Cilji in kompetence
Pri tem predmetu študenti sistematično nadgradijo teoretično in metodološko znanje o analizi podatkov, pridobijo praktična znanja s poslovnimi študijami primerov, se naučijo uporabljati metode in računalniške programe za analizo podatkov ter razvijejo sposobnost identifikacije in reševanja poslovnih problemov z analitičnimi metodami. Poleg tega se usposobijo za vizualizacijo, statistično analizo in interpretacijo podatkov ter pripravo poročil, posebej v poslovnem kontekstu.
Vsebina
Proces analize podatkov
Analiza kvantitativnih podatkov
Izbrane metode analize podatkov:
- Analiza skupin
- Logistična regresija
- Diskriminantna analiza
- Faktorska analiza
- Regresijska analiza
- Analiza časovnih vrst
- Monte Carlo simulacija
Poglobljena uporaba programa SPSS
Vizualizacija podatkov
Analiza podatkov na realnih bazah podatkov v poslovnih vedah
Interpretacija dobljenih rezultatov in pisanje poročila o raziskavi
Metode poučevanja in učenja
Interaktivna predavanja
Obravnavanje študijskih primerov
Laboratorijske vaje
Aktivno individualno in skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Ob uspešnem zaključku tega predmeta študenti:
1. Razlikujejo, izberejo in uporabijo metode analize podatkov ter ustrezne računalniške programe za zbiranje, pripravo in analiziranje podatkov (PILO 3a).
2. Uporabljajo napredne analitične tehnike za odkrivanje vzorcev in trendov v podatkih, kar prispeva k boljšemu razumevanju ekonomskih in poslovnih pojavov (PILO 2c).
3. Rešujejo kompleksne statistične dileme z uporabo naprednih analitičnih orodij in metod, pri čemer upoštevajo ustreznost in etične vidike uporabe podatkov. (PILO 3a, PILO 4c).
4. Identificirajo in rešujejo etične dileme v analizi podatkov s proaktivnim pristopom in sodelovanjem, zagotavljajoč integriteto in zaupanje v analitične procese. (PILO 4a)
5. Demonstrirajo sposobnost globlje interpretacije podatkov in rezultatov ter njihovo uporabo za informirano odločanje. (PILO 1a)
6. Kritično sintetizirajo informacije in vidijo uporabno vrednost procesa in metod analize podatkov (PILO 2c).
7. Vodijo in učinkovito sodelujejo v skupinah, uporabljajo različne pristope za optimizacijo skupinskega dela, reševanje konfliktov in spodbujanje inovativnosti. (PILO 3c)
8. Uporabljajo znanje in veščine za reševanje problemov v globalnem kontekstu, pri čemer upoštevajo medkulturne razlike in globalne trende. (PILO 3a)
9. Demonstrirajo iniciativnost in visoko stopnjo osebne odgovornosti pri izvajanju in vodenju opravil, pri čemer upoštevajo etične, profesionalne in mednarodne standarde. (PILO 4c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ob uspešnem zaključku tega predmeta študenti:
1. Razlikujejo, izberejo in uporabijo metode analize podatkov ter ustrezne računalniške programe za zbiranje, pripravo in analiziranje podatkov (PILO 3a).
2. Uporabljajo napredne analitične tehnike za odkrivanje vzorcev in trendov v podatkih, kar prispeva k boljšemu razumevanju ekonomskih in poslovnih pojavov (PILO 2c).
3. Rešujejo kompleksne statistične dileme z uporabo naprednih analitičnih orodij in metod, pri čemer upoštevajo ustreznost in etične vidike uporabe podatkov. (PILO 3a, PILO 4c).
4. Identificirajo in rešujejo etične dileme v analizi podatkov s proaktivnim pristopom in sodelovanjem, zagotavljajoč integriteto in zaupanje v analitične procese. (PILO 4a)
5. Demonstrirajo sposobnost globlje interpretacije podatkov in rezultatov ter njihovo uporabo za informirano odločanje. (PILO 1a)
6. Kritično sintetizirajo informacije in vidijo uporabno vrednost procesa in metod analize podatkov (PILO 2c).
7. Vodijo in učinkovito sodelujejo v skupinah, uporabljajo različne pristope za optimizacijo skupinskega dela, reševanje konfliktov in spodbujanje inovativnosti. (PILO 3c)
8. Uporabljajo znanje in veščine za reševanje problemov v globalnem kontekstu, pri čemer upoštevajo medkulturne razlike in globalne trende. (PILO 3a)
9. Demonstrirajo iniciativnost in visoko stopnjo osebne odgovornosti pri izvajanju in vodenju opravil, pri čemer upoštevajo etične, profesionalne in mednarodne standarde. (PILO 4c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2014), Using Multivariate Statistics, 6th Edition, Pearson.
Dodatni viri/Additional Readings
Journal articles in academic journals, focused on empirical research and data analysis.
Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2019), Using Multivariate Statistics, 7th Edition, Pearson.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Aktivno sodelovanje pri predavanjih in vajah (20%)
• Pisni izpit (50%)
• Projektna naloga (30%)
Aktivno sodelovanje pri predavanjih in vajah - krajše naloge, ki jih študenti lahko v skupini rešijo v okviru predavanj in vaj in v roku enega tedna.
Pisni izpit - pisni izpit z nalogami, ki pokrivajo vsa glavna tematska področja. Pisni izpit mora biti pozitivno ocenjen, pozitivno pomeni vsaj 56 %.
Projektna naloga - študenti izdelajo projektni nalogi, v katerih definirajo ekonomsko-poslovni problem in ga analizirajo ter rešijo z izbranimi obravnavanimi kvantitativnimi metodami.