Cilji in kompetence
Glavni namen in cilj tega predmeta je usposobiti študente, da pridobijo teoretična in praktična spoznanja za razumevanje ter kritično vrednotenje kompleksnih vzročno-posledičnih povezav med naravnim okoljem in delovanjem podjetij. Na ta način študenti spoznajo pomen podatkov za trajnostni razvoj za komunikacijo s poslovnimi partnerji in javnostjo in se naučijo kritičnega vrednotenja in razumevanja podatkov, potrebnih za vzpostavitev trajnostne oz. okoljske politike v podjetjih. Ob tem se usposobijo za integracijo podatkov za trajnostnost v upravljalske in razvojne odločitve ter se spoznajo s sodobnimi programskimi orodji in podatkovnimi bazami za ovrednotenje vplivov izdelkov ter procesov na okolje.
Vsebina
- podjetja v interakciji z naravnim okoljem
- merila okoljske trajnostnosti
- podatki, potrebni za poročanje o trajnostnosti
- podatki, potrebni za vrednotenje projektov z okoljskega (podnebnega) vidika;
- podatki za organiziranje in izvajanje okoljske politike in okoljskega upravljanja;
- podatki, potrebni za izvajanje podnebne politike (analiza ogljičnega odtisa);
- spoznavanje programskih orodij za izračun okoljskih vplivov v podjetjih (metodologija LCA).
Metode poučevanja in učenja
• predavanja
• študije primerov
• samostojno delo
• delo s programsko opremo in podatkovnimi bazami za LCA
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Osvojijo poglobljeno in sistematično razumevanje pomena podatkov za trajnostni razvoj v podjetjih. (PILO 4a, PILO 2b)
2. Se zavedajo širših etičnih, socialnih in okoljskih vprašanj na področjih, zajetih v predmetu. (PILO 4a, PILO 2b)
3. Znajo analizirati podatke za trajnostni razvoj in jih uporabiti pri vzpostavitvi trajnostne oz. okoljske politike v podjetju. (PILO 4b, PILO 4a)
4. Kritično analizirajo in ovrednotijo kompleksno področje trajnostnega razvoja s poudarkom na okoljevarstveni problematiki. (PILO 4b, PILO 2c)
5. Uporabijo pridobljeno teoretično pridobljeno znanje za analizo in interpretacijo podatkov za trajnostni razvoj, kar jim omogoča kritično presojo za načrtovanje in izvajanje trajnostnih politik ter iskanje alternativnih pristopov. (PILO 2b, PILO 4b)
6. Znajo kritično sintetizirati informacije s področja trajnostnega razvoja in vidijo uporabno vrednost takšnih podatkov v strategiji razvoja podjetja. (PILO 4b, PILO 2a)
7. So sposobni učinkovitega multidisciplinarnega pristopa pri analizi ter pri reševanju problemov in iskanju rešitev. (PILO 2a)
8. Razvijejo zmožnost presojanja in s tem učinkovitejše integracije multidisciplinarnih znanj v poslovne odločitve. (PILO 2a)
9. Obvlada samostojno delo in delo v skupini kot vodja ali kot član, kjer predlagajo strokovne in odgovorne pobude za celovite rešitve okoljskih problemov. (PILO 3c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Osvojijo poglobljeno in sistematično razumevanje pomena podatkov za trajnostni razvoj v podjetjih. (PILO 4a, PILO 2b)
2. Se zavedajo širših etičnih, socialnih in okoljskih vprašanj na področjih, zajetih v predmetu. (PILO 4a, PILO 2b)
3. Znajo analizirati podatke za trajnostni razvoj in jih uporabiti pri vzpostavitvi trajnostne oz. okoljske politike v podjetju. (PILO 4b, PILO 4a)
4. Kritično analizirajo in ovrednotijo kompleksno področje trajnostnega razvoja s poudarkom na okoljevarstveni problematiki. (PILO 4b, PILO 2c)
5. Uporabijo pridobljeno teoretično pridobljeno znanje za analizo in interpretacijo podatkov za trajnostni razvoj, kar jim omogoča kritično presojo za načrtovanje in izvajanje trajnostnih politik ter iskanje alternativnih pristopov. (PILO 2b, PILO 4b)
6. Znajo kritično sintetizirati informacije s področja trajnostnega razvoja in vidijo uporabno vrednost takšnih podatkov v strategiji razvoja podjetja. (PILO 4b, PILO 2a)
7. So sposobni učinkovitega multidisciplinarnega pristopa pri analizi ter pri reševanju problemov in iskanju rešitev. (PILO 2a)
8. Razvijejo zmožnost presojanja in s tem učinkovitejše integracije multidisciplinarnih znanj v poslovne odločitve. (PILO 2a)
9. Obvlada samostojno delo in delo v skupini kot vodja ali kot član, kjer predlagajo strokovne in odgovorne pobude za celovite rešitve okoljskih problemov. (PILO 3c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
TEMELJNA LITERATURA / TEXTBOOK
Sonnemann, G. in M. Margni (Eds.) (2015). Life Cycle Management. Springer, Dordrecht. Pridobljeno 26. aprila 2023: https://link.springer.com/book/10.1007/978-94-017-7221-1.
Dodatni viri / Supplement literature
Radonjič, G , M. Denac. Zbrano gradivo za predmet Podatki za trajnostnost v poslovanju podjetij. Ekonomsko-poslovna fakulteta Maribor / Radonjič, G., M. Denac. Sustainability data in business. Compendium. Faculty of Economics and Business Maribor.
Nilsson L., P.O. Persson, L. Ryden, S. Darozhka, A. Zaliauskiene (2007). Cleaner Production – Technologies and Tools for Resource Efficient Production. Book 2 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala.
Idowu, S. O., M. Del Baldo (Eds) (2019). Integrated Reporting: Antecedents and Perspectives for Organizations and Stakeholders. Springer Nature Switzerland AG
Brinkmann. R. (2020). Environmental Sustainability in a Time of Change. Palgrave Macmillan. Springer Nature Switzerland AG.
Capaldi, N., S. O. Idowu, R. Schmidpeter, M. Brueckner (Eds) (2019). Responsible Business in Uncertain Times and for a Sustainable Future. Springer Nature Switzerland AG.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • pisni izpit (70%)
• projektna naloga (30%)
Pisni izpit - študent mora doseči toliko točk, da bo kumulativno s projektno nalogo zbral minimalno 56% točk
Projektna naloga - ocena zajema pripravo projektne naloge, sprotno delo in predstavitev, projektna naloga se pripravi v timu