SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Usvojijo osnove pojmov iz ekonomike podjetja. 2. Spoznajo uporabnost ekonomskega razmišljanja in temeljnih ekonomskih podlag teorije proizvodnje in teorije stroškov. 3. Spoznajo osnovne elemente za uspešno reševanje ekonomskih problemov in sprejemanje poslovnih odločitev na ključnih področjih poslovanja podjetja in povezave med njimi. 4. Spoznajo in osvojijo pojme redkosti, izbire, stroški, koristi, odločanje, donosnost, tveganje, določanje prodajnih cen, metode kalkuliranja…, 5. Usvojijo temeljna znanja iz ekonomskih kategorij, konceptov, načel in pravil, povezanih z delovanjem podjetja. 6. Spoznajo pomen kvalitativnega in kvantitativnega presojanja. 7. Pridobijo občutek za uporabo analitičnih konceptov in orodij pri reševanju problemov in sprejemanju odločitev.

Vsebina

1. Uvod v poslovanje in ekonomiko podjetja 2. Podjetnik, podjetništvo in podjetje 3. Temelji tradicionalne teorije firme (teorija proizvodnje, teorija stroškov) 4. Dobiček, ravnanje podjetja v različnih tržnih strukturah 5. Analiza panoge in konkurence 6. Obvladovanje stroškov in kalkulacije 7. Oblikovanje prodajnih cen 8. Riziko in ekonomika investicijskih projektov 9. Presojanje poslovne uspešnosti podjetja

Metode poučevanja in učenja

• klasična predavanja; • AV predstavitve; • vaje; • obravnava študijskih primerov; • aktivno skupinsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Osvojijo osnovne pojme temeljnih ekonomskih kategorij, konceptov, načel in pravil, povezanih z delovanjem podjetja. 2. Se naučijo uporabljati metode amortiziranja, kalkuliranja stroškov in prodajnih cen, presojanja poslovne uspešnosti podjetij in ekonomske upravičenosti naložb pri reševanju poslovnih problemov. 3. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju sprejemanje poslovnih odločitev na ključnih področjih poslovanja podjetja. 4. Znajo razpravljati o etičnih vprašanjih upoštevaje lastna etična stališča.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. Ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča. 2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način. 3. Znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih. 4. Študenti razvijejo moplj smostojno mišljenje in večjo sposobnost reševanja problemov Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Uporabljajo IKT. 2. Razvijajo spretnosti za timsko delo. 3. Izgrajujejo profesionalno etiko. 4. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo. 5. Razvijajo interes za vseživljenjsko učenje. Praktične veščine: Ob podanih navodilih in delnem nadzoru dokaj samostojno rešujejo osnovne problem s področja ekonomike podjetja.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks): Rebernik, M., Širec, K. (2022). Ekonomika podjetja. 5., spremenjena in dopolnjena izd. (drugi ponatis) Ljubljana: IUS Software, GV založba, 496 str., ilustr. ISBN 978-961-247-342-6. [COBISS.SI-ID 287270144] Dopolnilna literatura (Additonal textbooks): Dodatno spletno gradivo (additional on-line material) Članki (papers)

  • red. prof. dr. KARIN ŠIREC, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 80
  • Sprotne naloge: 20

  • : 45
  • : 30
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.