Cilji in kompetence
Študenti nadgradijo svoja znanja s področja teoretične mikroekonomske analize in prakticirajo uporabo mikroekonomskega instrumentarija na primerih različnih tržnih struktur. Študenti se usposobijo za uporabo podatkovnih baz in izvedbo ekonometričnih analiz.
Vsebina
1. Tržni mehanizem in cene
2. Vedenje potrošnikov in analiza povpraševanja
3. Proizvodna funkcija in analiza stroškov
4. Odločitev o ponudbi in konkurenčni trgi
5. Tržna struktura I.: monopol
6. Tržna struktura II.: monopolistična konkurenca in oligopol
7. Podatkovne aplikacije in ekonometrična analiza izbranih trgov.
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- reševanje problemov z uporabo ekonometričnega programa (EViews);
- individualne konzultacije s predavateljem;
- samostojni študij gradiva.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo znanje mikroekonomije s področja analize parcialnega ravnotežja.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri izpeljavi in analizi tržne ponudbe in tržnega povpraševanja (PILO 1a).
3. Pridobijo sposobnost izpeljave in formalne analize modelov popolne konkurence in modelov nepopolne konkurence (PILO 2a, PILO 2c).
4. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju mikroekonomike, ki se osredotoča na analizo mehanizmov formiranja cen in konkurenčnosti trgov (PILO 2a, PILO 2c).
5. Pri delu so sposobni uporabiti izbrano metodologijo podatkovne in ekonometrične analize za ocenjevanje tržnih relacij in zagovarjati rezultate uporabe te metodologije ter vsebinske ugotovitve (PILO 2a, PILO 3b).
6. Pridobijo praktične izkušnje na področju ekonometrije in postanejo napredni uporabniki ekonometričnega programa EViews (PILO 3a).
7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju uporabne ekonometrije (PILO 4a).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Raven metodološkega znanja na ravni predmeta/področja:
Pri delu so sposobni uporabiti izbrano metodologijo podatkovne in ekonometrične analize za ocenjevanje tržnih relacij in zagovarjati rezultate uporabe te metodologije.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo znanje mikroekonomije s področja analize parcialnega ravnotežja.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri izpeljavi in analizi tržne ponudbe in tržnega povpraševanja (PILO 1a).
3. Pridobijo sposobnost izpeljave in formalne analize modelov popolne konkurence in modelov nepopolne konkurence (PILO 2a, PILO 2c).
4. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju mikroekonomike, ki se osredotoča na analizo mehanizmov formiranja cen in konkurenčnosti trgov (PILO 2a, PILO 2c).
5. Pri delu so sposobni uporabiti izbrano metodologijo podatkovne in ekonometrične analize za ocenjevanje tržnih relacij in zagovarjati rezultate uporabe te metodologije ter vsebinske ugotovitve (PILO 2a, PILO 3b).
6. Pridobijo praktične izkušnje na področju ekonometrije in postanejo napredni uporabniki ekonometričnega programa EViews (PILO 3a).
7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju uporabne ekonometrije (PILO 4a).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Pindyck S. Robert, Rubinfeld L. Daniel. 2018. Microeconomics. 9/E, London: Pearson.
Perloff M. Jeffrey. 2018. Microeconomics: Theory and Applications with Calculus. 4/E, London: Pearson.
Hill, R. Carter, Griffiths, William E., Lim, Guay C. 2018. Principles of Econometrics. 5/E, Hoboken (NJ): J. Wiley.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarska naloga (50%)
- Pisni izpit (50%)
Seminarska naloga - samostojno napisana seminarska naloga z ustnim zagovorom.
Pisni izpit - študent opravi kompleten izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.