Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju managementa kakovosti
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih iz managementa kakovosti
3. Kritično uporabljajo sistemski pristop k preučevanju managementa kakovosti
4. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
1. Kakovost, definicije, zgodovinski razvoj
2. Merjenje kakovosti, model kakovosti
3. Sistemi vodenja kakovosti in standard ISO9001
4. Presoje sistemov vodenja kakovosti
5. Načrtovanje kakovosti
6. Celovito obvladovanje kakovosti – TQM
7. Ključni modeli managementa kakovosti
8. Orodja managementa kakovosti
9. Uvajanje modelov managementa kakovosti v
prakso
Metode poučevanja in učenja
-predavanja, vaje;
-AV predstavitve;
-predstavitve iz prakse;
-študijski primeri
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Celovito obvladajo specifično znanje s področja specializacije managementa kakovosti
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju specializacije managementa kakovosti
3. Se naučijo razložiti različne povezave na področju managementa kakovosti
4. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju managementa kakovosti
5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na management kakovosti ob spreminjajočih se pogojih
6. Se usposobijo za nadgradnjo in načrtovanje proučevanja na področju managementa kakovosti
7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju managementa kakovosti
8. Razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih in abstraktnih strokovnih problemov, brez dodatnih navodil.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja managementa kakovsoti v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir.
3. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti dobljenih rezultatov.
4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
Znajo preučiti nasprotujoče si informacije in presoditi vzroke za to.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima.
5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov.
6. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
7. So učinkoviti v (samo)vrednotenju lastnega dela in znanja.
8. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju.
Praktične veščine:
Študent:
1. pridobi praktične izkušnje na področju managementa kakovosti
2. lahko deluje samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Zapiski predavanj – skripta oz. spletno gradivo.
Evans J.R.: Total Quality – Management, Organization and Strategy. 4th Ed. Thomson Publishing, 2005.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
Internetna gradiva, posredovana pri predavanjih in vajah
Dale B.G. Managing Quality. Forth Edition. Blackwell Publishing, 2003.
Evans J.R., Lindsay W.M. The Management and Control of Quality. Thomson 2005.
Beauregard M.R A practical Guide to Statistical Quality Improvement. Van Nostrand Reinhold, 1992.
John S. Oakland: Statistical Process Control. BH, 1996
Kolarik J.W.: Creating Quality. Mc Graw Hill, 1995
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - pisni izpit ali dva kolokvija; 60%
- vaje; 10%
- projekt; 30%