SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti so sposobni razlikovati in analizirati uporabo umetne inteligence na področju e-poslovanja v spletnih informacijskih rešitvah. Znajo uporabiti primerne pripomočke in platform umetne inteligence v spletnih informacijskih rešitvah.

Vsebina

Predmet Podatkovna znanost v e-poslovanju uvaja študente v področje spletne analitike in obravnava uporabo podatkov v digitalnem prostoru. Cilj predmeta je zagotoviti strokovnjakom za e-poslovanje znanje in veščine za uporabo podatkovne analitike pri izzivih poslovanja v e-poslovnih modelih oz. v modelih e-poslovanja. Študenti se bodo naučili prepoznati spletna analitična orodja, ki so primerna za specifične dejavnosti, razumeli bodo ustrezne načine zbiranja, analiziranja in vizualizacije podatkov s spleta ter uporabo podatkov pri odločanju za svoja podjetja/organizacije/institucije. Študenti bodo tako pridobili znanje in veščine za razumevanje podatkovne znanosti v e-poslovanju ter se naučili ovrednotiti in izbrati ustrezna orodja in tehnike spletne analitike, razumeli okvire za merjenje digitalnih dejanj potrošnikov ter se seznanili s priložnostmi in izzivi merjenja, ki jih predstavljajo družbeni mediji. Poleg tega bodo pridobili praktično znanje in veščine pristopov k načrtovanju, zbiranju, analiziranju in poročanju o podatkih ter znali uporabiti orodja za zbiranje podatkov z današnjimi najpomembnejšimi spletnimi tehnikami (kot so izvajanje množičnih prenosov, uporaba API-jev in analiza podatkov s spletnih strani) ter razumeli pristope za učinkovito vizualizacijo podatkov.

Metode poučevanja in učenja

- predavanja - vodene vaje v računalniški učilnici - analiza primerov

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Ponovijo koncepte e-poslovanja in tehnologije e-poslovanja 2. Sistematično nadgradijo znanje modelov e-poslovanja na področju organizacija– posameznik in organizacija-organizacija v smislu vključevanja umetne inteligence (PILO 2a, PILO 3b) 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri vključevanju umetne inteligence v spletna mesta (PILO 2a, PILO 3a) 4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri vključevanju umetne inteligence v spletne informacijske rešitve (PILO 2a, PILO 3a) 5. So sposobni izbrati pripomočke in platforme umetne inteligence za različne namene e-poslovanja (PILO 2a, PILO 3a) 6. Pridobijo praktične izkušnje za uporabo pripomočkov in platform umetne inteligence v rešitvah e-poslovanja (PILO 3b, PILO 3c) 7. Se zavedajo etičnih in trajnostnih vidikov na področju umetne inteligence na področju e-poslovanja (PILO 4a, PILO 4c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Ponovijo koncepte e-poslovanja in tehnologije e-poslovanja 2. Sistematično nadgradijo znanje modelov e-poslovanja na področju organizacija– posameznik in organizacija-organizacija v smislu vključevanja umetne inteligence (PILO 2a, PILO 3b) 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri vključevanju umetne inteligence v spletna mesta (PILO 2a, PILO 3a) 4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri vključevanju umetne inteligence v spletne informacijske rešitve (PILO 2a, PILO 3a) 5. So sposobni izbrati pripomočke in platforme umetne inteligence za različne namene e-poslovanja (PILO 2a, PILO 3a) 6. Pridobijo praktične izkušnje za uporabo pripomočkov in platform umetne inteligence v rešitvah e-poslovanja (PILO 3b, PILO 3c) 7. Se zavedajo etičnih in trajnostnih vidikov na področju umetne inteligence na področju e-poslovanja (PILO 4a, PILO 4c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna študijska literatura (Compulsory textbooks): Provost, F., Fawcett, T. (2013). Data Science for Business. Beijing, Campridge etc.: O'Reilly. https://www.researchgate.net/publication/256438799_Data_Science_for_Business Phillips, J. (2016). Ecommerce Analytics: Analyze and Improve the Impact of Your Digital Strategy. Pearson FT Press. Chaffey, D. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Pearson Dodatna študijska literatura (Additional textbooks): Laudon, K., Traver, C. E-Commerce 2020–2021: Business, Technology and Society, Global Edition. Pearson.

  • red. prof. dr. SAMO BOBEK, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. SIMONA STERNAD ZABUKOVŠEK

  • Teoretični izpit: 40
  • Praktični izpit: 40
  • Sprotno delo študenta: 20

  • : 30
  • : 15
  • : 165

  • angleško
  • angleško

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODATKOVNE ZNANOSTI V POSLOVANJU) - 1.