Cilji in kompetence
Študenti:
1. Spoznajo uporabnost statističnih metod pri reševanju poslovnih problemov.
2. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju statističnih tehnik in metod, ki omogočajo spremeniti različne podatke v uporabne informacije za poslovno odločanje.
3. Osvojijo analitičen matematično statističen pristop k preučevanju poslovnih problemov, ki se sestoji iz korakov:
- formulacija problema na statističen način
- izbira ustrezne statistične metode
- reševanje problema
- interpretacija rezultatov v smislu možnih rešitev problema.
Vsebina
Vsebina 1. dela predmeta:
Osnove verjetnostnega računa: poskusi in dogodki, operacije z dogodki, statistična in klasična definicija verjetnosti, verjetnost produkta, Bernoullijeva formula.Diskretne in zvezne porazdelitve: definicija in osnovni pojmi, porazdelitvena funkcija, matematično upanje, varianca, momenti, pomembnejše porazdelitve (binomska, Poissonova, hipergeometrijska, normalna, - porazdelitev, t – porazdelitev, F – porazdelitev).
Osnove vzorčenja in testiranje statističnih domnev: končna in neskončna statistična množica, cenilke in ocene parametrov, intervalsko ocenjevanje parametrov, napake 1. in 2. vrste, - test, ANOVA, Kruskal-Wallisov test.
Uporaba statistične programske opreme: SPSS.
Osnove strojnega učenja.
Vsebina 2. dela predmeta:
• Zbiranje podatkov
• Prikazovanje podatkov v tabelah in grafih
• Relativna števila (indeksi)
• Srednje vrednosti, mere variabilnosti, asimetrije in sploščenosti
• Intervalno ocenjevanje vrednosti statističnih parametrov in osnove preizkušanja domnev o statističnih parametrih
• Osnove enostavne regresije
• Osnove analize in napovedovanja vrednosti v časovnih vrstah.
• Uporaba SPSS
Metode poučevanja in učenja
- predavanja;
- AV predstavitve;
- obravnava študijskih primerov;
- aktivno individulano in skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Osvojijo osnovne pojme deskriptivne in matematične statistike.
2. Se naučijo uporabljati statistične metode pri reševanju poslovnih problemov.
3. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju statistične analize.
4. Etična vprašanja znajo uskladiti z lastnimi pogledi.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča.
2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način.
3. Znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih.
4. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Uporabljajo IKT.
2. Razvijajo spretnosti za timsko delo.
3. Izgrajujejo profesionalno etiko.
4. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo.
5. Razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.
Temeljni literatura in viri
1. del predmeta - The first part:
Osnovna študijska literature (Compulsory textbooks):
Indihar, S., Kavkler,, I., & Mastinšek, M. (1999). Matematika za ekonomiste, 1. del. Maribor: EPF. (izbrana poglavja)
Kavkler, A. & Kavkler, I. (2014). Zapiski predavanj pri predmetu Statistika, 1. del. Maribor: EPF.
Kavkler, A. (2014). Gradivo za vaje pri predmetu Statistika, 1. del. Maribor: EPF.
Dodatna študijska literature (Additonal textbooks):
Marovt, J. (2008). Učno gradivo pri predmetu Statistika (1. del predmeta). Maribor: EPF.
G. Keller, G. & Warrack, B. (2000). Statistics for Management and Economics. London: Thomson Learning. (izbrana poglavja)
Marovt, J. (2010). Gradivo pri predmetu Statistika: praktikum iz osnov verjetnostnega računa. Maribor: EPF.
2. del predmeta – The second part
Tominc P. (2016). Statistika (2. del predmeta). Učno gradivo pri predmetu Statistika (2. del predmeta), interno gradivo, Maribor: EPF.
ROŽMAN, Maja, TOMINC, Polona. Poslovna statistika in statistika (drugi del predmeta) : gradivo : naloge za laboratorijske vaje. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 1. jun. 2019. 35 str., ilustr., graf. prikazi, tabele. [COBISS.SI-ID 13603100]
Izbrana poglavja iz (Selected chapters)
Groebner, D.F., Shannon, P.W., Fry, P.C. Smith, K.D. (2011). Business statistics – a decision-making approach, Pearson Prentice Hall. Dostopno na spletu May 15, 2019/Accessed on May 15, 2019 at: https://myadm2014.files.wordpress.com/2017/02/david-f-groebner-patrick-w-shannon-phillip-c-fry-kent-d-smith-business-statistics-8th-edition-20101.pdf
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - aktivno delo na predavanjih in vajah;
- pisni izpit
Študent lahko pisni izpit nadomesti z dvema vmesnima testoma
Študent opravi izpit, če na pisnem delu (ali na obeh testih skupaj) zbere najmanj 44 točk od 80-ih možnih, hkrati pa skupaj s točkami aktivnega dela zbere najmanj 56 točk (od skupnih 100 točk).