Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Spoznajo osnovne elemente koncepta korporacijskega podjetništva in povezave med njimi.
2. Spoznajo in osvojijo pojme iz področja korporacijskega podjetništva.
3. Se naučijo natančnosti izražanja, pisanja in razmišljanja na področju identifikacije in analize projektov korporacijskega podjetništva.
4. Usvojijo temeljna znanja iz načrtovanja in uresničevanja pobud korporacijskega podjetništva.
5. Spoznajo pomen korporacijskega podjetništva za podjetja in druge organizacije.
Vsebina
1. Pojem korporacijskega (notranjega) podjetništva in njegova umestitev v podjetništvo
2. Opredelitev in značilnosti notranjih podjetnikov, njihovo spodbujanje in usposabljanje
3. Dimenzije in razvoj korporacijskega (notranjega) podjetništva
4. Teoretični koncepti in modeli korporacijskega (notranjega) podjetništva
5. Proces notranjega podjetništva
6. Ustvarjanje ugodnih razmer za razvoj notranjega podjetništva v organizaciji
7. Organizacijske oblike notranjega podjetništva, njihova iniciacija in vodenje
8. Identificiranje, ovrednotenje in izbira poslovnih priložnosti za notranje podjetništvo
9. Metode in orodja za izvedbo podjetniških projektov in aktivnosti
10. Infrastruktura za spodbujanje notranjega podjetništva (enote za prenos tehnologije, inkubatorji, skladi tveganega kapitala in drugo)
11. Študije primera - uspešni in neuspešni domači in tuji primeri
Metode poučevanja in učenja
- predavanja
- gostujoča predavanja
- študije primerov (domače in mednarodne)
- aktivno individualno delo
- diskusije
- analiza obstoječih ali potencialnih projektov korporacijskega podjetništva v obstoječih podjetjih (seminarji)
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Osvojijo osnovne pojme na področju korporacijskega podjetništva.
2. Se naučijo uporabljati različne metode pri reševanju poslovnih problemov s področja korporacijskega podjetništva.
3. Razlikujejo temeljne značilnosti korporacijskega podjetništva in so ga sposobni razmejiti od drugih oblik podjetništva.
4. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju problematike pravic (intelektualne lastnine) iz rezultatov aktivnosti korporacijskega podjetništva.
5. Etična vprašanja znajo uskladiti z lastnimi pogledi.
Kognitivne/Intelektualne veščine:
Študenti:
1. Ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča.
2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način.
3. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti:
1. Uporabljajo IKT.
2. Razvijajo spretnosti za timsko delo.
3. Izgrajujejo profesionalno etiko.
4. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo.
Praktične veščine:
1. Ob podanih navodilih in nadzoru delujejo dokaj samostojno pri reševanju problemov iz konkretnih podjetij.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
1. Bradač Hojnik, B. (2019). Korporacijsko podjetništvo: skripta pri predmetu Korporacijsko podjetništvo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
2. Bradač Hojnik, B. (2015). Notranji podjetniki v poslovni praksi = Intrapreneurs in business practice. V: Štrukelj, T. (ur.). Izbrani vidiki družbenih in gospodarskih transformacij: strokovna monografija, (Knjižna zbirka Sodobna ekonomija in poslovanje - SEP). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 52-64.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
1. Lam, S. (2023). The Intrapreneurship Formula: How to Drive Corporate Entrepreneurship Through Employee Empowerment. Business Expert Press.
2. Kowalschek, R. (2023). Igniting Innovation: A Guide to Corporate Entrepreneurship: Unleashing Intrapreneurs, Transforming Organizations, and Mastering the Art of Change. Independently published.
3. Burns, P. (2020). Corporate Entrepreneurship and Innovation, 4th Edition. Bloomsbury Academic.
4. Glinyanova, M., Bouncken, R. B., Tiberius, V., & Cuenca Ballester, A. C. (2021). Five decades of corporate entrepreneurship research: measuring and mapping the field. International Entrepreneurship and Management Journal, 1-27.
5. Yang, T. K., & Yan, M. R. (2020). The corporate shared value for sustainable development: An ecosystem perspective. Sustainability, 12(6), 2348.
6. Pinchot, G. (1999). Intrapreneuring in action. Berrett-Koehler Publishers.
7. Izbrane študije primerov (selected case studies)
8. Članki iz tujih revij (letno aktualizirani). (Prescribed articles from international journals (yearly updated))
9. Časopisi in revije (npr. Finance, Manager, Podjetnik). (Slovenian magazines and reviews)
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit ali sprotno pisno preverjanje znanja z vmesnimi testi. Sprotno pisno preverjanje znanja predvideva dva vmesna testa. Študent opravi izpit, če skupaj na obeh vmesnih testih doseže 56 % od maksimalno možnega števila točk.
Pozitivna ocena pisnega izpita je predpogoj za upoštevanje 20 % deleža ocene seminarske naloge in 20 % deleža iz naslova sodelovanja na predavanjih in vajah.