SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je opolnomočiti podiplomske študente s celovitim in poglobljenim razumevanjem ključnih teoretičnih konceptov in aplikativnih zgledov na tistih področjih delovanja podjetja, kjer se izkazuje neposredna uporabnost za poslovno prakso. Študenti bodo nadgradili znanje o temeljnih konceptih, na katerih sloni uspešnost poslovanja sodobnega podjetja in ob tem razvili kompetence za samostojno raziskovanje, kritično analizo, sposobnost reševanja problemov, strateško razmišljanje in etično odločanje, usmerjeno v učinkovito in odgovorno izvajanje poslovnih praks.

Vsebina

1. Tradicionalna in netradicionalna podjetja 2. Tradicionalne in sodobne teorije firme 3. Interna struktura podjetja in upravljanje 4. Podjetje kot pogodbeni neksus 5. Nepopolne in asimetrične informacije 6. Timska proizvodnja in lastninske pravice 7. Podjetje kot koalicija udeležencev 8. Odnosi med principali in agenti 9. Transakcijski stroški in problem specifičnega premoženja 10. Pridobivanje in ohranjanje konkurenčne prednosti 11. Evolucijski okvir podjetja 12. Informacijska ekonomika in ekonomika mrež

Metode poučevanja in učenja

Pisni izpit Raziskovalni esej Pisni izpit, ki pokriva vsa glavna tematska področja. Študent mora doseči 56 % maksimalnih točk. Raziskovalni esej - Raziskovanje literature in pisanje raziskovalnega eseja, z uporabo kvalitativnih metod raziskovanja.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Osvojijo razlike med tradicionalno firmo in sodobnimi teorijami firme ter poglobljeno spoznajo temeljne koncepte, ki jih obravnavajo sodobne teorije. (PILO 2a). 2. Razvijejo poglobljeno razumevanje sodobnih teoretičnih konceptov, vključno z vedenjsko, transakcijsko, agencijsko in evolucijsko teorijo firme ter teorijo proizvodnih virov, kar se povezuje s stvarnimi problemi v domačih in mednarodnih podjetjih. (PILO 2b). 3. V sklopu samostojnega raziskovalnega dela študenti integrirajo in uporabljajo kvalitativne raziskovalne metode, podprte z digitalnimi orodji in umetno inteligenco (AI), z namenom iskanja neposredne uporabe obravnavanih teoretičnih konceptov v poslovni praksi. (PILO 1a, PILO 3a). 4. Kritično analizirajo kompleksne, necelovite, včasih tudi nasprotujoče si informacije, kar pripomore k inovativnim rešitvam v podjetniškem kontekstu. (PILO 2c). 5. Razvijejo spretnosti učinkovite predstavitve in argumentacije svojih raziskovalnih ugotovitev pred razredom, kar vključuje sposobnost jasne komunikacije, strukturiranja argumentov in odzivanja na vprašanja ter kritike s strani slušateljev (PILO 3b). 6. Pridobijo možnost kritičnega vrednotenja etičnih praks, prepoznavajo in obvladujejo etične dileme, razvijajo proaktivne pristope pri iskanju rešitev in se učijo sodelovanja z drugimi v etičnem kontekstu poslovanja. (PILO 3c, PILO 4a). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Osvojijo razlike med tradicionalno firmo in sodobnimi teorijami firme ter poglobljeno spoznajo temeljne koncepte, ki jih obravnavajo sodobne teorije. (PILO 2a). 2. Razvijejo poglobljeno razumevanje sodobnih teoretičnih konceptov, vključno z vedenjsko, transakcijsko, agencijsko in evolucijsko teorijo firme ter teorijo proizvodnih virov, kar se povezuje s stvarnimi problemi v domačih in mednarodnih podjetjih. (PILO 2b). 3. V sklopu samostojnega raziskovalnega dela študenti integrirajo in uporabljajo kvalitativne raziskovalne metode, podprte z digitalnimi orodji in umetno inteligenco (AI), z namenom iskanja neposredne uporabe obravnavanih teoretičnih konceptov v poslovni praksi. (PILO 1a, PILO 3a). 4. Kritično analizirajo kompleksne, necelovite, včasih tudi nasprotujoče si informacije, kar pripomore k inovativnim rešitvam v podjetniškem kontekstu. (PILO 2c). 5. Razvijejo spretnosti učinkovite predstavitve in argumentacije svojih raziskovalnih ugotovitev pred razredom, kar vključuje sposobnost jasne komunikacije, strukturiranja argumentov in odzivanja na vprašanja ter kritike s strani slušateljev (PILO 3b). 6. Pridobijo možnost kritičnega vrednotenja etičnih praks, prepoznavajo in obvladujejo etične dileme, razvijajo proaktivne pristope pri iskanju rešitev in se učijo sodelovanja z drugimi v etičnem kontekstu poslovanja. (PILO 3c, PILO 4a). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

1. Rebernik, M. in Crnogaj, K. (2022):Temeljni koncepti podjetja (gradivo za študij), Maribor: EPF UM. 2. Crnogaj, K. in Rebernik, M. (2020): Pisanje raziskovalnega eseja, Maribor: EPF UM. 3. Posamično določeni članki ali poglavja iz knjig glede na dodeljeno temo eseja / Individually assigned papers or book chapters according to the essay question. Dodatna literatura: 4. Douma, S., and Schreuder, H. (2017). Economic approaches to organizations. 6th Edition. Pearson. 5. Fiet, J.O. (2022). The Theoretical World of Entrepreneurship. UK, USA: Edward Elgar Publishing.

  • izr. prof. dr. KATJA CRNOGAJ, mag. ekon. in posl. ved

  • Pisni izpit: 70
  • Esej: 30

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 1.