SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Razumejo izbrane metode analize odločanja. 2. Dosežejo sposobnost, da uporabijo teoretično znanje v konkretnih primerih večkriterijskega odločanja in teorije iger iz poslovne in ekonomske prakse na mikro in makro ravni. 3. Razlikujejo, razumejo in usvojijo večkriterijske pristope in pristop teorije iger k preučevanju problemov poslovnega in ekonomskega odločanja ter nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju poslovnega in ekonomskega odločanja na podlagi izbranih metod analize odločanja.

Vsebina

ODLOČANJE PO VEČ KRITERIJIH HKRATI - Odločanje in optimizacija po več kriterijih hkrati: konfliktnost ciljev, optimalnost v smislu Pareta, idealna točka, najboljša kompromisna rešitev, kompromisno programiranje, aplikacije kompromisnega programiranja v ekonomski praksi, računalniška podpora s poudarkom na Excel - Razvrščanje končne množice alternativ glede na več kriterijev hkrati: koraki obravnavanja problemov odločanja po več kriterijih hkrati, vzajemna preferenčna neodvisnost atributov, aditivni model, skale, uteži, vrednostne funkcije, lokalne in globalne vrednosti alternativ, analiza občutljivosti, metode z intervalsko in ordinalno skalo (SWING, SMART, SMARTER) in z razmerno skalo (AHP) z ustreznimi računalniškimi programi, poudarek na Expert Choice, aplikacije na primerih iz poslovne in ekonomske prakse TEORIJA IGER V ŠIRŠEM POMENU - Teorija odločanja ali igre proti naravi: odločanje pri popolni negotovosti, odločanje s tveganjem, računalniška podpora s poudarkom na Excel - Teorija iger v ožjem pomenu: antagonistične igre z dvema igralcema s popolno in z nepopolno informacijo (optimalni strategiji, ravnotežna točka), neantagonistične igre z dvema igralcema (nekooperativne in kooperativne igre, ravnotežne točke, pogajalska množica, pogajalski model: Nashev model in model Raiffa-Kalai-Smorodinsky, pogajalska rešitev), računalniška podpora s poudarkom na Excel

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja; - obravnava študijskih in praktičnih primerov: - delo v laboratoriju; - aktivno skupinsko delo, diskusija

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Pridobijo in obvladajo specifično in poglobljeno znanje s področja analize odločanja, to je izbranih metod za večkriterijsko odločanje in teorije iger, in jih uporabljati za reševanje ekonomskih in poslovnih problemov. 2. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve z izbranimi metodami večkriterijske odločitvene analize in teorije iger. 3. . 3. Se zavedajo etičnih vprašanj pri določanju pomembnosti kriterijem in pri merjenju vrednosti alternativ. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 3. Znajo opredeliti problem.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 3. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru, pri ustrezni izbiri in uporabi izbranih odločitvenih metod za reševanje ekonomskih in poslovnih problemov

Temeljni literatura in viri

Obvezni: 1. Čančer, V. (2015). Zapiski predavanj pri predmetu Analiza odločanja. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatni: - Čančer, V. (2009). Gradivo za vaje pri predmetu Analiza odločanja. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. - Doumpos, M., Figueira, J. R., Greco, S., & Zopounidis, C. (ur.) (2019). New perspectives in Multiple Criteria Decision Making: Innovative Applications and Case Studies. Springer. - Aliprantis, C. D., & Chakrabarti, S. K. (2000). Games and Decision Making. New York, Oxford: Oxford University Press. - Aumann, R. J. , & Hart, S. (ur.). (2002) Handbook of Game Theory with Economic Applications. North-Holland. - Belton, V., & Stewart, T. J. (2002). Multiple Criteria Decision Analysis - An Integrated Approach. Boston, Dordrecht, London: Kluwer Academic Publishers. - Nutt, P. C., & Wilson, D. C. (ur.). (2010). Handbook of Decision Making. Chichester: John Wiley & Sons Ltd. - Saaty, T. L.. (2001). Decision Making for Leaders: The Analytic Hierarchy Process for Decisions in a Complex World. Pittsburgh: RWS Publications. - Zopounidis, C., & Pardalos, P. M. (ur.). (2010) Handbook of Multicriteria Analysis. Heidelberg, Dordrecht, London, New York: Springer-Verlag. - Podpore na svetovnem spletu - Aktualni znanstveni in strokovni prispevki

  • red. prof. dr. VESNA ČANČER, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 50
  • Izdelava in predstav.seminarskega dela: 30
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 20

  • : 26
  • : 4
  • : 30
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.