerjanje razvoja podjetja (ali izvirnik: Management der Unternehmensentwicklung, 1991). Gospodarski vestnik, Ljubljana. Strani: , 229-241. • MER Revija za management in razvoj, štev. 4-5, l. 2000. • Kropfberger, D. (2003). Od reaktivnega kriznega managementa k proaktivnemu managementu priložnosti. V: Belak J, soavtorice in soavtorji, Integralni management in razvoj podjetja. Maribor: Založba MER v Mariboru, str. 137-152. Za izpopolnitev potrebnih izhodiščnih znanj za študij predmet: • Duh, M. (2015). Upravljanje podjetja in strateški management. Ljubljana: GV Založba. • Belak J, soavtorice in soavtorji (2003). Integralni management in razvoj podjetja. Maribor: Založba MER v Mariboru. • Belak, J. (2010). Integralni management. Maribor: Založba MER v Mariboru. Dopolnilna literatura za razširitev znanja z izbranimi tematskimi področji bo določena individualno glede na izbrano seminarsko raziskavo.

  • red. prof. dr. MOJCA DUH, univ. dipl. ekon.

  • Seminarska naloga s predstavitvijo: 70
  • Seminarska naloga: 40
  • Raziskovalna naloga: 30
  • Pisni izpit ali kolokvij: 30

  • : 30
  • : 15
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.