Cilji in kompetence
Študenti sistematično in poglobljeno nadgradijo teoretično znanje na področju upravljanja in strateškega managementa.
Usposobijo se za povezovanje predhodno pridobljenih ekonomskih, pravnih in drugih znanj z upravljalno-vodstveno teorijo. Študenti znajo uporabljati teoretično znanje s področja upravljanja in strateškega managementa za kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter za samostojno in izvirno analizo in sintezo pri reševanju konkretnih problemov na področju upravljanja in strateškega managementa.
Vsebina
- Upravljanje in strateški management v razsežnostih MER-ovega modela integralnega managementa primerjalno z drugimi modeli
- Kakovost upravljanja
- Politika podjetja (pojem in vsebina politike podjetja; posebnosti možnih politik in vplivnih dejavnikov na politiko v različnih vrstah podjetij)
- Koncept trajnostnega razvoja in upravljanje podjetja
- Razvojna vloga normativne ureditve podjetja
- Strateške možnosti in strategije (področja iskanja strateških možnosti, pojem in vrste strategij, posebnosti v različnih vrstah podjetja, možne oblike razvoja podjetja)
- Strateška poslovna področja in strateške poslovne enote
- Koncept trajnostnega razvoja in strateški management
- Razvojno strukturiranje podjetja
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja
- Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve)
- Samostojno raziskovalno delo
- Individualne konzultacije s profesorjem
- Individualna in skupinska obravnava študijskih primerov
- Brainstorming
- Svetovna kavarna
- Aktivno individualno in skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent:
1. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju upravljanja in strateškega managementa. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. interesnih teorij, teorij osnov konkurenčnih prednosti) in raziskav na tem področju (PILO 2a).
2. Se zaveda etičnih dilem upravljanja in strateškega managementa in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi.(PILO 3c, 4c)
3. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Kraljeva metoda za presojo vodenja politike podjetja; SEECGAN indeks metodologija). (PILO 1a, 2a)
4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja upravljanja in strateškega managementa ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize upravljanja in strateškega managementa v izbranem podjetju. (PILO 2c, 3b)
5. Obvlada znanje s področja upravljanja in strateškega managementa, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnostni. (PILO 2a, 4c)
6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja upravljanja in strateškega managementa. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ob upoštevanju in etike in trajnosti (PILO 4a. 4b)
7.
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študent:
1. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju upravljanja in strateškega managementa. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. interesnih teorij, teorij osnov konkurenčnih prednosti) in raziskav na tem področju (PILO 2a).
2. Se zaveda etičnih dilem upravljanja in strateškega managementa in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi.(PILO 3c, 4c)
3. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Kraljeva metoda za presojo vodenja politike podjetja; SEECGAN indeks metodologija). (PILO 1a, 2a)
4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja upravljanja in strateškega managementa ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize upravljanja in strateškega managementa v izbranem podjetju. (PILO 2c, 3b)
5. Obvlada znanje s področja upravljanja in strateškega managementa, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnostni. (PILO 2a, 4c)
6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja upravljanja in strateškega managementa. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ob upoštevanju in etike in trajnosti (PILO 4a. 4b)
7.
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• Duh, M. (2021). Kakovost upravljanja podjetij in njegova presoja. Zapiski predavanj. Maribor: EPF
• Duh, M. (2015). Upravljanje podjetja in strateški management. Ljubljana: GV Založba. Strani: 37-74, 95-111, 114-121, 134-139, 143-178.
• Kralj, J. (1995). Politika podjetja v tržnem gospodarstvu. Maribor: EPF. Strani: 132-140, 396-422.
• Belak, J. (2003). Praktikum managementa. Druga spremenjena izdaja. Maribor: Založba MER.
• MER Revija za management in razvoj, 2000, 2 (4-5).
Dopolnilna literatura za razširitev znanja z izbranimi tematskimi področji bo določena individualno glede na izbrano seminarsko raziskavo.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Aktivno delo na raziskavi
- Seminarska naloga
- ALI Predstavitveno poročilo in seminarska naloga
- Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja
Aktivno delo na raziskavi - Individualna priprava raziskave, poročanje o planirani raziskavi in o napredku raziskave; študent mora doseči vsaj 56% točk.
Seminarska naloga - Individualno in
samostojno napisana seminarska naloga s predstavitvijo in ustnim zagovorom; študent mora doseči vsaj 56% točk.
Predstavitveno poročilo in seminarska naloga - Individualna priprava predstavitvenega poročila o planirani raziskavi in samostojno napisana seminarska naloga s pisnim zagovorom; študent mora doseči vsaj 56% točk
Pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja
- Pisni izpit ali dva kolokvija z
vprašanji za preverjanje teoretičnega
znanja s področja; študent mora doseči vsaj 56% točk.
Aktivno delo na študijah primerov – Študent lahko z aktivnmi sodelovanjem v razpravi in oddajo pisnega izdelka doseže dodatne točke, ki se prištetejo k doseženim točkam iz predhodno opredeljenih obveznosti