Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Usvojijo osnove pojmov iz ekonomike podjetja.
2. Spoznajo uporabnost ekonomskega razmišljanja in temeljnih ekonomskih podlag teorije proizvodnje in teorije stroškov.
3. Spoznajo osnovne elemente za uspešno reševanje ekonomskih problemov in sprejemanje poslovnih odločitev na ključnih področjih poslovanja podjetja in povezave med njimi.
4. Spoznajo in osvojijo pojme redkosti, izbire, stroški, koristi, odločanje, donosnost, tveganje, določanje prodajnih cen, metode kalkuliranja…,
5. Usvojijo temeljna znanja iz ekonomskih kategorij, konceptov, načel in pravil, povezanih z delovanjem podjetja.
6. Spoznajo pomen kvalitativnega in kvantitativnega presojanja.
7. Pridobijo občutek za uporabo analitičnih konceptov in orodij pri reševanju problemov in sprejemanju odločitev.
Vsebina
1. Uvod v poslovanje in ekonomiko podjetja
2. Podjetnik, podjetništvo in podjetje
3. Temelji tradicionalne teorije firme (teorija proizvodnje, teorija stroškov)
4. Dobiček, ravnanje podjetja v različnih tržnih strukturah
5. Analiza panoge in konkurence
6. Obvladovanje stroškov in kalkulacije
7. Oblikovanje prodajnih cen
8. Riziko in ekonomika investicijskih projektov
9. Presojanje poslovne uspešnosti podjetja
Metode poučevanja in učenja
• klasična predavanja;
• AV predstavitve;
• vaje;
• obravnava študijskih primerov;
• aktivno skupinsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Osvojijo osnovne pojme temeljnih ekonomskih kategorij, konceptov, načel in pravil, povezanih z delovanjem podjetja.
2. Se naučijo uporabljati metode amortiziranja, kalkuliranja stroškov in prodajnih cen, presojanja poslovne uspešnosti podjetij in ekonomske upravičenosti naložb pri reševanju poslovnih problemov.
3. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju sprejemanje poslovnih odločitev na ključnih področjih poslovanja podjetja.
4. Znajo razpravljati o etičnih vprašanjih upoštevaje lastna etična stališča.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča.
2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način.
3. Znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih.
4. Študenti razvijejo moplj smostojno mišljenje in večjo sposobnost reševanja problemov
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Uporabljajo IKT.
2. Razvijajo spretnosti za timsko delo.
3. Izgrajujejo profesionalno etiko.
4. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo.
5. Razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.
Praktične veščine:
Ob podanih navodilih in delnem nadzoru dokaj samostojno rešujejo osnovne problem s področja ekonomike podjetja.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
Rebernik, M., Širec, K. (2022). Ekonomika podjetja. 5., spremenjena in dopolnjena izd. (drugi ponatis) Ljubljana: IUS Software, GV založba, 496 str., ilustr. ISBN 978-961-247-342-6. [COBISS.SI-ID 287270144]
Dopolnilna literatura (Additonal textbooks):
Dodatno spletno gradivo (additional on-line material)
Članki (papers)
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - sprotne naloge 20%
- pisni izpit 80%
Pisni izpit ali sprotno pisno preverjanje znanja z vmesnimi testi. Sprotno pisno preverjanje znanja predvideva dva vmesna testa. Študent opravi izpit, če skupaj na obeh vmesnih testih doseže 56 % od maksimalno možnega števila točk.
Pozitivna ocena pisnega izpita je predpogoj za upoštevanje 20 % deleža ocene iz naslova opravljenih sprotnih nalog.