Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju delovanja in upravljanja bank
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih iz področja delovanja bančnega sistema
3. Kritično uporabljajo poglobljen pristop k preučevanju delovanja in poslovanja bank
4. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
1. Vloga bank v sodobnem svetu
2. Bančni produkti in storitve
3. Tipi bančništva
4. Zakonodajno okolje poslovanja bank
5. Finančni izkazi poslovanja bank
6. Kazalci uspešnosti poslovanja bank
7. Osnove upravljanja bank (upravljanje s sredstvi in viri sredstev, upravljanje likvidnosti in rezerv, upravljanje s kapitalom in kapitalska ustreznost,..)
8. Bančna tveganja
9. Bančni sektor v Sloveniji
Metode poučevanja in učenja
o klasična predavanja
o predavanja strokovnjakov iz prakse
o obravnava primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Celovito obvladajo specifično znanje s področja bančništva
2. Se naučijo razložiti povezave na področju bančništva
3. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju bančništva
4. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na upravljanje bank ob spreminjajočih se pogojih
5. Se usposobijo za nadgradnjo in načrtovanje proučevanja na področju bančništva
6. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju bančništva
7. Razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja bančništva v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir.
2. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti dobljenih rezultatov.
3. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
4. Znajo preučiti nasprotujoče si informacije in presoditi vzroke za to.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
5. So učinkoviti v (samo)vrednotenju lastnega dela in znanja.
6. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju bančništva
2. Lahko deluje samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
1. Casu, Barbara, Claudia Girardone, Philip Molyneux. 2021. Introduction to banking. 3rd Edition. Pearson Education Limited (izbrana poglavja)
2. Simoneti, Marko (urednik), Dolenc, Primož (urednik), Jašovič, Božo (urednik), Košak, Marko (urednik).
2019. Bančno poslovanje : "European Foundation Certificate in Banking - EFCB". Ljubljana: Združenje bank Slovenije (izbrana poglavja)
3. Aktualni članki in analize s področja bančništva
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Način: pisni izpit ali sprotno pisno preverjanje znanja s testi
Sprotno pisno preverjanje znanja predvideva dva testa. Študent opravi izpit, če skupaj na obeh testih doseže 56% od maksimalno možnega števila točk. Ob tem velja, da mora pri vsakem testu doseči minimalno 45% možnega števila točk posameznega testa.