SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju makroekonomskega okolja EU. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih s področja institucij in ekonomske politike EU. 3. Osvojijo samostojen pristop k preučevanju dilem, ki pri tem nastajajo z vidika posameznih držav …. 4. Osvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju… makroekonomskega okolja, procesov integracije in poznavanje temeljnih makroekonomskih pojmov in indikatorjev makroekonomskih gibanj.

Vsebina

1.Zgodovina in širitev EU 2. Makroekonomska gibanja v EU 3. Institucije EU 4. Ekonomske politike v EU 5. Optimalno valutno območje 6. Širitev EU 7. Aktualni izzivi upravljanja EU 8. Monetarna zgodovina Evrope

Metode poučevanja in učenja

- predavanja; - vaje in diskusije

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Spoznajo osnovna orodja analize ekonomskih integracij 2. Spoznajo pretekle in aktualne integracijske procese v Evropski uniji. 3. Znajo analizirati makroekonomske značilnosti gospodarstev Evropske unije. 4. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju integracijskih procesov v EU.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 3. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju samostojne priprave projekta – poročila o fenomenu, ki je povezan z EU. 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Mencinger Jože, Ahtik, M.. (2012). Ekonomika evropskih integracij. Ljubljana: Pravna fakulteta Univerze v Ljubljani –(izbrana poglavja) Baldwin, R., Wyplosz, C. (2006). The Economics of European Integration. London: McGraw-Hill.(izbrana poglavja) Evropska komisija. (2014). Kako deluje Evropska unija. Vodnik po institucijah Evropske unije. Luxembourg: Urad za publikacije Evropske unije. Dajčman, S. (2020). Zbirka vaj in nalog pri predmetu Makroekonomsko okolje EU. Maribor: Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta. Izbrani članki/Selected articles.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • red. prof. dr. SILVO DAJČMAN, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 80
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 20

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.