Cilji in kompetence
Glavni namen in cilj tega predmeta je usposobiti študente, da spoznajo pomen tehnoloških in okoljskih inovacij za konkurenčnost ter poslovno uspešnost podjetij ter pridobijo poglobljena znanja s področja tehnološko-inovacijskih strategij ter okoljskih politik v podjetjih. Ob tem spoznajo proces razvoja proizvodov ter modele v povezavi s tehnološkim inoviranjem, vključno z integracijo okoljevarstvenih kriterijev.
Vsebina
1. Definicija in razvrščanje tehnologij
2. Pomen in vloga tehnoloških inovacij za podjetja in
gospodarstvo
3. Osnovni pojmi o inoviranju
4. Pomembna tehnološka področja; trendi tehnološkega razvoja
5. Modeli difuzij tehnoloških inovacij; S-krivulja
tehnologij
6. Koncept življenjskega cikla proizvodov in
tehnologij
7. Strategije tehnološko inovacijske dejavnosti v
podjetjih
8. Vplivni dejavniki uspeha tehnološke inovacije
9. Značilnosti razvojno-raziskovalne dejavnosti
10. Patenti in licence
11. Opredelitev okoljskih pojmov in problemov
12. Vplivi podjetij na okolje; viri in vrste onesnaževanja
13. Značilnosti in vrste eko-inovacij
14. Podjetniške okoljske strategije
15. Čistejše tehnologije; krožno gospodarstvo
16. Ekodizajn proizvodov
17. Metode in orodja za razvoj okolju primernejših
proizvodov
Metode poučevanja in učenja
predavanja
obravnava študijskih primerov
laboratorijske vaje (aktivno skupinsko delo študentov)
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Osvojijo specifične teorije in modele s področja tehnološkega in okoljskega inoviranja ter razumejo vpliv teh področij na konkurenčnost podjetij. (PILO 2a)
2. Razvijejo sposobnost zavedanja o etičnih dilemah vplivov izdelkov in podjetja na okolje. (PILO 4a, PILO 4b)
3. Sistematično identificirajo, analizirajo in ovrednotijo tehnološko in okoljsko inovativne priložnosti z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 3a, PILO 4c)
4. Kritično ocenijo pomen tehnoloških in eko-inovacij za podjetja, gospodarstvo in družbo. (PILO 4a, PILO 4c)
5. Načrtujejo, izvajajo in ovrednotijo tehnološke in okoljevarstvene modele ter strategije z multidisciplinarnim pristopom. (PILO 2a)
6. Kritično analizirajo in ovrednotijo kompleksno področje trajnostnega razvoja s poudarkom na okoljevarstveni problematiki. (PILO 4b)
7. Obvladajo delo s skupino kot vodja ali kot član, kjer znajo pojasniti naloge in ustrezno uporabiti teoretično znanje. (PILO 3c)
8. Razvijejo veščine za spodbujanje in sodelovanje pri organiziranju inovacijske dejavnosti v podjetjih. (PILO 3c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Osvojijo specifične teorije in modele s področja tehnološkega in okoljskega inoviranja ter razumejo vpliv teh področij na konkurenčnost podjetij. (PILO 2a)
2. Razvijejo sposobnost zavedanja o etičnih dilemah vplivov izdelkov in podjetja na okolje. (PILO 4a, PILO 4b)
3. Sistematično identificirajo, analizirajo in ovrednotijo tehnološko in okoljsko inovativne priložnosti z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 3a, PILO 4c)
4. Kritično ocenijo pomen tehnoloških in eko-inovacij za podjetja, gospodarstvo in družbo. (PILO 4a, PILO 4c)
5. Načrtujejo, izvajajo in ovrednotijo tehnološke in okoljevarstvene modele ter strategije z multidisciplinarnim pristopom. (PILO 2a)
6. Kritično analizirajo in ovrednotijo kompleksno področje trajnostnega razvoja s poudarkom na okoljevarstveni problematiki. (PILO 4b)
7. Obvladajo delo s skupino kot vodja ali kot član, kjer znajo pojasniti naloge in ustrezno uporabiti teoretično znanje. (PILO 3c)
8. Razvijejo veščine za spodbujanje in sodelovanje pri organiziranju inovacijske dejavnosti v podjetjih. (PILO 3c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
TEMELJNI VIR / TEXTBOOK
Radonjič, Gregor. 2021. Tehnološko in eko-inoviranje. Gradivo za izpit. Ekonomsko-poslovna fakulteta, Maribor.
DODATNI VIRI / SUPPLEMENT LITERATURE
Schilling, Melissa. (2005). Strategic Management of Technological Innovation. McGraw-Hill, Boston.
Hojnik, Jana. (2017). In Pursuit of Eco-innovation: Drivers and Consequences of Eco-innovation at Firm Level. University of Primorska Press, Koper.
Doranova, Asel et al. (2016). Policies and Practicies for Eco-innovation Up-Take and Circular Economy Transitions. EIO Bi-annual report. November 2016. Eco-Innovation Observatory, Brussels.
Mazzucato, Mariana (2018). Podjetniška država. UMco, Ljubljana.
Sonnemann, G. in M. Margni (Eds.) (2015). Life Cycle Management. Springer, Dordrecht.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • pisni izpit
• Seminarske vaje
Pisni izpit - študent mora doseči toliko točk, da bo kumulativno skupaj z oceno seminarskih vaj zbral minimalno 56% točk.
Projektna naloga - Ocena zajema pripravo seminarske naloge, sprotno delo in predstavitev, seminarska naloga se pripravi v timu.