Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju ustvarjalnega razmišljanja in odločanja.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih poslovnih in ekonomskih primerih pri aktiviranju ustvarjalnosti in pri odločanju, tudi z uporabo ustreznih kvantitativnih metod, računalniških programov in drugih metod ustvarjalnega razmišljanja.
3. Osvojijo ustvarjalen in sistemski pristop k preučevanju poslovnih in ekonomskih problemov.
4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju ustvarjalnega razmišljanja in odločanja.
Vsebina
1. Ekonomski pomen ustvarjalnosti
2. Dialektično sistemsko razmišljanje in metode za potrebno celovitost in za uspešnost in učinkovitost ustvarjanja in odločanja
3. Odnosi ustvarjalnost – inventivnost – inovativnost kot sposobnost ustvarjati novo korist s podjetnostjo
4. Vrste ustvarjalnosti in načini razmišljanja
5. Tradicionalne metode za krepitev posamične in skupinske ustvarjalnosti in ustrezna računalniška podpora, s poudarkom na Visio
6. Novejše mednarodno uveljavljene metode za krepitev ustvarjalnosti
7. Kvantitativne metode za podporo pri ustvarjanju in odločanju, vključno z računalniškimi programi, s poudarkom na Expert Choice
8. Metode za krepitev ustvarjalnosti v osrednjih invencijsko-inovacijskih dejavnostih, kot so raziskave, razvoj, nepoklicno ustvarjanje invencij in inovacij
9. Vključevanje ustvarjalnosti v vizijo, politiko, strategijo, taktiko, operativno delo.
Metode poučevanja in učenja
predavanja s pomočjo razprave;
AV predstavitve;
obravnava študijskih primerov;
aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje dialektičnega sistemskega razmišljanja, kvantitativnih metod za podporo pri ustvarjanju in odločanju, tradicionalnih in novejših mednarodno uveljavljenih metod za krepitev posamične in skupinske ustvarjalnosti.
2. Se naučijo prepoznavati odnos med osrednjimi invencijsko-inovacijskimi dejavnostmi.
3. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju večkriterijske analize.
4. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na ekonomske in poslovne probleme.
5. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju odločanja.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja ustvarjalnega razmišljanja in odločanja v literaturi in praksi.
2. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
3. So sposobni izbrati ustrezno metodo ustvarjalnega razmišljanja in odločanja za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
2. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah.
3. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju izbire in uporabe metod ustvarjalnega razmišljanja.
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura:
1. Čančer, V. (2009). Kvantitativne in računalniško podprte metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja BU, Zapiski predavanj. Maribor: EPF.
2. Vid Pečjak (2001): Poti do novih idej. New Moment 17.
3. Ženko Zdenka . Metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, Gradivo za predmet v UM e studij MS Teams . EPF, Maribor. UM e studij.
Dodatna literatura:
1. Matjaž Mulej in Ženko, Zdenka (2004): Invencijsko-inovacijski management z uporabo dialektične teorije sistemov [Elektronski vir].
2. Rolf Jensen (2003): Heart storm. Dream society II. New moment 22. 3. Conferences on creativity »New Moment Ideas Campus«
3. Peter Fatur, Borut Likar (2009): Ustvarjalnost zaposlenih za inovativnost podjetja : sistemski vidiki managementa idej kot gradnika uspešne organizacije. Fakulteta za management Koper, Koper.
4. Saaty, T. L. (2010). Creative thinking, problem solving & decision making. Pittsburgh PA: RWS Publications.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 20% - aktivno sodelovanje pri predavanjih in vajah;
40% - izdelava in predstavitev seminarske naloge;
Pozitivno ocenjena seminarska naloga je pogoj za pristop k izpitu.
40% - pisni izpit ali sprotno preverjanje v obliki dveh testov (vsak do 20%)
Za pozitivno oceno izpita morajo biti odgovori na vsaj tri od štirih vprašanj ocenjeni pozitivno.