Cilji in kompetence
1. Razvijejo temeljno razumevanje vplivov globalizacije na mednarodno poslovanje podjetja.
2. Razvijejo zmožnost uporabe orodij za podporo odločanja v mednarodnem trženju.
3. Osvojijo analitičen pristop za analiziranje tržnih priložnosti na tujih trgih.
4. Razvijejo zmožnost razumevanja pomena kulturnih razlik med trgi za udejanjanje čezmejnih trženjskih aktivnosti podjetja.
5. Obvladajo pristope za snovanje primernih strategij in programov za tuje trge.
6. Obvladajo pristope v odločanju in učinkovitem trženjskem delovanju podjetij v okolju različnih kultur in institucionalnih sistemov.
7. Razumejo razlike v trženjskih pristopih na porabniških in medorganizacijskih trgih.
Vsebina
- vplivi globalizacije trgov na strategijo podjetja v majhnih gospodarstvih;
- mednarodno trženje in konkurenčna sposobnost podjetja v procesu internacionalizacija;
- analiziranje trženjskih priložnosti na tujih trgih;
- upravljanje procesa mednarodnega trženja (strategije, programi, organiziranost trženjskih aktivnosti);
- snovanje strategij trženja za globalni trg;
- mednarodno trženje na različnih izdelčnih trgih;
- izvedbeni vidiki mednarodnega trženja;
- trendi razvoja mednarodnega trženja v kontekstu dinamike družbenih sprememb.
Metode poučevanja in učenja
- predavanja in vaje,
- individualno in skupinsko delo na predavanjih in vajah
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
1. Razvijejo zmožnost razumevanja prepletenosti globalizacije in mednarodnega trženjskega upravljanja v podjetju.
2. Se usposobijo za analiziranje tržnih priložnosti na tujih trgih.
3. Razvijejo zmožnost za oblikovanje strategij in programov trženja za mednarodne trge.
4. Razvijejo temeljno zmožnost za strateško in operativno načrtovanje in izvajanje trženjskih aktivnosti podjetja na tujih trgih.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
1. Razvijejo zmožnost razumevanje kompleksnosti mednarodnega delovanja podjetja.
2. Razvijejo usposobljenost za samostojno analiziranje tujih trgov in odločanje v mednarodnem trženju.
3. Razvijejo usposobljenost za izvajanje srednje zahtevnih nalog v mednarodnem trženju.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
1. Razvijejo zmožnost za primerno poslovno ravnanje in komuniciranje v mednarodnem poslovnem okolju.
2. Razvijejo analitično sposobnost za ocenjevanje tujih trgov.
3. Razvijejo osnovno zmožnost za oblikovanje in izvajanje strateških in operativnih aktivnosti na tujih trgih.
Praktične veščine:
1. Razumevanje vplivov raznolikosti okolja na mednarodno poslovno ravnanje.
2. Analitična zmožnost presoje situacij in odločanja v mednarodnem trženju.
3. Zmožnost strokovnega poslovnega delovanja v različnih tržnih situacijah.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
- Korez Vide, Romana. 2022. Management mednarodnega trženja, Mednarodno trženje (skripta). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
- Korez Vide, Romana. 2022. Management mednarodnega trženja, Mednarodno trženje (zapiski predavanj). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
- Romih, Dejan. 2022. Mednarodno trženje – vaje (PPT- drsnice). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Dodatna študijska literatura (Additional textbooks):
- Jurše, Milan in Korez Vide, Romana. 2013. Management mednarodnega trženja, Mednarodno trženje (priročnik za vaje). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
- Hollensen, Svend. 2020. Global Marketing. 8th Ed. (izbrana poglavja). Harlow, UK: Pearson Education.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • P Ustni izpit 50%
• 3 pisne naloge na predavanjih 30%
• 2 pisni nalogi na vajah 20%
Za pridobitev ocene pri predmetu je pristop k vsem oblikam preverjanja znanja obvezen. Študent pridobi pozitivno oceno pri predmetu, ko so vse delne oblike preverjanja znanja pozitivno ocenjene.