Cilji in kompetence
Predmet Podjetniški proces omogoča študentom poglobljeno razumevanje podjetniških procesov in njihovega vpliva na ekonomsko rast ter razvoj veščin za identifikacijo in izkoriščanje podjetniških priložnosti. Študenti razvijejo kompetence za samostojno raziskovanje v podjetništvu, kritično analizo poslovnih priložnosti in za praktično angažiranje v podjetniških aktivnostih, s poudarkom na etičnem odločanju in družbeni odgovornosti.
Vsebina
1. Model podjetniškega procesa
2. Vloga priložnosti in njeno odkritje
3. Podjetniška osebnost in motivi
4. Soodvisnosti podjetništva in ekonomske rasti
5. Analiza občutljivosti
6. Razvoj uspešnega poslovnega modela
7. Analiza panoge in konkurence
8. Pridobivanje virov in vplivi okolja
9. Ocena finančne moči in izvedljivosti
10. Oblikovanje podjetniškega tima in mreže
11. Pridobivanje finančnih sredstev
12. Upravljanje in obvladovanje rasti podjetja
13. Seminarji in metodološke vaje na izbranih raziskovalnih problemih
Metode poučevanja in učenja
- Interaktivna predavanja z analizo primerov in skupinsko razpravo.
- Delavnice in praktične vaje, ki temeljijo na študijah primerov in resničnih scenarijih.
- Seminarji za delo z bazami podatkov v računalniški učilnici in razvoj analitičnih veščin.
- Samostojno raziskovalno delo in kritično proučevanje gradiv.
- Obravnava etike in družbene odgovornosti s študijem primerov.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Kritično ocenijo in poglobljeno razumejo podjetniški proces ter njegov vpliv na ekonomsko rast, uporabljajoč napredne analitične metode. (PILO 2a)
2. Sistematično identificirajo, analizirajo in izkoriščajo podjetniške priložnosti z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 1a, PILO 2a)
3. Razvijejo sposobnost ocenjevanja podjetniških strategij in delovanja ekonomij na mednarodni ravni z uporabo naprednih raziskovalnih metod in globalnih podatkov. (PILO 2b, PILO 2c)
4. Obvladajo metodologije za samostojno raziskovanje v podjetništvu, vključno s kritično analizo in sintezo relevantnih informacij. (PILO 3a)
5. Uporabijo pridobljeno teoretično znanje za praktično angažiranje in reševanje konkretnih podjetniških izzivov. (PILO 3c)
6. Razvijejo veščine za samostojno delo in vodenje pri reševanju krajših nalog v timih, izboljšujejo komunikacijske in sodelovalne sposobnosti. (PILO 3c)
7. Načrtujejo, izvajajo in evalvirajo poslovne modele in strategije, uporabljajoč sodobne orodja in tehnike za testiranje in implementacijo. (PILO 2a, PILO 3a)
8. Razvijejo in demonstrirajo etično odločanje in zavezanost družbeni odgovornosti v podjetniških iniciativah. (PILO 4a)
9. Naučijo se kritično ocenjevati trajnostni in družbeni vpliv podjetniških iniciativ. (PILO 4b)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Kritično ocenijo in poglobljeno razumejo podjetniški proces ter njegov vpliv na ekonomsko rast, uporabljajoč napredne analitične metode. (PILO 2a)
2. Sistematično identificirajo, analizirajo in izkoriščajo podjetniške priložnosti z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 1a, PILO 2a)
3. Razvijejo sposobnost ocenjevanja podjetniških strategij in delovanja ekonomij na mednarodni ravni z uporabo naprednih raziskovalnih metod in globalnih podatkov. (PILO 2b, PILO 2c)
4. Obvladajo metodologije za samostojno raziskovanje v podjetništvu, vključno s kritično analizo in sintezo relevantnih informacij. (PILO 3a)
5. Uporabijo pridobljeno teoretično znanje za praktično angažiranje in reševanje konkretnih podjetniških izzivov. (PILO 3c)
6. Razvijejo veščine za samostojno delo in vodenje pri reševanju krajših nalog v timih, izboljšujejo komunikacijske in sodelovalne sposobnosti. (PILO 3c)
7. Načrtujejo, izvajajo in evalvirajo poslovne modele in strategije, uporabljajoč sodobne orodja in tehnike za testiranje in implementacijo. (PILO 2a, PILO 3a)
8. Razvijejo in demonstrirajo etično odločanje in zavezanost družbeni odgovornosti v podjetniških iniciativah. (PILO 4a)
9. Naučijo se kritično ocenjevati trajnostni in družbeni vpliv podjetniških iniciativ. (PILO 4b)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura:
• MOČNIK, Dijana, ŠIREC, Karin. Podjetništvo: skripta, 1. izdaja: [e-knjiga]. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2022. 1 spletni vir (1 datoteka PDF (225 str.)), ilustr. http://ipmmp.um.si/raziskovalna-dejavnost/publikacije/. [COBISS.SI-ID 105885187]
• Antončič, B. in soavtorji (2022). Podjetništvo. (Učbenik v pripravi).
Dodatna študijska literature (Additonal textbooks):
Izbrana poglavja in teme iz (Selected chapters or parts of chapters):
• Burns, P. (2016). Entrepreneurship and Small Business; Start-up, Growth and Maturity. New York: Palgrave Macmillan Education, 4th edition.
• Rebernik, M., Širec, K. (2017): Ekonomika podjetja. 5. izdaja, GV Založba, Ljubljana, str. 117 – 144.
• Global Entrepreneurship Monitor ter Slovenski podjetniški observatorij, zadnja izdaja, dostopno na spletnih straneh Inštituta za podjetništvo in management malih podjetij http://ipmmp.um.si/
Nielsen, S.L., Klyver, K., Rostgard, M., Bager, T. (2017): Entrepreneurship in Theory and Practice, Edward Elgar, 2nd ed.
(Opomba: Navedeni viri se podrobneje selekcionirajo na predavanjih / The listed papers and chapters will be selectively discussed at the lectures)
Teme za seminarsko delo bodo dodeljene na predavanjih./Topics for seminar work will be delivered in the classroom.
Študenti bodo spoznali tudi praktično delo s podjetniškimi podatkovnimi bazami. / Students will also get introduced to practical work with entrepreneurship databases.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja s kolokviji
• Seminarska naloga
Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja s kolokviji - pisni izpit ali dva kolokvija, ki pokrivata vsa glavna tematska področja. Študent mora doseči 56 % maksimalnih točk na obeh kolokvijih
Seminarska naloga - pisanje individualne seminarske naloge, analizo podatkovne baze GEM z uporabo programa SPSS in uporabo zahtevanih statističnih metod.