Cilji in kompetence
- Študenti razumejo verodostojnosti podjetja in pomena verodostojnega podjetja za doseganje potrebne uspešnosti podjetja. Usposobljeni so za uveljavitev podjetja kot verodostojnega partnerja do vseh (notranjih in zunanjih) udeležencev. Študenti znajo uporabljati podatkovne baze in metode za pridobivanje podatkov, ključnih za implementacijo ukrepov za doseganje integritete ter etičnosti delovanja tega podjetja. Z uporabo primernih metod izdelava predlog plana uresničevanja verodostojnosti, etike in prave kulture v podjetju.
Vsebina
- Definicija ter koncept verodostojnosti in kulture podjetja, razumevanje vpliva verodostojnosti in culture podjetja na obstoj, uspeh ter poslovne rezulatate podjetja, definiranje ključnih elementov verodostojnosti in culture podjetja
- Modeli in pristopi za oblikovanje culture v podjetju ter za zagotavljanje verodostojnosti v podjetju
- Vloga podatkovnega praktikuma pri oblikovanju in ohranjanju kulture podjetja ter za zagotavljanje verodosotojnosti podjetja
- Praktični pristop k oblikovanju kulture v podjetju ter k uveljavljanju ukrepov verodostojnosti v podjetju skozi podatkovni praktikum
- Študij praktičnih primerov in študije primerov, ki prikazujejo izzive in rešitve na področju oblikovanja kulture podjetja ter zagotavljanju verodostojnosti podjetja
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja
- Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve s področja)
- obravnava študijskih primerov
- individualne konzultacije s profesorjem
- aktivno individulano in skupinsko delo
- brainstorming
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
1. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Thommenov model uveljavljanja verodostojnosti, Morrisov model etike podjetja, Belakov model uveljavljanja etike podjetja itd.) (PILO 1a, 2a)
2. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju kulture in verodostojnosti podjetja. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij in modelov (npr. interesnih teorij, modelov uveljavljanja verodostojnosti itd) in raziskav na tem področju (PILO 2a).
3. Se zaveda etičnih dilem in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi, ter osvoji razumevanje etičnih in kulturnih načel (PILO 3c, 4c).
4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate kritične analize s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja (PILO 2c, 3b).
5. Zna kritično sintetizirati informacije, na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja z vidika discipline in prakse verodostojnosti, etike in kulture podjetja (PILO 1a, 4c).
6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah (PILO 4a, 4b).
7. Obvlada delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in/ali posebnih okoliščinah v duhu izvajanja dobre prakse s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja (PILO 4b, 4c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
1. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Thommenov model uveljavljanja verodostojnosti, Morrisov model etike podjetja, Belakov model uveljavljanja etike podjetja itd.) (PILO 1a, 2a)
2. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju kulture in verodostojnosti podjetja. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij in modelov (npr. interesnih teorij, modelov uveljavljanja verodostojnosti itd) in raziskav na tem področju (PILO 2a).
3. Se zaveda etičnih dilem in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi, ter osvoji razumevanje etičnih in kulturnih načel (PILO 3c, 4c).
4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate kritične analize s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja (PILO 2c, 3b).
5. Zna kritično sintetizirati informacije, na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja z vidika discipline in prakse verodostojnosti, etike in kulture podjetja (PILO 1a, 4c).
6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah (PILO 4a, 4b).
7. Obvlada delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in/ali posebnih okoliščinah v duhu izvajanja dobre prakse s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja (PILO 4b, 4c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• PRIMEC, Andreja, BELAK, Jernej. Sustainable CSR : Legal and Managerial demands of the new EU legislation (CSRD) for the future corporate governance practices. Sustainability. 2022, vol. 14, issue 24, str. 1-29, ilustr. ISSN 2071-1050. https://www.mdpi.com/2071-1050/14/24/16648, DOI: 10.3390/su142416648. [COBISS.SI-ID 136291843].
• DUH, Mojca, BELAK, Jernej, MILFELNER, Borut. The importance of culture for enterprise dynamics : the role of type and strength of culture. Ekonomska istraživanja. 2016, vol. 29, no. 1, str. 263-285. ISSN 1331-677X. http://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2016.1168038, DOI: 10.1080/1331677X.2016.1168038. [COBISS.SI-ID 12284700],.
• BELAK, Jernej. Management and governance : organizational culture in relation to enterprise life cycle. Kybernetes. 2016, vol. 45, no. 4, str. 680-698. ISSN 0368-492X. http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/K-04-2014-0082, DOI: 10.1108/K-04-2014-0082. [COBISS.SI-ID 12244252].
• PRIMEC, Andreja, DUH, Mojca, BELAK, Jernej. Corporate integrity : just a concept or real behavior/practice. Transylvanian review. [Print ed.]. 2018, vol. 27, supplement no. 1, str. [303]-320. ISSN 1221-1249. http://www.centruldestudiitransilvane.ro/Document_Files/Review%202015%20-%202035/00000775/sd38s_PrimecBelak.pdf. [COBISS.SI-ID 13136924].
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarska naloga (50%);
- Individualni pisni izpit ali vmesni kolokviji (50%).
Individualno in samostojno napisana seminarska naloga s predstavitvijo in ustnim zagovorom; študent mora doseči vsaj 56% točk.
Pisni izpit ali dva kolokvija z vprašanji za preverjanje teoretičnega znanja s področja; študent mora doseči vsaj 56% točk.