SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti sistematično in poglobljeno nadgradijo teoretično znanje na področju upravljanja in strateškega managementa. Usposobijo se za povezovanje predhodno pridobljeniha ekonomskih, pravnih in drugih znanj z upravljalno-vodstveno teorijo. Študenti znajo uporabljati teoretično znanje s področja upravljanja in strateškega managementa za kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter za samostojno in izvirno analizo in sintezo pri reševanju konkretnih problemov na področju upravljanja in strateškega managementa.

Vsebina

- - Upravljanje podjetja in management - MER model integralnega managementa - Osnovni koncept in koristi strateškega managementa - Upravljanje podjetja, družbena odgovornost in etika - Raziskovanje zunanjega okolja in analiza panoge - Raziskovanje notranjega okolja podjetja - Oblikovanje strategij - Poslovne strategije - Temeljna in funkcijske strategije - Uresničevanje strategij in kontrola - Upravljalno-vodstveni proces z uporabo podatkovne znanosti, katerega namen je pridobivanje pomembnih informacij za podjetja in za zagotavljanje kvalitete upravljalno-vodstvenega procesa ter dolgoročnega obstoja in uspeha podjetja - Z uporabo podatkovne znanosti in spoznanih metodoloških pristopov s samostojnim delom v obliki raziskovalnega poročila, seminarske naloge, ugotoviti in zagotoviti kakovost korporativnega upravljanja in vodenja podjetja

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja - Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve) - Samostojno raziskovalno delo - Individualne konzultacije s profesorjem - Individualna in skupinska obravnava študijskih primerov - Brainstorming - aktivno individualno in skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

1. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju upravljanja in strateškega managementa. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. interesnih teorij, teorij osnov konkurenčnih prednosti) in raziskav na tem področju (PILO 2a). 2. Se zaveda etičnih dilem upravljanja in strateškega managementa in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi.(PILO 3c, 4c) 3. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Kraljeva metoda za presojo vodenja politike podjetja; SEECGAN indeks metodologija). (PILO 1a, 2a) 4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja upravljanja in strateškega managementa ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize upravljanja in strateškega managementa v izbranem podjetju. (PILO 2c, 3b) 5. Obvlada znanje s področja upravljanja in strateškega managementa, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnostni. (PILO 2a, 4c) 6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja upravljanja in strateškega managementa. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ob upoštevanju in etike in trajnosti (PILO 4a. 4b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

1. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju upravljanja in strateškega managementa. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij (npr. interesnih teorij, teorij osnov konkurenčnih prednosti) in raziskav na tem področju (PILO 2a). 2. Se zaveda etičnih dilem upravljanja in strateškega managementa in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi.(PILO 3c, 4c) 3. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Kraljeva metoda za presojo vodenja politike podjetja; SEECGAN indeks metodologija). (PILO 1a, 2a) 4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) ali nasprotujoča si področja upravljanja in strateškega managementa ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize upravljanja in strateškega managementa v izbranem podjetju. (PILO 2c, 3b) 5. Obvlada znanje s področja upravljanja in strateškega managementa, kar mu omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov in utemeljevanje različnih (alternativnih) pristopov ob upoštevanju etike in trajnostni. (PILO 2a, 4c) 6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja upravljanja in strateškega managementa. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ob upoštevanju in etike in trajnosti (PILO 4a. 4b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Wheelen, T. L., Hunger, J. D. (2012). Strategic Management and Business Policy.Toward Global Sustainability. 13th Edition., International Edition, Pearson. Pages: 50-77, 90-115, 118-135, 142-175, 184-213, 222-247, 252-277, 299-307, 318-345, 348-370, 377-382. • Belak, J. Belak, Jer., Duh, M. (2014). Integral management and governance: basic features of MER model. Saarbrücken: Lambert Academic Publishing. Pages: 33-62. • BELAK, Jernej. Management and governance : organizational culture in relation to enterprise life cycle. Kybernetes. 2016, vol. 45, no. 4, str. 680-698. ISSN 0368-492X. http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/K-04-2014-0082, DOI: 10.1108/K-04-2014-0082. [COBISS.SI-ID 12244252],

  • red. prof. Dr. rer. pol. Zvezna republika Nemčija JERNEJ BELAK, univ. dipl. teolog

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 50

  • : 15
  • : 15
  • : 15
  • : 135

  • angleško
  • angleško

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODATKOVNE ZNANOSTI V POSLOVANJU) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODATKOVNE ZNANOSTI V POSLOVANJU) - 2.