SLO | EN

Cilji in kompetence

Predmet Inovacijski management študente opremi z naprednim razumevanjem in znanjem procesov inoviranja in njihovega ključnega vpliva na družbeni razvoj. Študenti se naučijo neodvisno raziskovati področje inoviranja, izvajati analizo možnosti za inoviranje, sintetizirati ugotovitve in voditi ustvarjalne procese za razvoj novih idej v podjetjih in družbi ter njihovo koristno uporabo. Razvijajo tudi kompetence za upravljanje z invencijami in inovacijami v sodelovanju z različnimi sektorji in procesi znotraj organizacije in v družbi. Študenti pridobijo globje razumevanje vključevanja inovacijskih procesov s sistemskim razmišljanjem, etičnimi načeli, družbeno odgovornostjo in trajnostnim razvojem, kar tvori temelj njihovih odločitev za upravljanje invencij.

Vsebina

1. Predstavitev tematike inovativnega managementa in strateškega razvoja 2.Viri in vrste inovacij ter povezanost z etiko, družbeno odgovornostjo ter trajnostnim razvojem 3. Management ustvarjalnosti, ustvarjalnega okolja, in razvoja idej 4. Teorija širjenja invencij v družbi 5. Teorija inoviranja po Druckerju 6. Značilnosti nastanka sedanjega modela in prakse managementa in inoviranja Japonske 7. Študij inoviranja v najinovativnejših podjetjih Japonske 8. Značilnosti nastanka sedanjega modela in prakse managementa in inoviranja ZDA 9. Študij inoviranja v najinovativnejših poslovnih modelih ali podjetjih v ZDA 10. Študij inoviranja v najinovativnejših poslovnih modelih ali podjetjih v EU 11. Skupne in razlikovalne lastnosti managementa in inoviranja EU, Japonske in ZDA 12. Študij primerov inovacijsko najuspešnejših podjetij v svetu * V izvedbo bo vključen vabljeni gost/predavatelj iz tujine.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja s pomočjo razprave AV predstavitve obravnava študijskih primerov aktivno skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti bo pri tem predmetu: 1. Kritično ocenil in poglobljeno in sistematično razumel invencijsko-inovacijske procese ter njihov vpliv na razvoj družbe. Uporabljal bo napredne analitične metode in vključil znanje iz sistemskih teorij, družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja za celovitejši pristop. (PILO 4b) 2. S sistemskim razmišljanjem sistematično bo prepoznal, analiziral in izkoriščal inovacijske priložnosti z uporabo izbranih teorij o inoviranju in ustreznih raziskav na področju inoviranja. (PILO 1a in 2a) 3. Razvil bo sposobnost razumevanja znanstvenih člankov s področja inoviranja in njihove uporabe v praksi. (PILO 2c) 4. Obvladal bo etiko sodelovanja, prepoznal in reševal etične dvome z aktivnim pristopom. Izkazoval bo samostojnost, osebno odgovornost in moralnost. (PILO 4a in 4c) 5. Znal bo kritično analizirati in sintetizirati informacije, na inovativen način, razumel- uporabno vrednost znanja v invencijsko-inovacijskih procesih. Znal bo kritično analizirati kompleksna, necelovita, nepopolna in nasprotujoča si področja znanja. (PILO 3a in 3b) 6.Obvladal bo znanje invencijsko-inovacijskih procesov, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih pristopov z izvirnostjo v reševanju problemov. (PILO 2b in 2c) 7. Razvil bo sposobnost samostojnega in samo kritičnega učenja, znal usmerjati učni proces pri sebi in pri drugih in identificiral področja za nadaljnji razvoj. (PILO 1a) 8. Študenti bodo samostojni pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni, znal sprejemati odločitve v kompliciranih, kompleksnih in nepredvidljivih situacijah. Obvladal boo samostojno učenje, potrebno za nadaljevanje strokovnega razvoja in znal uporabiti strokovno znanje drugih ter ovrednotiti lastno in tuje delovanje. (PILO 2a in 2c) 9. Obvladal bo delo v skupini kot vodja ali kot član, znal dodeliti naloge, uporabil sposobnosti članov skupine. Obvladal bo pogajanja in reševali konflikte z ustrezno mero samozavesti. (PILO 3b in 3c) 10. Obvladal bo uporabo učnih pripomočkov in izvajal naloge na področju raziskovanja z minimalnim usmerjanjem. Deloval bo v kompliciranih, kompleksnih, nepredvidljivih okoliščinah in upošteval dobre prakse. (PILO 1a) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti bo pri tem predmetu: 1. Kritično ocenil in poglobljeno in sistematično razumel invencijsko-inovacijske procese ter njihov vpliv na razvoj družbe. Uporabljal bo napredne analitične metode in vključil znanje iz sistemskih teorij, družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja za celovitejši pristop. (PILO 4b) 2. S sistemskim razmišljanjem sistematično bo prepoznal, analiziral in izkoriščal inovacijske priložnosti z uporabo izbranih teorij o inoviranju in ustreznih raziskav na področju inoviranja. (PILO 1a in 2a) 3. Razvil bo sposobnost razumevanja znanstvenih člankov s področja inoviranja in njihove uporabe v praksi. (PILO 2c) 4. Obvladal bo etiko sodelovanja, prepoznal in reševal etične dvome z aktivnim pristopom. Izkazoval bo samostojnost, osebno odgovornost in moralnost. (PILO 4a in 4c) 5. Znal bo kritično analizirati in sintetizirati informacije, na inovativen način, razumel- uporabno vrednost znanja v invencijsko-inovacijskih procesih. Znal bo kritično analizirati kompleksna, necelovita, nepopolna in nasprotujoča si področja znanja. (PILO 3a in 3b) 6.Obvladal bo znanje invencijsko-inovacijskih procesov, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih pristopov z izvirnostjo v reševanju problemov. (PILO 2b in 2c) 7. Razvil bo sposobnost samostojnega in samo kritičnega učenja, znal usmerjati učni proces pri sebi in pri drugih in identificiral področja za nadaljnji razvoj. (PILO 1a) 8. Študenti bodo samostojni pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni, znal sprejemati odločitve v kompliciranih, kompleksnih in nepredvidljivih situacijah. Obvladal boo samostojno učenje, potrebno za nadaljevanje strokovnega razvoja in znal uporabiti strokovno znanje drugih ter ovrednotiti lastno in tuje delovanje. (PILO 2a in 2c) 9. Obvladal bo delo v skupini kot vodja ali kot član, znal dodeliti naloge, uporabil sposobnosti članov skupine. Obvladal bo pogajanja in reševali konflikte z ustrezno mero samozavesti. (PILO 3b in 3c) 10. Obvladal bo uporabo učnih pripomočkov in izvajal naloge na področju raziskovanja z minimalnim usmerjanjem. Deloval bo v kompliciranih, kompleksnih, nepredvidljivih okoliščinah in upošteval dobre prakse. (PILO 1a) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): Zapiski predavanj in drugo gradivo v UM e studij./ Lecture notes and additional sources in UM e studij. Ženko, Zdenka. Inoviranje z družbeno odgovornostjo kot vir novih priložnosti = Innovating with social responsibility as a source of new opportunities. V: Štrukelj, Tjaša (ur.), Boršič, Darja (ur.). Inoviranje posameznika, podjetij in družbe za družbeno odgovornost in dobro počutje : strokovna monografija, (Knjižna zbirka Sodobna ekonomija in poslovanje - SEP, ISSN 2232-4593, 4). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. 2014, str. 40-51. [COBISS.SI-ID 11897628] Ženko, Zdenka, Huđek, Ivona. Innovation management : some management theories relevant for understanding of workers role. V: BEZPARTOCHNYI, M. (ur.). Organizational-economic mechanism of management innovative development of economic entities. Vol. 1. Przeworsk (Poland): Higher School of Social and Economic: = Wyższa Szkoła Społeczno-Gospodarcza. 2019, str. 34-48. [COBISS.SI-ID 13391644] ŽENKO, Zdenka, MARN, Robin. Achieving socially responsible behaviour with mental help phone applications for self-esteem and creativity. V: HRAST, Anita (ur.), MULEJ, Matjaž (ur.), GLAVIČ, Peter (ur.). Personal and social resposibility for sustainable future : IRDO International Conference : the 15th IRDO International Conference Social Responsibility and Current Challenges 2020 : Maribor, Slovenia, 4-5 June 2020 : zbornik prispevkov predavateljev 15. IRDO mednarodne konference. Elektronska izd. Maribor: Inštitut za razvoj družbene odgovornosti (IRDO), 2020. Str. [1-9], ilustr. Zbirka Družbena odgovornost. ISBN 978-961-94514-8-9. Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks): Schilling Melissa (2005): Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill, NY. Chesbrough, Henry. Open Services Innovation. Jossey Bass. San Francisco. USA. 2011. Burgelman, R., Christensen, C., Wheelwright, S. (2004) Strategic Management of technology and Innovation, McGraw Hill, New York. Drucker Peter (1998): The Discipline of Innovation. Harvard Business Review, Nov-Dec 1998. Ženko Z. in drugi, Invencijsko-inovacijski management. (predvidena nova izdaja) Rogers, E. M. (2003): Diffusion of Innovation, 5th ed. New York. Free Press Drugi novi mednarodni in slovenski viri po sprotnem izboru/ Other new international and Slovenian references on a real time basis

  • red. prof. dr. ZDENKA ŽENKO, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Študija primera: 20
  • Sodelovanje pri pedagoškem procesu: 10
  • Ustna predstavitev: 10

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT, ORGANIZACIJA IN ČLOVEŠKI VIRI) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.