SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju podjetništva 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih s področja podjetništva 3. Osvojijo aplikativno uporaben pristop k presojanju poslovnih priložnosti in preučevanju določenih funkcijskih področij poslovanja podjetja 4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj pridobljenih na področju ekonomike podjetja, marketinga, financ, računovodstva in organizacije

Vsebina

1. Opredelitev koncepta podjetništva, njegovega razvoja, tipov podjetništva in vloge v družbi 2. Opredelitev podjetnika, njegovih lastnosti in motivov 3. Razvoj podjetja od ideje kot podjetniški proces 4. Prepoznavanje, ocenjevanje in izkoriščanje poslovnih priložnosti 5. Razvoj poslovnega modela, vitki pristopi in poslovno načrtovanje 6. Razvoj podjetniškega tima in vloga mreženja 7. Oblikovanje podjetniških strategij 8. Soočanje s podjetniškimi tveganji 9. Izstop iz podjetniškega procesa 10. Podjetniški ekosistem 11. Podjetništvo v Sloveniji

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja; - gostujoči predavatelji in podjetniki; - obravnava študijskih primerov; - aktivno skupinsko delo - Testiranje hipotez kanvasa na terenu

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja podjetništva. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju razpoznavanja poslovnih priložnosti, poslovnega načrtovanja in podjetniških procesov. 3. Se naučijo prepoznavati podjetniške priložnosti ter njihovo povezanost z družbenoekonomskimi procesi v družbi. 4. Razvijejo sposobnost interpretacije signalov s trga, ki jih je možno preoblikovati v nov podjem. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na potrebe, ki lahko pomenijo poslovno priložnost 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju podjetništva 7. Pridobijo širše razumevanje različnih oblik podjetništva ter razpoložljivih virov za nove podjeme. 8. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju podjetništva. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja podjetništva v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na podjročju podjetništva 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju presojanja poslovnih priložnosti in poslovnega planiranja 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks): 1. Bradač Hojnik, B. (2022). Podjetništvo: skripta pri predmetu Podjetništvo. EPF. (v pripravi). 2. Blank, S. (2013). Why the Lean Startup Changes Everything, Harvard Business Review, May 2013. Dostopno na: https://hbr.org/2013/05/why-the-lean-start-up-changes-everything 3. Osterwalder, A., Pigneur, Y. Business model generation. Dostopno na/available at: http://www.businessmodelgeneration.com/downloads/businessmodelgeneration_preview.pdf str. 14 – 44. 4. Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., Smith, A., Value Proposition Design. Dostopno na/available at: https://assets.strategyzer.com/assets/resources/value-proposition-design-book-preview-2014.pdf. Str. 15-38. 5. Goljar, M: Poslovno modeliranje. Ustvarjalnik, Ljubljana, 2012 (dostopno v moodlu / available in moodle) 6. Rus, M., Rebernik, M.: Načrtno do uspeha. Priročnik za pripravo poslovnega načrta, IRP Maribor, 2005. Dostopno na spletnih straneh Tovarne podjemov: www.tovarnapodjemov.org 7. Rus M., et al: Orodje za poslovno načrtovanje, IRP, dostopno na: www.tovarnapodjemov.org, 2007. 8. Izbrani članki in poslovni primeri / Selected articles and business cases Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks): 1. Global Entrepreneurship Monitor ter Slovenski podjetniški observatorij, izdaje zadnjih 3 let, dostopno na/ editions of last 3 years, available at: www.ipmmp.um.si 2. Tominc, P., Rebernik, M., Bradač Hojnik, B., & Širec, K. (2019). Danube region entrepreneurship observatory: entrepreneurship ecosystem, women and youth entrepreneurship. Pearson. 3. Gomezelj Omerzel, D. (2010). Podjetništvo in znanje. Fakulteta za management. 4. Ruzzier, M., Antončič, B., Bratkovič Kregar, T., & Hisrich, R. D. (Eds.). (2008). Podjetništvo. Društvo za akademske in aplikativne raziskave. 5. Hisrich, R. D., Peters, M. P., & Shepherd, D. A. (2017). Entrepreneurship (10th ed.). McGraw-Hill.. 6. Carrizo Moreira, A., Leitao Dantas, J. G., & Valente, F. M. (Eds.). (2018). Nascent entrepreneurship and successful new venture creation. IGI Global. doi:10.4018/978-1-5225-2936-1. 7. HBR’s 10 must reads on entrepreneurship and startups. (2018). Harvard Business Review Press. 8. Izbrani članki in poslovni primeri/Selected articles and business cases

  • red. prof. dr. BARBARA BRADAČ HOJNIK, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 60
  • Elaborat – poslovni načrt: 10
  • Terenske vaje: 10
  • Zadolžitve v razredu: 10
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 10

  • : 45
  • : 30
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.